Kezdőoldal » Emberek » Egyéb kérdések » Meddig nem pofátlanság még a...

Meddig nem pofátlanság még a jogaink érvényesítése?

Figyelt kérdés

A párommal nemrég vettünk egy új építésű lakást. Az építtető az elején kezes bárány volt velünk, mivel kulcsrakészen adja majd át az ősz elején, meg volt beszélve, hogy mindenből azt rakatunk, amit szeretnénk. Most ott tartunk, hogy az egyik beépítendő dologból extrásat szeretnénk, aminek a beszerzése 1,5-2 hónap lesz. Az építtető beszállítója viszont olyan magas árat ajánlott, amit nem tudunk elfogadni, más cégek töredékéért megcsinálják nekünk. Ezért lekértük a méreteket az építtetőtől, hogy máshol is árajánlatot kérjünk, azonban nem igazán akar nekünk segíteni. 3 hete nem veszi fel a telefont (közben esedékes már más is a lakásnál, de azzal meg csúszik). Az asszisztens megadott nekünk egy abszurd méretet, ezért bementünk és lemértük magunk. Erre ma beszélünk az építtetővel, ő meg egy harmadik méretet mondott. Mikor a párom azt mondta, lemérte a helyet az adott dologhoz, az építtető azt válaszolta, hogy akkor mérjen annyit, amennyit ő mond, mert a párom mérése nem jó (holott elég egyszerű, elrontani sem lehet). Aztán lerázta a páromat, megígérve, hogy visszahívja, azóta sem hívott.

Közben kiderült, hogy a páraelszívót úgy vezeti ki a lakásból (kívülre, mert szerintük az úgy jó), hogy egy vastag csövet vezetett vég a fél lakáson. Mikor szóltunk neki, hogy ez így otromba, plusz nem tudunk karnist fúrni a hosszú, széles páraleszívó csőtől (gipszkartonnal körbevették, az ablakok felett így 3 cm maradt a karnisoknak), arra csak annyit mondott, majd megnézi, azóta sem szólt róla.

Az már csak hab a tortán, hogy az egyik belső fal elég ferde, állítja, hogy ki lesz javítva.


Kicsit már kezd sok lenni, kétszer is megbeszélés nélkül állítottunk már be hozzá, mert folyton leráz minket, ha oda telefonálunk. Információkat nem szolgáltat, van olyan munka a lakáson, ami 1 hónapja áll az ő hibájából. Már személyesen sincs képünk folyamatosan hívatlanul odaállítani (sőt legutóbb oda sem jött hozzánk, mondván, nem ér rá, majd hívjuk fel), a telefont meg 10-ből 9-szer nem veszi fel.

Ilyenkor akkor is érdemes pofátlannak lenni, lerázhatatlannak? Ha most nem adja meg a biztos méreteket, heteket csúszhat az átadás. Nem értem, miért csinálja ezeket. Máshol is ilyenek az építtetők? Jópofiznak, míg nem fizet az ember, majd miután megvan a pénz, tesznek az ügyfélre?

Szabad vagy érdemes egyáltalán a nyakára járni, mikor valamit el akarunk érni?


2017. júl. 11. 00:14
 1/2 anonim ***** válasza:
nagyon egyszerű: ha nem felel meg a szerződésben leírtaknak kérd vissza a pénzt vagy tereld jogi útra a dolgot. bár általában, ha már csak megemlíted az utóbbi opciót, egyből megjön a munkakedve
2017. júl. 11. 00:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:
Az a baj, hogy a szerződésben nem szerepel az, hogy mennyit kell kapcsolatot tartania velünk és hogy mindent le kell egyeztetnie velünk (holott pl berakta a páraleszívó csövet is megbeszélés nélkül, helyet nem hagyva a függönyöknek, plusz az egyik radiátorból is két kicsit akartunk, szóltunk érte, erre ők beraknak egy 2 métereset, utólag tudtuk meg). És arról sincs a szerződésben semmi, hogy kötelessége felvenni a telefont. Múltkor 2 hétig hívogattuk, a munka állt, a telefont meg egyszer fel nem vette. Akkor volt egyszer, hogy odamentünk szó nélkül az építkezésre hozzá.
2017. júl. 11. 09:18

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!