Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » Arra van valamilyen szabály,...

Arra van valamilyen szabály, hogy szolgáltatónál vett készüléket garanciálisan hányszor küldhetnek be a szervízbe?

Figyelt kérdés

Van egy pár hét múlva két éves telefonom. A garancia két éves, szóval az is lassan lejár. Még április végén ment tönkre a telefonom. A hibája egyrészt, hogy feloldott képernyőnél nem tudott hívást fogadni, de ami miatt tényegesen szervízbe került, az az, hogy egyik pillanatról a másikra be sem kapcsolt, pedig a belső tárhely nem volt tele.


Elvittem a szolgáltatóhoz, mondták, hogy akkor persze mehet a szervízbe. Két hét és kész lesz. Maximum egy hónap, ha az alatt nem sikerül kijavítani, akkor új készüléket kapok.


Három hét múlva érkezett meg a készülék a márkaszervízből úgy, hogy az adatkábel hibás volt, miközben én úgy adtam le, hogy teljesen jól működött. A készüléket pedig nem javították meg. A hiba továbbra is fennállt.


A készüléket nem vettük át, a szolgáltató szerint ebben az esetben viszont újra indul az egy hónap, most a telefon továbbra is szervízben van és semmi hír arról, hogy mi van vele. Még két hét, hogy lejárjon az újabb egy hónap. Persze mellette beadtunk panaszt is, de azt még nem bírálták el.


Az ügyintéző szerint, ez így teljesen szabályos és nem érti, mi a problémánk. Engem az érdekelne, hogy ha visszaküldi a szervíz megint hibásan a telefont, addigra lejár a garancia, akkor buktam az egészet és nem lesz telefonom? Illetve ha meg is javítja, tekintve, hogy a garanciába foglalt egy hónap alatt nem sikerült, nem jár nekem új készülék?

A szolgáltató valóban megcsinálhatja, hogy havonta újraindítja az egy hónapot és így nem tartozik semmi felelősséggel?


Érdekelne, hogy erre vonatkozóan milyen szabályok vannak, mert szeretenék tisztában lenni a jogaimmal/lehetőségeimmel.


Előre is köszönöm a válaszokat!



2017. jún. 6. 12:03
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:

Akkor meg a sarkasra állsz és csinálsz egy kisebb balhét.


Mivel te a telefont ami hibás garanciaidőn belül adtad be, meg kell javítani.


Ha ez nem sikerült nekik akkor vissza kell adni a pénzt vagy kapsz új telefont, vagy levásárlod az összeget, valamelyik.


Mindig azt kell nézni hogy ha beadtad a telefont az benne van e 2 évben. vagy valamikor 1 év, ennyi.

2017. jún. 6. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:

Nyilván eddig sem hagytuk szó nélkül a dolgot és balhé is volt már. És igen, tudom, hogy a leadást kell nézni, de ha ismét hibásan kerül vissza, akkor az ismételt újraindítása a szervízelésnek (ami mellesleg a 3. lenne), az már garancián kívül esik. A szervízből megérkezett telefont függetlenül attól, hogy működik-e vagy sem, a szolgáltató nem tekinti hibásnak. Csak akkor adnának újat vagy pénzt, ha mondjuk a szervíz nem küldené vissza határidőn belül.

Ezért félek attól, hogy elesek a készüléktől, a pénztől és az esetleges új készüléktől is.

2017. jún. 6. 12:19
 3/14 anonim ***** válasza:

Hát akkor most nem kellene hagyni hogy megint hibásan adják vissza.


Sőt én ezt tenném:


Ez ugye a 2. kör a szervizben.


És te az 1. alkalommal ugyanezzel a hibával természetesen 2 éven belül adtad be a telefont, nézzék azt, adják vissza a vételárat, majd máshol veszel magadnak telefont, más típust, más márkát, ami jó és működik.

2017. jún. 6. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
Te már elvitted egyszer szervizbe a telefont ezzel a hibával, azt kell nézni az 1. alklamat, csengessék vissza a vételárat.
2017. jún. 6. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 A kérdező kommentje:

Első alkalommal sem vettük kezünkbe a telefont. Egyedül az ügyintéző kezében volt, ő nem tudta bekapcsolni. Ezen durrantunk el. Ezért lett beadva a panasz. Neki meg vissza kellett így küldenie, de az egy hónap újraindult így is, hogy le lett írva, hogy mi hozzá se értünk.

