Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » Ha harmadjára is javították a...

Ha harmadjára is javították a telefonomat és még mindíg rossz visszalehet igényelni a pénzt vagy új telefont kérni?

Figyelt kérdés
2011. nov. 23. 23:19
 1/9 anonim ***** válasza:

Kérheted éppen, hátha sikerül.

A jogszabály különbséget tesz a lényeges részek javítás a és kicserélése valamint a jelentős részek között.

Illetve a hibás teljesítés is külön kategória, pl. ha nem tudják rendesen kijavítani.

Ide tartozik a garanciaidő meghosszabbodása, valamint törekvés a kijavítás 15 napon belül elvégzésére.

Minden eset speciális, mivel nem írtál semmi konkrétumot ezért a következőeket mondhatom általánosságban.

Nincs konkrétan olyan előírás ami erre kötelezné csupán a háromszori javítás miatt, sem a vásárlástól elállásra, sem a cserére vonatkozóan.


Milyen hiba fordult elő, és mennyi ideig volt javítás alatt, illetve kaptál-e cserekészüléket?

2011. nov. 24. 00:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

Xperia x10-em van. Ha 10-15 percig nyomkodom újraindul,megint nyomkodom és akkor már 2 perc után újraindul. 3 újraindulás után már be sem kapcsol, csak kb fél óra után. Meg recseg,darál a zene hangszóróval is meg fülhallgatóval is.

MIkor először visszavittem kicserélték az aksit. De a hibák fentmaradtak. Visszavittem másodjára és akkor is aksi csere volt.A hibák maradtak. (bár nem értem miért kellett 2szer kicserélni az aksit 2 héten belül, pedig mondtam nekik, hogy az már volt cserélve).

Most vittem vissza harmadjára ugyanazokkal a hibákkal, várom hogy írjanak , hogy kész van.

Egy hét alatt "megcsinálták" a telefont. Csere készüléket mindig kaptam.

2011. nov. 24. 00:34
 3/9 A kérdező kommentje:
még három hétig garanciás a telefon. Nem tudom hányszor akarják még hogy visszavigyem.
2011. nov. 24. 00:37
 4/9 anonim ***** válasza:

Pc companionnal próbáltad már a szoftvert újratelepíteni?


Melyik android van rajta? 2.1 vagy 2.3?

2011. nov. 24. 00:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
Volt már 2.1 meg 2.3 ,cyanogenmod, wolfbreak, gyári t-mobilos... mindenféle és mmindegyikkel rossz volt.
2011. nov. 24. 01:06
 6/9 A kérdező kommentje:
pc companionnal is próbáltam.
2011. nov. 24. 01:07
 7/9 anonim ***** válasza:

Ez a rendeltetésszerű használatot akadályozó hiba. A hiba keletkezése és közlése a garanciaidőn belül történt, attól függetlenül hogy tettek lépéseket annak elhárítására, láthatóan ez nem hozott eredményt.

A garanciaidő annyival meghosszabbodik, amennyi a javítás(okkal) töltött idő.

Esetedben a szavatosság érvényesítésére is van lehetőség, hiszen a hiba a javítási dokumentumok alapján is a garanciaidőn belül keletkezett.

Itt fontos lenne tudni azt is hogy mikor jelezted először a problémát (nem mikor vetted észre, az nem számít).


A fogyasztó a termék meghibásodása esetén - meghatározott feltételek mellett - élhet szavatossági jogaival, amennyiben a termékre vonatkozóan nincs sem önkéntes, sem kötelező jótállás, vagy a jótállási idő már lejárt. Ezt biztosítja a fogyasztói szerződés keretében értékesített termékek szavatossági és jótállási igényének érvényesítéséről szóló 49/2003. GKM rendelet.


A szavatossági igény vásárlói benyújtásának határideje 2003. július 1-től 2 évre nőtt. (Ha a termék használhatóságának legkisebb időtartamát hatósági előírás, vagy kötelező műszaki előírás határozza meg (kötelező alkalmassági idő), és ez rövidebb, az igény érvényesítésére ez a határidő irányadó.)


A vásárlástól számított első hat hónapban jelentkező hiba esetén a kereskedő köteles bizonyítani, hogy a hiba a vásárláskor nem volt benne a termékben, hogy a hiba nem a teljesítéskor is meglévő körülmények miatt keletkezett, hanem az áru rendeltetésellenes használata okozta. Az első hat hónapban a kereskedő köteles valamennyi költséget viselni.


Hat hónap leteltével a bizonyítási teher megfordul és a továbbiakban nem a kereskedőnek kell a hiba keletkezési körülményeit bizonyítania, hanem a fogyasztó közvetlenül fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz (NFH).


Ez esetben a fogyasztónak tudnia kell azt, hogy egyrészről a vizsgálat költségeit neki kell megelőlegeznie és az csak abban az esetben jár vissza neki, ha a kifogása alaposnak minősült.

2011. nov. 24. 02:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Nem tudom, hogy ez milyen hiba, de 5 ismerősnek is van x10-e de náluk ilyen sose fordult elő...


Nem lehet, hogy a sok buherálás (cyanogenmod stb. hozta ezt elő)?


Ha ezek, akkor nem fog a szervíz se segíteni...


Talán xrecovery-ben egy system törlés segíthet, de utána már csak flashtool-al tudod visszatenni a a gyári romot, de ha törlöd a system-et tégla lesz a telódból. De nem kell megijedni, flashtoolal vissza tudod ilyenkor is rakni a gyári romot.


[link]


Csak regisztrálás után láthatod.

2011. nov. 24. 03:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
nekem volt hasonló hibám. nem mondom 100%-ra, de én feltettem egy ilyen battery extendert, nem tudom ez-e a neve, de 1 hétig semmi baja nem volt, eladtam, majd jelentkezett aki megvette, hogy nem jó. (lehet, hogy mert le lett törölve az app, nem tudom) :D
2011. nov. 24. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!