Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » Telekom garancia - milyen...

Telekom garancia - milyen lehetőségeim vannak?

Figyelt kérdés

Az alábbi a helyzet: vásároltam egy telefont márciusban, ami megadta magát, nem kapcsol be. Bevittem a Telekom szervizbe és azt mondták, hogy nem tudják megcsinálni, valamint nincs már a készleten ez a telefon. Bementem a T-pontba ahol leadtam és azt mondták, hogy választanom kell egy másik telefont. Két telefon közül választhatok, de egyik sem közelíti meg azt amit márciusban vásároltam. Meg kérdeztem, hogy vissza adják-e a pénzt, azt mondták, hogy ilyen opció nincs.



Na itt egy kicsit besokalltam, mondtam, hogy majd holnap megint bemegyek. Utánaolvastam a fogyasztóvédelmi jogszabályoknak. Erre jutottam:


"Milyen igényeket lehet érvényesíteni hibás teljesítés esetén?



Hibás teljesítés esetén a fogyasztó

a) elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget.

b) Ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének (megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül) nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.


A szerződéstől való elállás azt jelenti, hogy olyan állapotot kell létrehozni, mintha a szerződés létre sem jött volna, vagyis a fogyasztó visszaadja a terméket, és visszakapja a teljes vételárat."



Tehát nem tudják megcsinálni, nem tudják ugyan olyanra kicserélni tehát akkor élhetek-e azzal, hogy elállok a szerződéstől? Ha jogos ez az igényem, mit kell tennem, ha nem akar a Telekom pénzt vissza fizetni?


Forrás: [link]


2015. jan. 9. 22:43
 1/7 anonim ***** válasza:
Ha árban egyformák akkor nem tudsz mit csinálni,max bírósághoz fordulni.
2015. jan. 9. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Én 50 ezer forintért vásároltam és 35 ezer forintosat akarnak adni.
2015. jan. 9. 23:01
 3/7 anonim ***** válasza:
Milyen telefonok?
2015. jan. 9. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
A fő kérdés: vissza kapom-e a teljes vételárat?
2015. jan. 10. 02:13
 5/7 anonim ***** válasza:
Miért kapnád? Elállás? No comment.
2015. jan. 10. 03:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Kedves datubber, vásároltam egy x tipusu telefont 50 ezerért, ha nem tudják megcsinálni vagy kicserélni, akkor miért kellene egy másik telefont választanom kötelezően? Nem a másik telefont akartam megvenni 50 ezerért hanem ezt, és nem az én hibámból romlott el a telefon.
2015. jan. 10. 03:52
 7/7 A kérdező kommentje:
Vissza kaptam a vételárat!
2015. jan. 10. 20:22

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!