Kezdőoldal » Emberek » Egyéb kérdések » Csak szerintem felesleges a...

Csak szerintem felesleges a középiskola?

Figyelt kérdés
Be kell menni, a sok idióta közé, még a mosdót se lehet használni, mert a sok gyökér bent pöfékel. A vezetőség tudja, hogy ez van, de nem tesz semmit, az ügy érdekében. Aki meg normálisan használná a WC-t, ha tudná, az meg hugyozzon maga alá! Közbe még, feleljen meg az ember a sok hülye elvárásnak, magoljon be olyan dolgokat, aminek az életben semmihasznát nem veszi, és egy idő után úgyis elfelejti. Közbe ezt az időt, más hasznos dolgok tanulására is lehetne hasznosítani. Kulturáltabb közegben.
2017. febr. 27. 18:21
 1/6 anonim ***** válasza:
86%

Neked a környezeteddel van a problémád, nem maga a középiskola létezésével.

Tényleg vannak felesleges dolgok, de mit hiszel? Hogy általános után dolgozni mész?

A középiskola egy amolyan felkészítő. Alapot ad a jövőbeli munkádnak.

Arról senki nem tehet, hogy az iskolád igénytelen.

16/L

2017. febr. 27. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
88%

A középiskolai tananyag 90%-a nyugodtan mehetne a kukába. De meg kell tanulni, mert különben egy érettségid sem lesz, az meg azért elég gáz, kivéve, ha eleve szakmunkásnak készülsz.

Nekem érettségi után volt 2 év technikusi, na az egy tragikomédia volt, egy rossz vicc.

2017. febr. 27. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

Azt nem értem, miből gondolja azt valaki, hogy attól, hogy pl. programozó akar lenni (most teljesen random mondtam valamit), csak a matek és a fizika kell neki, nyelvet, irodalmat, nyelvtant, történelmet stb. pedig nem.


Az oké, hogy a szakmád programozó lesz, de az élethez egy csomó más dolog is kell, pl. egy postát nem tudsz feladni, vagy egy programot nem tudsz megírni, ha nincsenek nyelvi készségeid (és ezeket a nyelvtan, idegennyelv oktatás fejleszti). És egyébként is, egy intelligens ember tájékozott a világban, megérti a körülötte történő eseményeket (miért vannak háborúk, milyen konfliktusok vannak a világban, vagy hogy egyáltalán hol van Szíria vagy Irak, ahonnan a migránsok jönnek, vagy akármit). És ehhez a történelem, a földrajz ismerete is kell. Jó, nem azt mondom, hogy mindenki nézze a híradót, és ezekkel foglalkozzon (én se foglalkozok vele napi szinten), csak azt akarom mondani, hogy attól, hogy téged a programozás érdekel, az nem azt jelenti, hogy egész életedben ott fogsz ülni a számítógép előtt, és mint valami robot, írod a programokat, és fogalmad sincs, hogy mi az isten van körülötted. Szerintem az irodalom élvezete, a színház stb. is hozzátartozik az élethez, és több attól az ember, ha olvas, ha tájékozódik, és nem csak attól lesz valaki boldog ember, ha százezreket keres...


A gimnázium alapokat ad ezekhez, tágítja a világról alkotott képedet, és döntési lehetőségeket ad, mert eléd rak egy csomó dolgot, és te választhatsz, hogy mi érdekel.Pl. programozóként is érdekelhet Radnóti Miklós költészete, az, hogy valaki olvas és tájékozott, és nem csőlátású, szerintem pozitív. Mert az ilyen ember tudja értékelni a másik ember munkáját is. De aki csak úgy van vele, hogy minden fölösleges, ami nem érdekli, az másokkal szemben is intoleráns, pökhendi lesz.


Persze ez a sok dolog csak úgy érvényes, ha jól meg is tanítják a dolgokat egy iskolában, ami sajnos manapság eléggé vitatható... Ez mondjuk igaz. De ettől nem feleslegesek azok a tantárgyak, amik téged nem érdekelnek.

2017. febr. 28. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
92%

"az élethez egy csomó más dolog is kell"


Épp ez az egyik probléma az általános oktatással, hogy nem az életre tanít.