Mi is végiggondoltuk már hússzor a dolgot és tisztában vagyunk azzal, amit írsz.

Engem az érdekelne, amit a kérdésben is írtam, hogy szabályozza-e valami, hogy hányszor lehet visszaküldeni, hányszor lehet újraindítani az egy hónapot!?

Mert ilyen alapon egy teljesen új készülékkel is megcsinálhatnák, hogy 10 hónapon keresztül folyamatosan szervízben van, te meg egy lepra ezeréves cseretelefonnal próbálkozol túlélni.

2017. jún. 6. 12:29
 6/14 anonim ***** válasza:
Fogyasztó védelem, békéltető testület.
2017. jún. 6. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:

Szia!

Írásban kérd a szervizt a készülék értékének a jóváírását indoklásként a készülék ismételten produkálja a hibát ami miatt nem használható rendeltetésszerűen.

Ha produkál valamilyen hibát ne vedd át.

A garancia a szervizbe leadás(nem beérkezés!) és a visszaérkezés (értesítenek!) időtartamával mindig meghosszabodik így nem jár le amíg szervízben van a készülék.

2017. jún. 6. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 A kérdező kommentje:

Lehetne, hogy kicsit figyelmesebben olvassatok?


A készülék továbbra sem kártyafüggetlen. Tehát nem én küldöm szervízbe, hanem a szolgáltató. Így a szervízzel nekem semmilyen kommunikációm nincs. Én a mobil-szolgáltatóval vagyok kapcsolatban. Az, hogy a szervíz rontja el a dolgokat nem az én hibám. Felém a szolgáltató köteles a szerződésben foglaltakat teljesíteni. Az, hogy nekik ez veszteség, azt majd lemeccselik a márkaszervízzel saját maguk.

Engem továbbra is az érdekel, hogy hogyan lehet jogi fogást találni a mobil-szolgáltatón. Ugyanis az egyhónapos újraindítgatós dolog szerintem nem a márkaszervíztől származó eljárási forma, hanem a szolgáltató találta ki/hajtja végre.


Annak a válaszolónak, aki a fogyasztó védelmet írta, annak pedig köszönöm az értelmes választ. Valószínűleg ez lesz az egyetlen működő módszer!

2017. jún. 6. 18:26
 9/14 anonim ***** válasza:

Szia!

Elnézést hogy hozzászóltam...:(

A készüléked gyártója szerinti (gyártói garancialevélen szereplő) bármelyik(!) szervizt közvetlenül felkeresheted nem feltétel a szolgáltatón keresztül intézni.

Ha a garancialevélen nincsen szerviz elérhetőség(nem lehet ilyen) akkor a szerviz átvevő pont(mobilszolgáltatói iroda,stb) kérésre ki kell adnia a szerviz közvetlen(!) elérhetőségét.

2017. jún. 6. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 A kérdező kommentje:

Szia!


Semmi baj, hogy hozzászóltál, csak kicsit ideges vagyok már, hogy mi lesz ebből. Mellesleg le sem pontoztalak. Köszönöm a válaszokat!


Ezt nem tudtam, hogy ki kell adnia a szolgáltatónak. Bár sajnos nem tudom mit érek vele. A pénzem a szolgáltatóé, ugyanis a telefont tőle vettem, nem a szervíztől.


A másik probléma, hogy az eredeti 1 hónap letelt. Igaz, hogy közben a telefon már kikerült a szervízből a szolgáltatóhoz, majd onnan újra vissza. Én ezek után már új telefont szeretnék. Maximum azt tudnám elérni, hogy jól beolvasok a szervíznek és talán nem küldik vissza hibásan újra. Csak mivel lejár a garancia és ennyi baj van a telefonnal, nem igazán szeretném már visszakapni.

De ha a szolgáltató intézi a baromságokat, akkor meg bukom a telefont és a pénzt is. Remélem így már érthető, hogy miért nem a szervíz érdekel elsősorban, hanem a szolgáltató.

2017. jún. 6. 19:13
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!