Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » Van lehetőség a tescoban...

Van lehetőség a tescoban vásárolt huawei készülékemre utólag számlát kérni?

Figyelt kérdés
meghibásodott önhibámon kívül a készülék amit 17/12/13-án vásároltam. felküldtem a huawei mobil szervízébe,ahol vissza küldté nekem egy üzenettel, miszerint nem küldtem mellé érvényes garanciajegyet illetve számlát. felhivtam az ügyfélszolgálatot és mondtam hogy küldtem mellé egy olyan papirt amit a futár adott(vsárló,eladó,vásárlás dátuma, készülék típusa,ára és tollal ráirva a telefon imei száma amit nem én irtam rá) erre azt mondta hogy ha visszaküldték biztosan nem jó a papir (pedig elkuldte mindent amit csak lehet amit csak kaptam) ezek szerint nincs számlám csak egy nyugtám ami nem igazolja a garanciát. mi tévő legyek?

2018. jan. 16. 00:10
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
Hát már hogy ne igazolná a nyugta a garanciát!?! A garancia meglétének nem feltétele a garanciajegy. Írok egy példát: elveszítem a diplomámat. Akkor utána én diplomás leszek, vagy nem?
2018. jan. 16. 01:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:

Elegendő a jótállási jegy, vagy ha az nincs, akkor a számla vagy a nyugta is elegendő:

"4. § (1) A jótállásból eredő jogok - a (3) bekezdésben foglalt kivétellel - a jótállási jeggyel érvényesíthetőek.


(2) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.


(3) A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek."

Forrás: 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet

az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról ( [link] )


Illetőleg én először a Tesco-hoz fordulnék:

"Kihez forduljunk, ha a megvásárolt termékkel kapcsolatban minőségi kifogásunk van?


Fontos kiemelni, hogy amikor egy fogyasztó terméket vásárol, a vásárlás kapcsán a termék eladójával kerül szerződéses jogviszonyba. Tehát a termék meghibásodásával kapcsolatos panaszunkkal minden esetben ahhoz a kereskedőhöz forduljunk (abba a boltba fáradjunk vissza), ahol a terméket megvásároltuk.


Sok esetben sajnos előfordul, hogy a fogyasztó az eladótól azt a tájékoztatást kapja, hogy a hibás termék miatti panaszával forduljon a szervizhez vagy a gyártóhoz. Szeretnénk hangsúlyozni, hogy az ilyen tájékoztatást a fentiekben kifejtettek miatt nem vagyunk kötelesek elfogadni, mivel minden esetben a terméket értékesítő forgalmazó lesz a termékhez kapcsolódóan a jótállásra, illetve szavatosságra kötelezett fél."

Forrás: [link]

2018. jan. 16. 02:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
Ha tescoba vited volna vissza hogy küldjék el javitásra ,akkor nem lenne gond ,
2018. jan. 16. 04:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
48%
A vásárlás helyére kellett volna visszavinni, magadtól nincs ennyi eszed?
2018. jan. 16. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:

Elozoeknek Köszönöm!

Azért tettem fel ezt a kérdést mert tudom, hogy visszamenőleg adnak számlát az üzletben hipermarketben, viszont AZT NEM hogy mennyi idő elteltével nem adnak.

2018. jan. 18. 11:31
 6/13 A kérdező kommentje:

Utolsó kettőnek!

Messze van tőlem a tesco,ahol vettem a készüléket, mielőtt netán fölösleges kört tennék inkább érdeklődők!!!!!

2018. jan. 18. 11:33
 7/13 A kérdező kommentje:
Jaa és még annyit, hogy hülye lennek a tesco szervizbe elkuldetni a telefonom, hogy basszák tönkre, volt mar vele ilyen tapasztalat, es ugy gondolom az is hülye akinek külön van gyártói mobilszerviz ingyenesen a telefonjara es markafuggetkenbe kuldi
2018. jan. 18. 11:36
 8/13 anonim ***** válasza:

Kérdező: mivel a nyugta alapján te a Tesco-val vagy "szerződésben", így - mint az a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Európai Fogyasztói Központjának tájékoztatója alapján - a Tesco-hoz érdemes elsődlegesen visszajuttatni a terméket.


Mondjuk az is érdekes, hogy nem kaptál semmilyen garancialevelet - mert az kellett volna kapnod:

"3. § (1) A vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát.


(2) A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni.


(3) A jótállási jegyen fel kell tüntetni:


a) a vállalkozás nevét, címét,


b) a fogyasztási cikk azonosítására alkalmas megnevezését és típusát, valamint - ha van - gyártási számát,


c) a gyártó nevét, címét, ha a gyártó nem azonos a vállalkozással,


d) a szerződéskötés, valamint a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásának vagy - a vállalkozás vagy közreműködője általi üzembe helyezés esetén - a fogyasztási cikk üzembe helyezésének időpontját,


e) a fogyasztó jótállásból eredő jogait, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit, továbbá


f) az arról szóló tájékoztatást, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.


(4) A jótállási jegynek utalnia kell arra, hogy a jótállás a fogyasztó jogszabályból eredő jogait nem érinti."


Fordulhatsz direkt a márkaszervizhez is:

"5. § (1) A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.


(2) A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.


(3) Kijavítás iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálatnak a jótállási jegyen vagy ahhoz csatoltan fel kell tüntetnie:


a) a kijavítás iránti igény bejelentésének és a kijavításra történő átvételnek az időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását,


b) a hiba okát és a kijavítás módját, továbbá


c) a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását.


(4) Kicserélés iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie a kicserélés tényét és időpontját."

gyanítom a jótállási jegyet azért hiányolták, mert egy nyugta - bármennyire is hiteles - nem a velük való kapcsolatukat bizonyítja, ráadásul a kormányrendelet szerint ebbe/mellékelten fel kellene tüntetniük a javításról/cseréről szóló adatokat.


Bár a Huawei oldalán ez olvasható:

"Ezután kérjük, készítsd elő a telefonod és a tartozékait, valamint a garancialevelet VAGY a számla másolatát!"

[link]

szóval vagy garancialevél vagy számla (de a kormányrendelet a blokkot is elfogadottnak mondja).

2018. jan. 18. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ. Visszavittem a tescoba az ures jotallasi jegyet es kitoltettem a vevoszolis munkatarssal akivel felhivattam a huawei szervizet es elvileg igy el fogjak fogadni. Szoval vissza is küldtem igy újból nekik. Várom vissza a készüléket javitva vagy anélkül... Es meglatom mi lesz, de ha ezek utan sem lesz megjavitva botranyt csinalok
2018. jan. 19. 20:34
 10/13 anonim ***** válasza:
0%
Ajjajj de félhetnek a te botrányodtól 😂😂
2018. jan. 20. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!