Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » Elhúzódó garanciális szervizel...

Elhúzódó garanciális szervizelés? ((Bővebben lent))

Figyelt kérdés
Az idén júniusban vásárolt mobiltelefonom (Huawei P30 Pro) kamerája 2 hónap után megadta magát. A B-Tel webáruházból vásároltam 2 év bolti garanciával (tudom, többet nem vásárolok hasonló olcsó "noname" webshopból, de nem erről szól a kérdés). Egy pár hét egyeztetés után (hála a rendkívűl gyenge kommunikációjuknak) 2020.08.17-én sikerült felvenniük a telefont szervizelésre. Szó nélkül kivártam a 4 hét / 15 munkanap leteltét annak ellenére hogy abszolút semmi infóm nem volt a telefonról, még azt sem jelezték vissza h pl a GLS sikeresen leszállította a szervizükbe... Aztán 6 hét elteltével fogalmaztunk nekik végül egy levelet, kitűzve egy 7 napos póthatáridőt. Erre annyit válaszoltak, hogy szabályzatuk szerint ha nem érkezik vissza 08.17-től számított 42 napon belül a szervizükből a telefon, akkor kicserélik egy ugyanilyen típusú új készülékre. Na ez hogy mennyire szabályos és mennyire korrekt azt nem nagyon tudom, de sok más választásom nincs. Mondanom sem kell, túl vagyunk a 42. napon, semmi. Még ha cserekészüléket biztosítottak volna akkor talán ennél is türelmesebb lennék, bár nem hiszem hogy ez a 1,5+ hónapos javítási idő annyira átlagos lenne. Lassan több ideje van szervízben a 200E forintos kategóriát súroló telefon, mint amennyi ideig én használtam! Várnám a véleményeteket h mennyire szabályos, jogos ez szerintetek, illetve esetleges tapasztalataitokat a webshopról(B-Tel.hu), vagy garanciális javításaitokról.

2020. szept. 30. 19:54
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
Fogyasztóvédelwmnek írj, tudsz ügyfélkapun is. Csatolj minden levelezést, számlát. Körmükre néznek.
2020. szept. 30. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%

szólj nekik hogy megy a feljelentés a fogyasztóvédelemnek! hátha gyorsan kitalálnak valamit.

ha nem akkor jelentsd fel őket és kész.


Én az Albacomp laptopommal voltam így, azonnal hívtak, hogy másnap mehetek megcsinálták :D

2020. szept. 30. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Bosszantó, de törvényes. Az ilyen kis boltok román vagy bolgár piacra szánt készülékeket árusítanak, ha meghibásodik oda küldik javításra, ezért hosszadalmas a javítás. Semmilyen ráhatásuk sincs arra, hogy ott a márkaszerviz mennyi idő alatt javítja.

(Nekem is ilyen minden utóbbi években vásárolt mobil kommunikációs eszközöm, akkor örülök, amikor így 2/3-áron veszem, eddig mákom volt, egyik sem hibásodott meg.)


A jogszabály:

[link]


49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet


a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről


A Polgári Törvénykönyv módosításáról és egységes szövegéről szóló 1977. évi IV. törvény hatálybalépéséről és végrehajtásáról szóló 1978. évi 2. törvényerejű rendelet 22. §-ában foglalt felhatalmazás alapján – az igazságügy-miniszterrel egyetértésben – a következőket rendelem el:


1. § A fogyasztói szerződés [a Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV. törvény, a továbbiakban: Ptk. 685. §-ának e) pontja] hibás teljesítése miatt, vagy jogszabályon alapuló jótállás keretében érvényesített kifogás intézése során e rendelet szabályai szerint kell eljárni, azoktól a fogyasztó hátrányára eltérni nem lehet.


2. § Ha a fogyasztó szavatossági igényt kíván érvényesíteni a fogyasztói szerződés tárgyát képező szolgáltatást nyújtó forgalmazóval (a továbbiakban: forgalmazó) szemben, a fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot.


3. § (1) A forgalmazó a fogyasztó kifogásáról jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti:


a) a fogyasztó nevét, címét


b)1 a fogyasztási cikk (a továbbiakban: termék) megnevezését, vételárát


c) a vásárlás időpontját


d) a hiba bejelentésének időpontját


e) a hiba leírását


f) a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt


g) a kifogás rendezésének módját.


(2) Ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni.


(3) A jegyzőkönyv másolatát a fogyasztónak át kell adni.


