Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » T. Ügyfelünk! Elöfizetésén a...

Segítő.P kérdése:

T. Ügyfelünk! Elöfizetésén a fogadott emelt díjas SMS szolgáltatás tiltva van. Feloldáshoz kérjük, küldje az IGEN szòt a 06308080111-es számra. Ezt az üzenetet kaptam mit csináljak?

Figyelt kérdés
2018. febr. 4. 20:48
 1/6 anonim ***** válasza:
24%
Emelt díjas üzit akarsz küldeni?
2018. febr. 4. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Nagy eséllyel valaki/valami (alkalmazás) emelt díjas SMS-t akart küldeni a számodra, amit nem kapsz meg, mert le van tiltva ez a szolgáltatás. Én a helyedben nem oldanám fel a tiltást, ki tudja milyen SMS lenne amit küldtek, nagyon sok pénzed bánhatja.
2018. febr. 4. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

A fogadott emelt díjas SMS és MMS


A szolgáltatás lényege, hogy a tartalomszolgáltatótól meghatározott sűrűséggel valamilyen információk vagy tartalmak érkeznek SIM-kártyádra SMS-ben (pl. horoszkóp, csengőhang, videó).


A tartalomszolgáltató által meghirdetett 06-90-es vagy 06-91-es, illetve rövid hívószámra (16xxx) elküldött normál díjas regisztrációs SMS-sel vagy a tartalomszolgáltató weboldalán történő regisztrációval igényelheted meg valamely emelt díjas szolgáltatást.


A fogadott emelt díjas SMS-ek esetében nem az elküldött, hanem a fogadott üzenetek díjkötelesek, és a regisztráció lemondásáig szükséges fizetni.

2018. febr. 4. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 Szabó Szabolcs 73 ***** válasza:

Semmiképp ne oldd fel. Addig jó míg le van tiltva.

A 11 éves fiam pl.a neten rendelt valami hülye játékkódokat és legalább 2 hónapig jöttek neki naponta a többszáz Ft-os emelt díjas sms-ek. Mire rájöttünk miről van szó és letiltottam már vagy 100.000 Ft-om bánta.

2018. febr. 4. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

A mobilhasználat biztonságának növelése érdekében a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) megszigorította a fogadott emelt díjas sms-ek küldésének rendjét.


Az elmúlt években igen népszerű mobiltelefonos szolgáltatássá, egyben több milliárd forintos üzletté vált a csengőhangok, játékok, videoklipek, hírek, szöveges tartalmak fogadott emelt díjas sms-sel való megvásárlása. A fogadott emelt díjas sms-ekre az erre szakosodott tartalomszolgáltatóknál lehet előfizetni, azonban a szolgáltatás igénybevételének feltételei sok esetben nem tisztázottak. A felhasználók sokszor nincsenek, nem lehetnek, lehettek tisztában azzal, hogy egy megrendeléssel folyamatos szolgáltatásra, akár heti több sms-re fizetnek elő, és ez akár hetente több ezer forintba is kerülhet – írja a hivatal csütörtöki sajtóközleményében.


Az elmúlt időszakban az NHH a számos beérkezett panasz alapján mindhárom mobilszolgáltatónál vizsgálta a fogadott emelt díjas sms-szolgáltatásról szóló tájékoztatást, az általános szerződési feltételek vonatkozó szakaszait és az ellenőrzés nyomán mindhárom szolgáltatót arra kötelezte, változtasson gyakorlatán.


A hatóság a fogyasztók biztonsága érdekében előírta, hogy alapbeállításként azt rögzítsék az előfizetésekben, hogy ilyen típusú szolgáltatás automatikusan nem vehető igénybe. Előírta továbbá, hogy a harmadik félnél megrendelt fogadott emelt díjas sms-t a mobilszolgáltató csak abban az esetben továbbíthatja, ha a felhasználó a saját mobilszolgáltatójánál előzetesen egyértelműen jelezte és engedélyezte, hogy ilyen típusú szolgáltatásokat igénybe akar venni. Az NHH várakozásai szerint a lépés nagymértékben javítja majd a jogbiztonságot, és csökkenti a fogyasztók kiszolgáltatottságát, ha mindhárom mobilszolgáltató esetében jogerőssé válik a határozat és bevezetik a korlátozást.


A három szolgáltató esetében különböző időben zárultak le az eljárások. A szolgáltatónál történő előzetes regisztrációt jelenleg még csak a T-Mobile-nál vezethették be, ugyanis a másik két mobiltársaság bírósághoz fordult a hatóság döntése ellen. Kereseteik elbírálása még folyamatban van, de az NHH várakozása szerint a közeljövőben náluk is bevezethetik a hatóság által elvárt gyakorlatot.


A hírközlési fogyasztói jogok képviselője, és a Magyar Mobilmarketing és Tartalomipari Egyesület (MMTE) által létrehozott, valamint a mobilszolgáltatók által támogatott, a tudatos mobiltelefon-használat érdekében létrehozott MobilozzOkosan.hu [1] weboldal az üzemeltetők szándékai szerint a fogyasztókat a mobiltelefónia szinte minden területéről tájékoztatni fogja, első lépésben többek között az emelt díjas szolgáltatásokról nyújt átfogó ismereteket. Az oldal folyamatosan bővülő adatbázisa alapján könnyen meg lehet találni az emelt díjas számokhoz tartozó szolgáltatói ügyfélszolgálatok elérhetőségét és az adott számhoz tartozó díjszabást is, mely hozzájárul az emelt díjas szolgáltatásokat igénybe vevő felhasználók tájékozottságának növeléséhez.



Ha netán valaki elküldte az igent,az a 1430 -as ügyfélszolgálati hívószám megfelelő menüjén újra aktiválhatja a tiltást.

2018. febr. 5. 00:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 Szabó Szabolcs 73 ***** válasza:
Ez remek hír. Kár hogy nekem már késő. Azért én is köszönöm az infot.
2018. febr. 5. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!