Lököttnek tartod, ha valaki ennyire becsületes?
Számomra magától értetődő, de a párom pl meglepődött kicsit.
Rendeltem egy cégtől 6000Ft értékben. Le is vonták a pénzt, meg is kaptam a csomagot, minden rendben zajlott.
Pár napra rá kaptam egy e-mailt, hogy mivel x embernek tévesen kétszer vonták le az összeget, nekik visszautalják. Ha nekem is kétszer vontak le, de még nem kaptam vissza, jelezzem.
Nekem csak egyszer vonták le, de tévedésből ezt is visszautalták.
Rögtön felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy ez és ez történt, szeretném visszajuttatni hozzájuk az összeget, hogyan lenne ez megoldható.
Először kicsit meg voltak lepve, hallottam, ahogy a lány a telefonnál szólt a főnökének, mire az "Hogy mit szeretne? Visszautalni a pénzt?". Majdnem felnevettem, annyira nem akarták elhinni, hogy nem csak bohóckodom.
Végül e-mailben megkaptam az adatokat, visszautaltam a pénzt, majd kaptam egy levelet tőlük, amiben megköszönték.
A párom szerint nem kellett volna nekem telefonálgatni meg utalgatni, nekik kellett volna felszólítani x idő múltán, hisz ők hibáztak.
De nyilván ígyis annyi dolguk van, én meg azonnal észrevettem, nem tartott semmiből, 5 perc telefon meg 2 perc visszautalás.
Az elvet értem és értékelendőnek tartom, meg én is hasonló vagyok - kivéve ebben. Az ingyen pénz az ingyen pénz. Ezzel senkit (személyt) nem károsítok meg, szóval miért ne hagyjam annyiban? Ha kell nekik a pénzt, hát majd vissza fogják kérni. Ennyibe egy cég nem rokkan bele.
Velem eddig 2x, két különböző cégnél történt meg, hogy egyszer megkaptam valaki más fizetését is a sajátommal együtt. Egyszer maga a hr-es szólt, hogy lapítsak és elfelejtik. A kolléga, akinek a fizetését tévedésből nekem utalták, újra ki lett fizetve, így csak a cég bukott rajtam egy kicsit. Ugyan megfordult a hülye becsületesség a fejemben, de végül nem szóltam. Elvégre jól jött a plusz. Ettől nem lettem rossz ember, nem mástól vettem el és nem juttattam csődbe senkit.
Szóval még egyszer: megértem az érzést, ami erre vitt téged és ez valóban jó dolog... De néha azért engedhetsz ebből az elvből a saját javadra, ha ezzel nem ártasz másnak. :)
Olyan még nem volt velem, hogy személyesen többet adjanak vissza (kevesebbet szándékosan igen, vissza se akarták adni), olyan viszont igen, hogy én adtam vissza egy vevőnek rosszul.
Vagyis, két bankjegyet adott egy helyett, mert össze voltak ragadva. Későn vettem észre, úgy kellett felkelnem a kasszából és utána futni, hogy visszaadjam neki.
Rá egy hétre meg nagy összeggel átvágott egy másik vevő.
Szerintem helyesen cselekedtél.
Én könyveket rendeltem, amik Amerikából indultak. Egy hónap volt a max. várakozási idő, én 2 hónap múlva jeleztem, hogy sehol semmi.
Azonnal visszakaptam a pénzemet.
Két nap múlva megérkezett a csomag, nem tudom hol akadhatott el.
Írtam egy e-mailt, hogy mégiscsak megjött, szeretném visszautalni az összeget. Nagyon hálásak voltak :)
Simán megtehettem volna, hogy megtartom a pénzt is, a könyveket is.
Ez is olyan 6000 ft körül volt, mondjuk az oldal használt (de jó állapotú) könyveket árul, és a pénzt jótékony célokra fordítja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!