Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Egyenirányító szelénnél az...

Egyenirányító szelénnél az üzem közbeni melegedés normális jelenség?

Figyelt kérdés

Még mindig a Pannonia egyenirányítójával szenvedek, pontosabban azzal, hogy már minden működik, kivéve balra fordított kulcsnál a hátsó helyzetjelző-első tompított/refi párost.

A szelén "városi" állásban (helyzetjelző) iszonyatosan melegszik, 4 mp után már nem bírom megérinteni. Ráadásul kikapcsolt gyújtásnál is szikrázik az akkusaru levételnél, szerintem akkor is a szelén vesz fel áramot.

Nem tudom mennyire normális, de a szelén hűtőfelületén is "-" van (ezt véletlenül fedeztem fel).

Előre is köszönöm a segítséget.


2011. ápr. 25. 09:30
1 2
 1/19 A kérdező kommentje:
(Tudom hogy a szelén a töltő-kör része, nem is tudom miért kevertem bele a világítást. :) )
2011. ápr. 25. 09:35
 2/19 anonim ***** válasza:
Valami el lehet kötve! A szelén -elvileg- csak járó motornál, töltés közben "üzemel". Át kellene nézned-nézetned a bekötéseket!
2011. ápr. 25. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 A kérdező kommentje:

Tegnap délután átnéztem mindent, kiméregettem a gyújtáskapcsolót, vezetékeket.

Igen, én is úgy gondolom hogy csak ha a töltőtekercs működik, akkor kellene. Viszont ha benne hagyom az akksit, akkor szépen lassan megeszegeti belőle az áramot.

De akkor nincs más megoldás, át kell megint néznem.


A második kérdés esetleg: a szelén felületén a "-" az normális jelenség?

2011. ápr. 25. 10:50
 4/19 A kérdező kommentje:
Bocsánat, a "-" az a negatívat/testet akarja jelenteni. :)
2011. ápr. 25. 10:51
 5/19 anonim ***** válasza:

Akkor viszont, -ha "eleszegeti" az áramot, a szelén a hibás!

Úgy működik, mint egy egyenirányító dióda -csak az egyik irányban vezet, a másik irányban lezár, hogy az akksit ne merítse le a töltőtekercs. Tulajdonképpen a "visszáramkapcsoló" szerepét is betölti az egyenirányítás mellett. Értelem szerűen egy néhány amperes diódával helyettesíthető.

2011. ápr. 25. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 A kérdező kommentje:

Hm, akkor van két hibás szelénem. Még van egy harmadik, lehet megpróbálom azzal, csak ki kell bányásznom a másik motor lámpájából.

Mivel a diódákhoz még annyira sem értek mint a szelénekhez, tudnál esetleg valami felvilágosítást adni hogy milyen diódára lenne szükségem?

2011. ápr. 25. 12:30
 7/19 A kérdező kommentje:
Közben utánanéztem, gondolom egyenirányító dióda kellene nekem. Amiket elsőre találtam 30-40-50 V-osak, jól gondolom ez a feszültség amit átenged?
2011. ápr. 25. 12:34
 8/19 anonim ***** válasza:
Igen, az az ún. zárófeszültségük, max. akkora feszültségre lehet kötni.
2011. ápr. 25. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 anonim ***** válasza:

"A második kérdés esetleg: a szelén felületén a "-" az normális jelenség?"


Elvileg lehet normális jelenség. A töltőtekercs kezdete testelve (-) van. A tekercsen keresztül kaphatsz negatívot.

Ajánlom ezt az oldalt:

[link]

2011. ápr. 25. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:

Az előző vagyok, ez megvan?:

[link]

2011. ápr. 25. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!