Kezdőoldal » Emberek » Egyéb kérdések » Mennyire reális ez szerintetek?

Mennyire reális ez szerintetek?

Figyelt kérdés

Szeretnék foglalkozni két területtel: a life coach-al, és talpreflexológiával.

Van róla papírom, tudásom, de nem tudok elindulni e téren, mert totál introvertált vagyok. Arra gondoltam, hogy további gyakorlat megszerzése céljából egy ideig ingyenesen keresnék, és foglalkoznék emberekkel e téren.

Amikor a life coach iskolai gyakszit végeztem, akkor gyors hirdetéseket adtam fel minimális sikerrel.

Hogyan álljak hozzá?



2022. jan. 19. 06:33
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
A life coachingra benevezek. De a lábamhoz senki nem érhet.
2022. jan. 19. 08:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

Az a legkomolyabb üzleti hiba, amit bármelyik vállalkozás elkövethet. Ahogy te is, általában azok szoktak ehhez a megoldáshoz nyúlni, akik nem értenek eléggé az üzleti élethez, nem tudják, mennyit kérjenek, hogyan adják el a terméküket.

Az ingyen/olcsó munka egy manipulációs kísérlet, hogy ha már nincs jobb érved, miért akarjanak veled dolgozni, megpróbálod őket ezzel megfogni. Csak nem sok jóra vezet.

Lehet, hogy az első ügyfeleidet be tudod húzni ezzel a módszerrel és gyakorolhatod vele a szakmádat, csak pont abban nem fogsz általa fejlődni, hogy mégis mi a fenéért akarna bárki fizetni neked, hogyan tudsz valakit rávenni, hogy fizessen a munkádért. Hiszen akiket ingyen behúzol, azok döntő részben az ingyenesség miatt választanak téged, nem azért mert megéri nekik a munkád. Amint árat emelsz, el fognak hagyni - viszont mivel megerősítetted őket benne, hogy találnak ingyen is minőségi szolgáltatást, jó eséllyel ők már soha többé nem is akarnak majd fizetni érte senkinek, hanem inkább keresgélnek ingyenes megoldásokat.


Inkább képezd magad üzleti ügyekben, vállalkozás működtetésben. Beszélgess más coachokkal, egyéb üzletemeberekkel, könyvelővel, hogyan tudod kiszámolni, hogy kiadások, befektetések mértékében hogyan tudod kiszámolni mennyi bevételt kell termelned és ehhez milyen díjakkal kellene dolgoznod. Képezd magad marketingben, kommunikációban, hogy meg tudd találni azokat az ügyfeleket, akikkel tudsz, akarsz és érdemes is együtt dolgoznod.


Lehet, hogy érdemes keresned egy olyan üzleti coachot, akitől megtanulhatod az üzleted gazdasági működtetésének titkait és finomságait is.


Marketing témában pl. a Marketing Commando elég sok hasznos dolgot tanít kimondottan KKV szempontok szerint.

2022. jan. 19. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
66%
Már minden jöttment coach lesz...
2022. jan. 20. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
36%

Nyugi, más szakmákban is rengeteg ugyanilyen jöttment előfordul. Minden területen van egy csomó kókler.


Egy csomó embernek van jogsija, ami azt jelenti kijárt egy tanfolyamot, megvan a kötelező gyakorlati óraszáma, letette a hatósági vizsgát, mégis mennyien vannak, akik ezek után sem tudnak rendesen vezetni és olykor életveszélyes dolgokat csinálnak (lásd tolat, vagy megfordul autópályán)…


Egy csomó embernek van nyelvvizsgája, mégse tud megszólalni az adott nyelven, vagy akar hosszú idő után a szakmában dolgozva alapvető dolgokat nem/rosszul tud/csinál. Rengeteg ilyennel találkozni szinte minden területen. Egyik szakma sem mentes a kóklerektől. Ahova könnyebb bekerülni és még népszerű is, ott több is van belőlük.

2022. jan. 20. 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

A legtöbb szakembernek és általánosságban minden embernek komoly gondjai szoktak lenni ezzel - néhány szerencsésebb kivételt leszámítva.


