Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Fényképezőgépek, kamerák » Canon EF 50mm f/1.8 STM vagy...

Canon EF 50mm f/1.8 STM vagy Canon EF 50mm f/1.4 USM?

Figyelt kérdés

Nem régen vásároltam egy APS-C szenzoros gépet, amihez keresek egy portréra is alkalmas objektívet. Ez a kettő jön számításba, viszont nem tudom, hogy megéri-e az 1.4-es dupla ára? Nagyon dicsérik az 1.8-as gépet (40.000 Ft), viszont az 1.4-esről (100.000 Ft) nem találtam jó teszteket. Kezdő vagyok, de szeretném alaposan kitanulni a fotózást, így a későbbiek folyamán is számítanék a jó obira. Tud valaki jó teszt oldalt, ahol érdemleges válasz is van? Ha lehet, magyar oldalt, de ha nincs, külföldi is megteszi.


Pár kérdés még: az 1.4-es már az 1.4-es rekesznél is éles képeket készít? Mert a másik (1.8-as) objektívnél azt hozzák fel a tesztekben hátrányként, hogy csak f/2 körül csinál éles fotókat.

Másik kérdés: az 1.4-es gépen van mélységállító tárcsa. Annak van gyakorlati haszna ezen a gépen? Csak azért kérdezem, mert ha a mélységélességre, mint fogalomra rákeresek, ott sokkal részletesebb beállítású objektíveket mutatnak be példaként. Itt egy link: [link]


Ja, az olcsóbb 1.8-as gépen mélységállító tárcsa hiányában tudunk egyáltalán mélységet állítani valahogy? Akár menüben, akár máshol?



2017. márc. 1. 01:48
 1/7 anonim ***** válasza:

Itt olvasgathatsz véleményeket:


[link]

2017. márc. 1. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Itt van egy teszt: [link]

a végén írja, hogy nyitva ez sem olyan éles.

A mélységállító tárcsa alatt gőzöm sincs mire gondolsz. Olyan nincs. Az 1.4-esen annyi van, hogy jelzi egy a fókusztávolságot egy kis ablakban. A mélységélességet a blendével tudod szabályozni, a vázon. Régebbi/manuális objektíveken lehet rekeszt állítani az obin.

Az meg, hogy megéri-e neked a több, mint kétszeres felárat az 1.4-es, azt neked kell eldöntened.

2017. márc. 1. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza: