Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » Vállalkozásra vásárolt telefon...

Vállalkozásra vásárolt telefon garancia/jótállás?

Figyelt kérdés

A kérdésem röviden: ÁFA körös egyéni vállalkozó vagyok, de még sosem vettem semmit sem a "cégre". Most viszont aktuális lett egy telefon csere és ezt így szeretném megoldani, ha már egy valag pénzt befizetek adóba, akkor legalább a munkaeszközöm olcsóbb legyen az ÁFA árával.

Egy félelmem van a dologgal kapcsolatban, mégpedig, hogy esetleges garanciális problémánál mennyire fognak a fejemre tojni céges vásárlóként, ugyanis így nem számítok fogyasztónak és nem vonatkozik rám egy csomó vásárlót védő szabály.

Egy iPhone telefont szeretnék venni, itt ugye alapból az Apple ad 1 év világgaranciát. Ez cégre vásárolt telefonnál is érvényes?

Továbbá megérné nekem "nagyobb" üzletből vásárolni drágábban (Media Markt / Euronics), mondván hogy ott nem szivatnának céges vásárlóként sem? Vagy ezt már mindenképpen bukom és vegyem meg egy olcsó webshopból cégre? Esetleg szerintetek nem ér ez annyit és inkább vegyem meg teli áron magánszemélyként, hogy legyen 3 év garanciám biztosan?

Egy noname, legolcsóbb webshopból ÁFA nélkül: 220 ezer forint kb.

Egy "fizikailag" is létező nagyobb kereskedőtől ÁFA nélkül kb 275, magánszemélyként 350 ezer.


Nektek van már tapasztalatotok céges garanciális ügyintézéssel?



#szavatosság #garancia #ÁFA #jótállás #cégre #vállalkozásra
febr. 17. 17:24
 1/8 Ypszilon1980 ***** válasza:
0%
Nem értem én milyen vállalkozásod van. Az, hogy ÁFA körös vagy az csak azt jelenti, hogy ÁFÁ-san számlázol, de ahhoz hogy vissza is tudj igényelni áruból, ahhoz költségelszámolósnak is kell lenni. Ha nem muszáj, ne vegyél cégesre, mert ha pl. megszűnik a cég, akkor azt selejtezni kell, ha cseréled majd, akkor is, csak úgy nem adhatod oda másnak, stb., meg minden, nyilván kell tartani, azzal elszámolási kötelezettséged van mindig. Én csak olyasmit veszek cégesen, aminél nem érdekes a jótállás és fogyóeszköz, pl. nagyobb elektronikai cikket csak magánszemélyként veszek, így megvan a 14 nap visszavásárlás, stb. Egyszer volt cégesként ügyem, de azt el lehetett intézni egyszerűen, nem felelt meg a termék a leírásnak és vissza vételezték simán.
febr. 17. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:

Az teljesen irreleváns a kérdés szempontjából, hogy milyen vállalkozásom van, engem nem ez érdekel, nem erre vonatkozott a kérdés.

A jótállással kapcsolatos tapasztalatok érdekelnének, mert biz isten feltúrtam érte az internetet, de semmi értelmeset nem találtam.

febr. 17. 23:14
 3/8 anonim ***** válasza:

Rosszul értelmezed.

A vállalkozás és vállalkozás közt nem létezik ez a fogalom. Azaz kötelező módon nem. Az megint más, hogy esetleg önként válalnak garanciát. De az meg más kategória.


[link]

[link]

febr. 18. 12:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:

Nem értelmezem rosszul, pontosan tudom hogy kötelezően nincs jótállás, mert egy cég nem számít fogyasztónak. Pont ezért kérdezem, hogy van-e olyan áruház, ami ennek ellenére korrektül bánik a céges vásárlókkal is garanciális probléma esetén, és nem ezt fogja előhúzni a seggéből, hogy nekem nem jár semmi, ha nem tetszik akkor meg menjek panaszkodni a sóhivatalba.

Több ismerősöm is mesélt már olyat, hogy szintén cégre vett termék gariztatásánál nem volt semmilyen probléma, de ezek nem telefon jellegű dolgok voltak elsősorban (és nem is mindig a kereskedő intézte a javítást, hanem a gyártó), ezért érdekelne konkrét tapasztalat, már ha van valakinek.

Ha kicsengetek 350+ ezer forintot mondjuk egy telefonra a Media Marktban, akkor nem szeretném azt, hogy x hónap múlva elhajtsanak a francba, ha mondjuk alaplaphibás lesz a készülék. Ha ugyanis ez a helyzet, akkor inkább megveszem a létező legolcsóbb webshopból mondjuk 270-ért és nem fizetem ki egy nagyobb kereskedő "felárát", hiszen értelmezhető jótállás nélkül nekem olyan tök mindegy, hogy a kereskedő mit és hogy csinál miután a kezemben a telefon.

febr. 18. 15:06
 5/8 anonim ***** válasza:
0%

Vannak olyan boltok, ahol jelzik, ha céges vásárlásnál más a garancia, mint magánszemélyesnél. Időben szokott eltérés lenni. Más nem. Mármint ilyen kisebb elektronikai cikkeknél én nem találkoztam mással. De sokszor ahogy írod van gyártói garancia is, ami adott esetben lehet több, mint amit a bolt ír.


14 nap elállás az mindenkit megillet, online vásárlás esetén.


Illetve kutya se ellenőriz egy telefonvásárlást!! Sokmilliós eszközökre se küldenek ki navos ellenőrt. Nyilván ha gondba kerülsz, akkor kaphatsz ellenőrzést, amúgy szinte kizárt, hogy ilyen általános vásárolgatás miatt gondba kerülj. Nyugodtan vásárolhatsz cégre bármilyen használati terméket az egész család számára. Kutyát sem érdekli majd 😉


Nyilván a papírozást azt meg kell csinálni, de gondolom ki van szervezve ez neked is egy könyvelő céghez. Ők értenek hozzá, megoldják 🙂

febr. 19. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:

"14 nap elállás az mindenkit megillet, online vásárlás esetén."


Nem, ez csak a fogyasztókat illeti meg. Ha cégre veszed, akkor nem vagy az.


"Illetve kutya se ellenőriz egy telefonvásárlást!!"


Ezt a vonalat engedjük el, nem is tudom miért merült fel korábban, hogy én itt simliskednék vagy hasonló. 100%-ig törvényes amit csinálok, felőlem ellenőrizhetnek. Ez munkaeszköz, mivel ÁFA fizető vagyok, ezért ebben az esetben visszaigényelhetem (jobban mondva: levonhatom a befizetendő ÁFA-mból ezt azt összeget).


"Nyugodtan vásárolhatsz cégre bármilyen használati terméket az egész család számára. Kutyát sem érdekli majd"


Igen, tudom hogy a lőtéri kutya nem ellenőrizné soha, a fél ország ezt játssza, de én maradnék a törvényesség határain belül. Nehogy már egy informatikával foglalkozó vállalkozó 6 év alatt ne vehessen egy nyamvadt telefont vagy számítógépet magának. :)

febr. 19. 13:17
 7/8 anonim ***** válasza:

"Nehogy már egy informatikával foglalkozó vállalkozó 6 év alatt ne vehessen egy nyamvadt telefont vagy számítógépet magának."

Mennyivel több joga van rá mint egy kőművesnek vagy cipésznek?

"100%-ig törvényes amit csinálok, "

Az is 100% törvényes, ha nem kapsz rá garit. Ami nem kötelező, és pénzbe kerül, azt senki sem szereti mégis adni, és ráadásul ingyen.

Remélem, hogy érzed a dolog súlyát.

febr. 19. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:

"Mennyivel több joga van rá mint egy kőművesnek vagy cipésznek?"


Semmivel nincs több jogom. Arra utaltam, hogy én nem veszek havonta fél tucat olyan dolgot cégre, aminek a világon semmi köze sincs a munkámhoz, csak azért mert a NAV nem ellenőrzi.

Ha egy kőművesnek vagy cipésznek munkaeszköz a telefon vagy a számítógép (egyébként szerintem legalább a telefonra mindnkettőnek szüksége van), akkor totál nyugodtan vegyék meg, megvehetik. Van egy tippem, hogy meg is veszik többnyire.


"Az is 100% törvényes, ha nem kapsz rá garit. Ami nem kötelező, és pénzbe kerül, azt senki sem szereti mégis adni, és ráadásul ingyen."


Igen tudom. Baszki, most komolyan, ti amúgy elolvastátok a kérdést? Én nem arról kérdeztem, hogy van-e törvényi kötelezettsége minden kereskedőnek ilyet adni, mert tudom hogy nincs, szerintem még le is írtam. Én azt kérdezem, hogy ismertek-e olyat, aki a törvényi kötelezettség nélkül is nyújt garanciát, magyarul a kezembe nyomja a jótállási jegyet kitöltve.


"Remélem, hogy érzed a dolog súlyát."


Remélem érzed annak a súlyát, hogy eddig egyetlen kicsit sem hasznos választ sem kaptam, mert mindegyik vagy:

A) Nem a kérdésre válaszolt.

B) Azt sugallta, hogy csalok, vagy nem értek hozzá. (Az első például a költségek elszámolásával jött, a világon semmi, de tényleg semmi köze sincs a kérdéshez.)

C) Egyenesen olyat állított, ami nem igaz. (14 napos elállás a netes vásárlástól.)

D) El sem olvasta a kérdést.


Aki nem érti a kérdést vagy fogalma sincs róla, hogy miről van szó, az légyszi ne írjon ide.

febr. 19. 15:17

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!