(4) Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.


4. § (1)2 A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.


(2) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.


5. §3 Javításra a terméket elismervény ellenében kell átvenni. Az elismervényen fel kell tüntetni a fogyasztó nevét és címét, a termék azonosításához szükséges adatokat, a termék átvételének idejét, és azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított terméket átveheti.


6. §4 A rendelet rendelkezéseinek megsértése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság jár el a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényben meghatározott szabályok szerint. A rendelet rendelkezései a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény alkalmazásában fogyasztóvédelmi rendelkezések.


7. § (1) Ez a rendelet 2003. szeptember 1-jén lép hatályba.


(2)–(3)5

2020. okt. 1. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Tévedésből a régi rendeletet csatoltam, de a mostani is tartalmilag ugyanez:

"5. § A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze."

[link]


19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet

a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény hatálybalépésével összefüggő átmeneti és felhatalmazó rendelkezésekről szóló 2013. évi CLXXVII. törvény 66. § (4) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. § s) és w) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 12. § a) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró közigazgatási és igazságügyi miniszterrel egyetértésben a következőket rendelem el:


1. § (1) E rendeletben foglaltakat kell alkalmazni, ha a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az eladott ingó dolog hibája miatt a fogyasztó a Polgári Törvénykönyv szerinti kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt (a továbbiakban: szavatossági igény) vagy jogszabály alapján őt megillető jótállási igényt (a továbbiakban: jótállási igény) érvényesít.


(2) E rendelet vállalkozásra vonatkozó szabályait a Polgári Törvénykönyv szerinti termékszavatossági igény érvényesítése esetén a dolog gyártójára is megfelelően alkalmazni kell.


2. § Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása e rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el. A fogyasztó hátrányára eltérő szerződési kikötés helyébe e rendelet rendelkezései lépnek.


3. § (1) Szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a fogyasztónak kell bizonyítania. Ha a vállalkozás a szerződés megkötését vitatja, köteles felhívni a fogyasztó figyelmét a panasztétel lehetőségére és a panasz intézésének - a fogyasztóvédelemről szóló törvényben foglaltakkal összhangban álló - módjára.


(2) A szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja.


4. § (1) A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti


a) a fogyasztó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,


b) a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,


c) a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját,


d) a hiba bejelentésének időpontját,


e) a hiba leírását,


f) szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá


g) az (5) bekezdés szerinti eset kivételével a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.


(2) Ha a vállalkozás szavatossági vagy jótállási kötelezettségének a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni.


(3) A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.


(4) A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.


(5) Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról - az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is - öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.


(6) A vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.


(7) A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.


5. § A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.


6. § (1) Kijavításra vagy - a 4. § (5) bekezdése szerinti esetben - a szavatossági vagy jótállási igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az ingó dolgot elismervény ellenében kell átvenni, amelyen fel kell tüntetni


a) a fogyasztó nevét és címét,


b) a dolog azonosításához szükséges adatokat,


c) a dolog átvételének időpontját, továbbá


d) azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított dolgot átveheti.


(2) Az (1) bekezdésben előírtak a szavatossági vagy jótállási igényről felvett jegyzőkönyvben is teljesíthetők.


7. § (1) Ha a fogyasztó kijavítás iránti jótállási igényét közvetlenül a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál kívánja érvényesíteni, a javítószolgálat köteles a vállalkozást haladéktalanul értesíteni a jótállási igény bejelentéséről.


(2) A javítószolgálat a kijavítást az 5. §-ban előírtak betartásával köteles elvégezni.


(3) A javítószolgálat a kijavítás iránti jótállási igény intézésekor a 6. § (1) bekezdésében foglaltak megfelelő alkalmazásával köteles eljárni.


8. § (1) A 4-6. §-ban, valamint a 7. § (2) és (3) bekezdésében foglalt rendelkezések megsértése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság jár el a fogyasztóvédelemről szóló törvényben meghatározott szabályok szerint.


(2) Az (1) bekezdésben megjelölt rendelkezések a fogyasztóvédelemről szóló törvény alkalmazásában fogyasztóvédelmi rendelkezések.


9. § Ez a rendelet a kihirdetését követő tizenötödik napon lép hatályba.


10. § E rendelet rendelkezéseit csak a hatálybalépését követően kötött szerződésekre kell alkalmazni.

2020. okt. 1. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!