Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Csak én vagyok a hülye? Vagy...

Csak én vagyok a hülye? Vagy ti mit szoktatok tenni, amikor hoz a futár valami (nagy értékű) csomagot?

Figyelt kérdés

Az Express One csomagszállító hozott nekem egy nagy értékű küldeményt. Lehet kicsit körülményes vagyok, de még az online bolt általános válasz emailjében is leírták, hogy jól nézzem át a dobozt, hogy nincs-e rajta sérülésnyom, mert utólag törött holmi miatt nehezebben reklamálhatok, ha már átvettem.

Erre a futár tiltakozva nézett rám, hogy miért nem adom rögtön a pénzt, majd hozzáfűzte: nem érti minek akarom kibontani a zacskóból, mert ő felbontott csomagot kizárt, hogy visszavihet. Tehát szerinte ha felszakítom a zacskót, akkor is át kéne vennem, és ki kell fizetnem, ha törött? Vagy mégis hogyan értelmezzem, hogy felbontott csomagot ő már vissza nem vihet?

Mi ilyenkor szerintetek a protokoll, és miért pórbálnak még ebben is ennyire inkorrektek lenni?



2019. jún. 16. 01:34
 1/9 anonim válasza:
81%

Ha meghozza a futár, akkor a kérésedre köteles kibontani, és veled együtt megnézni, hogy nem sérült-e. Ha húzza a száját attól még ez neki kötelessége.

Mivel ha már átvetted, kifizetted, a futár elment és te utánna nyitod fel és veszed észre, hogy sérült, akkor már mindegy.

Viszont amennyiben a futárral közösen átnézéskor látjátok meg, akkor vissza kell vinnie, te pedig nem fizetsz.

2019. jún. 16. 03:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

Igen, nekem is ez tűnt a reális eljárásnak, mégis úgy nézett rám, mintha vmi idegen nyelven mondtam volna neki, hogy ki szeretném csomagolni.

Ezek szerint erőszakosnak kell lenni. Gyámoltalanok hátrányban :(

2019. jún. 16. 03:21
 3/9 anonim ***** válasza:
Amennyiben a szerződést árubiztosítással kötötte meg a bolt a futárcéggel akkor van rá lehetőség.
2019. jún. 16. 05:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
41%
Nem hinném hogy minden esetben köteles engedni hogy felbontsd. Ez a nézd meg ez a dobozra vonatkozik amiben érkezett, hogy azon van e külsérelmi nyom. Ha nincs, és mégis törötten érkezik, akkor a hellyel kell felvenned a kapcsolatot ahonnan rendelted.
2019. jún. 16. 06:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
56%

Webáruházi dolgozó vagyok: A futárcég a feladóval áll szerződésben. Ha a vevő átveszi bontatlanul, az 100%-ban az ő felelőssége. A kiszállító KÖTELES biztosítani a csomag átvizsgálását (nem csak a sérülés lehet a gond, hanem az is, ha más van a csomagban, kevesebb, több, kisebb értékű, drágább stb.).

Ha nem tetszik neki, az az ő baja. Egyes cégeknél a futárok túl vannak hajtva, saját munkáltatójuk egyáltalán nem emberbarátok. Ezeknél a cégeknél szeretne a futár minél előbb végezni.

SEMMIKÉPPEN ne vegyél át bontatlanul csomagot.

Ha mégis megteszed, akkor a felbontást a teljesen zárt állapottól a teljes átvizsgálásig vedd fel videóra.

Folyamatosan, megszakítás nélkül.

Ha gond van, bizonyíték lehet. De egyik hatóság sem kötelese elfogadni, ezt is jó ha tudod. Figyelembe vehető, de nem kötelező.

A 14 napos elállási jogra szoktak hivatkozni, de a visszaküldés díja a tiéd, és a sérült a termék, ki fogja bizonyítani, hogy nem nálad történt?

2019. jún. 16. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Köszi
2019. jún. 16. 17:01
 7/9 Igazanbunko válasza:
29%

Gratulálok a sok okoskanak!

Meg a webaruhazi dolgozónak is!

Látszik, hogy jól elolvastad a futarceggel kötött szerződéseteket!

Tilos csomagot kibontani, és a futárnak nem kötelessége megvarni, amíg kibontod!

A futarnak semmi köze hozzá, hogy mi van a csomagodban! Ha telefont rendeltél és felteglat kapsz az csak és kizárólag rád tartozik, illetve a feladora!


Te a futár jelenlétében annyit tehetsz, hogy atvizsgalod a csomagot kívülről! Nem pedig kibontod, és a tartalmat nézed meg!

Kivéve, ha sérülést találsz a csomagolason... Ha van sérülés, akkor igenis kötelesek vagytok kibontani, és karjegyzokonyvet felvenni!

De ez az egyetlen eset, és pont.


Egyáltalán nem inkorrekt senki, így van megkotve a szerződés és pont. Ugye kedves webaruhazi dolgozó?!


Tegyük fel te rendelsz egy rózsaszín zoknit, amit kibontasz, megnezed, hogy nem e lyukas... De kéket kapsz véletlen...

Nyilván nem veszed át, mert neked az nem kell! A futár meg ott áll egy bontott csomaggal a kezében, amit visszakuld a feladonak, aki meg majd azt mondja, hogy volt benne egy boríték, egy köteg 500 eurossal... Ilyenkor mivan? Az tökmindegy mi,ahhoz már nincs közöd, mert rossz zoknit küldtek...


Nagyon egyszeru: atveszed, kibontod, rossz zoknit kapsz... Egyeztetsz a feladoval, hogy küldjön másikat, te meg visszajuttatod neki azt, és pont. Ennyire egyszerű.


Ha meg tegyük fel törött telefont kapsz... A csomagon volt külső sérülés? Nem? Akkor nem a futarszolgalatnal történt a sérülés, megint csak rád, illetve a feladora tartozik...


Remélem segítettem mindenkinek...


Puszi:

Egy bennfentes bunkó, aki tudja a szerződések minden sorát, nem csak alair minden szart.

2019. jún. 16. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim válasza:
65%
Így igaz,az utolsónál a pont. 1 évet húztam le egy másik cégnél,NÁLUK(6 éve) az volt a protokoll,hogy kiviszem,átveszi,és ha szeretné megvárom minden rendben van-e vele. Ha probléma van jegyzőkönyv készül, és tanúként jelen vagyok még . Átvétel nélkül nem volt bontogatás. Nem tudom azóta milyen a rendszer.
2020. nov. 1. 00:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:

Az úgy nagyon korrekt lenne, ha átvétel után megvárná a futár, hogy a vevő kicsomagolja és ha baj van akkor jegyzőkönyv.

De ez túl álomszerű. A futár úgy ott fogja hagyni a vevőt, miután az átvette, mint a pingy. És ez a baj :(


7-es ezt írja: "Tilos csomagot kibontani, és a futárnak nem kötelessége megvarni, amíg kibontod!

A futarnak semmi köze hozzá, hogy mi van a csomagodban! Ha telefont rendeltél és felteglat kapsz az csak és kizárólag rád tartozik, illetve a feladora!"


Na ez egészen elképesztő és teljesen nonszensz. Ha így működik a rendszer, gyakorlatilag csak az ima marad nekünk, hogy ne legyen törött, mert senkinek nem tudnánk bizonyítani hogy nem mi ejtettük le a futár távozása után öt perccel.

2020. nov. 30. 02:52

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!