A legtöbb iskolában (nem csak szakképzéseken, hanem általános és magasabb iskolákban szintén) nem mondanak el, hogy érteni a szakmádhoz egy dolog, de ahhoz, hogy vállalkozást vezess (üzleti döntéseket hozz, hirdess, be tudd árazni a szolgáltatásod és meg tudd találni azt a célcsoportot, amelyik nem csak képes, de hajlandó is megfizetni az árát, stb) az egy egészen másik szakma, mint amit te (jobb esetben) kitanultál.


Teljesen mindegy, hogy mennyire értesz a szakmádhoz és mennyire jó a terméked, hogyha az ügyfeleid nem jönnek be a boltba megvenni, mert még csak nem is tudnak róla.


Ha alkalmazott vagy, akkor van egy munkáltatód, aki leveszi a válladról annak a terhét, hogy neked kelljen működtetni a vállalkozást. Lehetsz szakember, akinek csak a saját szakmájával kell foglalkoznia, mert a cég intéz helyetted minden mást - cserébe nem is kapsz meg minden pénzt, amit megtermelsz, mert a teljes bevétel egy jelentős része elmegy arra, hogy fenntartsa a céget, aminek rajtad kívül van egy csomó másik alkalmazottja is. Viszont pont ezek az alkalmazottak veszik le a válladról a terhet, hogy azzal kelljen foglalkoznod, hogy bejöjjenek az ügyfelek és ne neked kelljen hajkurásznod őket, meg minden mással is foglalkozni.

Sokan pont ezért nem vállalkoznak saját maguk, mert őket az üzlet többi része nem érdekli, csak a szakmájukkal akarnak foglalkozni, inkább kevesebbet keresve.


Sokan meg pont azért hagyják ott a munkahelyet és vállalkoznak inkább saját maguk, mert nem akarnak osztozni a pénzen másokkal, nem akarják, hogy mások hozzanak döntéseket helyettük. Csakhogy ezzel együtt jár az a teher is, hogy az üzlet minden más részét a könyveléstől a takarításon át az ügyfelek felhajtásán és a pénzek behajtásáig mindent neked kell megoldani, vagy megtalálni azt, aki az alkalmazottadként pénzért elvégzi helyetted.


Ahhoz, hogy működtetni tudd a saját vállalkozásod, meg kell ismerkedned a gazdaság és üzleti élet működésével, cégvezetés, marketing és hirdetés alapjaival és fogásaival. Olvass ilyen témájú könyveket, hallgass ilyen témájú előadásokat! Sokan és egyre többen foglalkoznak ilyen témákkal. Az egyik legnagyobb név a témában Wolf Gábor, aki kimondottan kisvállalati marketingre specializálódott, de a legfontosabb, hogy soha ne fogadd el senki véleményét egyedüli és kizárólagos szentírásként. Keresd meg, hogy őket kik és miért kritizálják, miben mondanak ellent nekik, aztán kellő körültekintéssel próbáld ki, hogy a saját piacodon a te vállalkozásodnak melyik módszer mennyire jön be.

A Tesco milliókat elkölt arra, hogy azt hirdesse, mi mindent ad olcsóbban mindenki másnál. De nekik van millió féle termékük és rengeteg üzletük, amikben ezeket teríteni tudják és aki a veszteséges akciós termékért bejön, az is fog venni mellé olyan terméket, amin nyereségük van és nagyon komoly statisztikáik vannak róla, hogy mennyire és hogyan tudják ezeken visszahozni az eladásokat nyereségesbe.

Attól, hogy ők a saját hátterükkel és módszereikkel tudnak nyereségesen működni, te még a töredékét se tudod egy kis céggel megvalósítani. Tehát nem is ugyanúgy érdemes üzletelned. Azt kell megtalálnod, ami a te lehetőségeiddel megvalósítható és a te körülményeid között is képes működni.


Sok sikert a tovább tanuláshoz!

2022. okt. 13. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm 5#.
2022. okt. 13. 17:46

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!