Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Elektromos kerékpár nem indul?

2105as kérdése:

Elektromos kerékpár nem indul?

Figyelt kérdés

Van egy elektromos kerékpár, 36V akku, rácsatlakoztatom, és a lámpa, duda működik, de az akku visszajelző led azt mutatja, hogy üres az akksi,

Akkura rámértek, igaz nem 36V, csak 30V , nem volt fullra töltve, de azért meg kellene annak is mozgatni a biciklit.

Akku már jó pár éves, de mivel "magas" értékeket ad mikor rá mérek, meg az akku töltőre is mértem az is adja a töltő áramot.

Biztosítékot is cseréltem benne, mert a régi szét esett kezembe. Kulcs elforgat és adja is a feszkót.

Motor sztem, jó, mert szétszedtem és öt eres kábelból az egyik ér szigetelése sérült (vezető erek nem szakadtak), de zárlat nem lehetett, mert többi ér szigetelt és a motor fém részéhez sem ért, de ezt a hibát már javítottam.

Elvileg a vezérlővel lenne probléma ?

A vezérlőt nézegettem, lámpa, duda, motor áramkör meg van, de a többi vezeték stb. nem világos. A vezérlőn sincsen szakadt vezeték és a nyák lapon sincsen beégés vagy sérülés.(Legalábbis szemmel láthatólag)


Ahogyan nézegettem interneten, még a fékkar is beszorulhatott, de attól függetlenül még az akksi visszajelző lednek nem empty(üres) kellene visszaadnia.


Valami tipp ?


ápr. 19. 23:18
 1/7 A kérdező kommentje:

Az még lemaradt, hogy a kerékpár márkája: Lofty.

Nem hiszem, hogy lényeges, de azért leírom hátha számít egy hozzáértőnek.

ápr. 19. 23:21
 2/7 anonim ***** válasza:

úgy sem mozdul meg ha fel van emelve a hajtott kerék és meghúzod a gázt?

Ha minden jó, akkor valszeg az van, hogy az akku kukázódott...

üresjáratban terheletlenül lehet, hogy tud 30 voltot, de ha minimális terhelést kap akkor már annyira letörik a feszültség, hogy az elektronika letiltja.

Ha meg tudod oldani, akkor úgy rakd az akkura a mérőműszert, hogy meg tudd mérni mi történik akkor amikor meghúzod a gázkart

ápr. 19. 23:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

Köszönöm a gyors választ, hát volt olyan, hogy első kerék felemelve forgott, de mára már emelésnél is csak áll.

A kerékpár elsősréshajtású.


A bekötés megoldható, köszi a tippet, majd megnézem.

Akkut nem töltöm fel marad 30V-on.

Ha akku jó: ha húzom a gázkart, akkor a fesz 30V marad?

Ha akku rossz: ha húzom a gázkart, akkor kb. mennyire török le a fesz?


Amúgy ennek a jelenségnek amit írtál, hogy a V megvan, de terhelésnél nagyon kicsire letörik mi a neve?

ápr. 19. 23:55
 4/7 Szervizmérnök úr ***** válasza:

Nem V van, hanem feszültség van. Ha az akkunak túl nagy a belső ellenállása, akkor ráterhelve azon leesik a feszültség és a fogyasztóra kevesebb jut.

Ezért kell mindig terhelve mérni.

"Ha akku rossz: ha húzom a gázkart, akkor kb. mennyire török le a fesz?"

Szakmai szemmel nézve ezek olyan hülye kérdések, amitől egy szakember is néha hülyét kap ezen az oldalon.

Mérd meg és kész!

ápr. 20. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 Szervizmérnök úr ***** válasza:

"Akku már jó pár éves, de mivel "magas" értékeket ad mikor rá mérek, meg az akku töltőre is mértem az is adja a töltő áramot."

Ha feszültséget mértél esetleg, az nem áram.

Másrészt ha jól látom, 3x 12 V savas akkuval működik, amiről elmondható, hogy autóban is 12 V az a küszöb, ami alatt már bizonytalan az indítás.

Ha te azt mondod, hogy 30 V, az mondjuk darabonként 10 V-nak felel meg, autónál az már eleve vicces, merthogy nem indulok el vele (töltés nélkül), az biztos.

ápr. 20. 07:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 Szervizmérnök úr ***** válasza:

Még kimaradt:

Töltési végfeszültség: 3x 14,4 V = 43,2 V.

Ez a névleges, de az adatlap szerint 3x 15 V-ot is elbírhat, SLA típus lévén (45 V).

Töltést lekapcsolva a feszültség leesik általában 13 V körüli értékre, egyébként 13,6 V a tartófeszültség: 40,8 V.

30 V --> vicc.

ápr. 20. 08:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 Szervizmérnök úr ***** válasza:

Illetve a névleges feszültség természetesen 12 V.

14,4 V az ólom-savas akkuk általános töltési végfeszültsége, 25 °C környezeti hőmérsékleten (vízbontási küszöbnek is mondják).

ápr. 20. 08:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!