"egy postát nem tudsz feladni"


Igen, ez az egyik dolog, amit nem tanítanak az iskolában, legalább is az én időmben még biztos, hogy nem tanították.


"egy programot nem tudsz megírni, ha nincsenek nyelvi készségeid"


Programozáshoz pont nem kell nyelvi készség...


"hogy egyáltalán hol van Szíria vagy Irak"


Nem azzal van baj, hogy ezt megtanítják, hanem azzal, hogy emellé meg kell tanulni olyan ökörségeket is, mint pl. hogy hány millimétert mozdult el Kalifornia a Paleo-archaikumban, és hogy Kossuth Lajos hányszor fingta el magát Amerikába menet és hasonló, rettentő fontos és életbevágó dolgokat.


"A gimnázium alapokat ad ezekhez, tágítja a világról alkotott képedet, és döntési lehetőségeket ad, mert eléd rak egy csomó dolgot, és te választhatsz, hogy mi érdekel."


A cél nemes, a gyakorlati kivitelezés csapnivaló. Az igazság ugyanis az, hogy ehelyett szerencsétlen gyerek fejét telenyomják egy rakat hülyeséggel, ami egyrészt nem érdekli, másrészt soha az életben nem lesz rá szüksége, ja, és mindezt be is vasalják rajta. Épp ez az egyik oka annak, hogy sok gyerek önszántából soha az életben, nem vesz a kezébe egyetlen könyvet sem.


"Pl. programozóként is érdekelhet Radnóti Miklós költészete, az, hogy valaki olvas és tájékozott, és nem csőlátású, szerintem pozitív."


Ennek pedig semmi köze az oktatáshoz. Én ugyan nem vagyok programozó, csak egy informatikus, aki néha ír scripteket és programokat, de azért elolvastam néhány verseskötetet, novellát, regényt, ill. nem szakmába vágó könyveket, pedig az a tipikus jótanuló sem voltam sosem.

2017. febr. 28. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Akit érdekel a történelem, azt lehet, hogy igenis érdekli, hogy "hányszor fintga el magát Kossuth Amerikába menet", és akit érdekel a földrajz, azt lehet, hogy érdekli, hogy mány mm-t mozdult el Kalifornia.


Attól, hogy te ezeket feleslegesnek tartod, lehet, hogy másnak ezek érdekesek, és szeretik ezeket tanulni, később pedig ezekkel a tárgyakkal fognak továbbmenni. Ugyanúgy, ahogy másokat meg lehet, hogy nem érdekel az informatika, de mégis megcsinálják informatika órán azt, amit kell. Attól, hogy téged nem érdekel, még nem biztos, hogy ezek feleslegesek.


Csak azért tartod ezeket feleslegesnek, mert te nem használod ezeket az ismereteket, de igazából nem is ez a lényege a gimis tanulásnak, hogy utána mindent felhasználj. Arra is jók ezek, hogy magát a tanulást szokd, hogy meg tudj küzdeni a tudásért. Pl. aki programozónak megy, az egyetemen is lesz egy csomó tantárgya, ami rohadtul nem érdekli, mégis meg kell tanulnia. És ha már gimiben is azért hőborgött, hogy "kit érdekel, hányszor fingta el magát Kossuth Amerikába menet", ahelyett, hogy megtanulta volna, és túlesett volna rajta, az egyetemen is nehezen fog boldogulni, mert nincs kitartása. A gimi szerintem erre is megtanít.

2017. márc. 1. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Az olvasásról meg annyit, hogy sok gyerek az életben nem találkozna az irodalommal, ha azt az iskolában nem kéne tanulnia. Önmagától biztosan nem, főleg a mai világban. De még a családjában sem hiszem, hogy manapság a gyereket arra ösztönöznék a szülők, hogy olvasson a gyerek szépirodalmat. Tisztelet a kivételnek, mert van kivétel, de nem hiszem, hogy általános.


Az, hogy te olvasol, az dicséretes, de nem szeretem azt az érvet, hogy "én olvasok magamtól is, tehát felesleges az iskola". Oké, te olvasol, na és? Én általánosságban beszéltem a gimi hasznáról, az, hogy te mit csinálsz és mit nem, az nem az átlag mai gyereket reprezentálja.

2017. márc. 1. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!