Kezdőoldal » Emberek » Tanárok, iskolatársak » Milyen lenne a gimnázium, ha...

Milyen lenne a gimnázium, ha csak azokból a tárgyakból kapna jegyet a tanuló, amivel foglalkozni szeretne a többi tárgyból meg elegendő lenne az elégséges szintet elérni, ha bem éri el, akkor tárgyat ismételne, nem évet?

Figyelt kérdés

Így mondjuk mindenki tud csak azokkal a tárgyakkal foglalkozni, amikkel később szeretne, de változtathat is, hogy, 9.- ben a kémiára kér osztályzatot, 10.-ben meg a fizikára.


A gyerekek java része amúgy se figyel az órákon, ami nem érdekli, sokan puskáznak, így legalább annak, akinek otthon elvárják a kitűnő bizonyítványt, nem kell azzal szenvednie, hogy olyan tárgyból is ötöst kapjon, ami nem érdekli, amikor más tárggyal foglalkozhatna.


Szóval milyen lenne így a gimnázium?


2021. jan. 10. 16:27
 1/10 anonim ***** válasza:
38%

Fasza lenne nagyon. Soha semmilyen tantárgyból nem lenne egy alap szintű tudása sem a diákoknak. Jó hogy már nem havonta döntsék el miből akarnak jegyet kapni...


Aki idegennyelvből nem akar jegyet(tehát soha nem tanul), az pl.hogyan fog diplomát kapni?

2021. jan. 10. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem elég szánalmas lenne. Egy alapvető műveltség irodalomból, történelemből nem árt. Matematika a logikát tanítja illetve fejleszti. Testnevelés a testmozgás miatt fontos. Az a gyerek aki amúgy sem figyel, meg nem tanul talán hallomásból magára szed valamit. Igaz, nálunk gimnáziumban nem az általad leírt viselkedés volt a "menő".

Arra már ki sem térek, hogy egy 14 éves még nem tudja majd merre szeretne továbbtanulni zömében, ha 11.-ben dönti el, hogy pl. biológiával szeretne foglalkozni akkor van 2 éve a 4 éves anyagra? Mert ugye ezek egymásra épülnek.

Messze van az oktatási rendszerünk a tökéletesről, azt sem mondom, hogy aki matekból akar továbbtanulni az a magyar 5-ösre gyúrjon, de azért vennyire ne essünk már át a ló túloldalára.

2021. jan. 10. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
Aztán amikor nem fogod tudni mennyit kell visszafizetni a banknak hitelfelvételkor, vagy simán el fogod hinni bemondásra az ácsnak, hogy dupla annyi cserép kell a házra mint valójában mert nem fogod tudni ki számolni mekkora is az a bizonyos m2. Mert te matekból inkább nem kértél jegyet amúgy is bölcsésznek, (vagy hova nem kell a matek felvételinél készültél), vagy örülsz mint majom a farkának amikor átvernek a pénzváltóban, akkor majd visszasírod a matekórát.
2021. jan. 10. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
es aki 12.ben dopnti el hogy nem orvos akar lenni hanem jogasz az kezdje elolrol a gimit ? hulyeseg lenne szerintem, azzal viszont egyetertek hogy az utolso evekben a keszsegtargyakat rajz enek tesi el kene engedni
2021. jan. 10. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

Elsőre nem tűnik rossznak, de megvannak a hátrányai.


Egy dologban van igazság. Gondoljatok bele, most is, ha valakit nem érdekel a Töri, két dolog lesz


ad 1, egy szorgalmas gyerektől szerez jegyzeteket, kinyomtatja puskának, aztán megvan a négyes.


ad 2, bemagolja a tananyagot, pár hónap múlva meg nem is emlékszik rá.


Gondoljatok bele, hány olyan műsor van a neten, hogy megállítanak embereket az utcán, random kérdéseket feltesznek, amit a gimikben tanítanak, az ember meg néz nagy szemekkel, pedig valszeg ő ezt anno kipuskázta vagy beseggelte. Mégis megél, hiszen a munkájához nem szükségesek ezek az infók és tud másokkal is kommunikálni anélkül, hogy össze tudná foglalni a pun háborút vagy, hogy emondaná, minek a rövidítése a DNS vagy Mozart-ról vagy Picasso-ról csevegne.


***


A hátránya viszont tényleg az, hogy van a tárgy, amit nem lehet kihagyni. Például a mai világban, ha nem tudsz minimum 2 nyelven a magyar mellett, akkor eláshatod magad. A matek sem felesleges ökörség, van, amit tényleg nem használ felnőtt korodban, de van, amit igen és jó, ha ez számológép nélkül is megy. Ugyanúgy jó, ha képes vagy egy hivatalos levelet megírni, tudsz helyesen írni, tudsz önéletrajzot írni, etc.


***


Maximum úgy lenne életképes a dolog, ha a magyar, matek, töri, 2 idegennyelv lenne osztályozva, lenne ofő óra; a három készségtárgy nem lenne leosztályozva, ha csak arról szólna, hogy mozognak a gyerekek meg énekelnek, rajzolnak vagy átalakítanák az egészet, pl tesi helyett lehetne sport, éneket meg a rajzot pedig átalakítani. A többi tárgy meg aztán lehetne olyan, ami le van írva a kérdésben, annyi kivétellel, hogy minimum egy kötelező természettudomány tárgyra kéne kapnia osztályzatot a gyereknek.

2021. jan. 10. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%

Abban is van valami, amit a 4-es írt. Volt olyan osztlytársam, aki leszarta a matekot, valahogy meglett neki a négyes, a rájött, hogy olyan fősulira menne, ahova kell a matek is.


Ha nem lett volna leosztályozva a matekja akkor ebben az esetben osztályozóvizsgát kellett volna tennie, sokkal több tanulással, elvégre ebben az esetben nem is foglalkozott volna a matekkal, csak úgy, hogy görbüljön, így meg csak rá kellett feküdnie a matekra, hogy normális eredményt elérjen, amivel fölveszik fősulira.

2021. jan. 10. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Amikor én voltam gimnazista még ez részben működött. 10. (vagy11.?) osztálytól választhattunk, hogy éneket vagy matekot tanulnánk inkább. Illetve Tesi 3 kötelező tanrendi volt a másik 2 az röpi, aerobic, foci stb. amit szerettünk volna.

Illetve szerintem megfelelő mértékben a többi is megvalósul, 11.-től (vagy 12.-től?) nincs fizika, kémia, informatika, csak fakultáció. Nálunk megemelkedett ehelyett az érettségi tantárgyak száma + plusz ugye a fakultáció(k) amiket választottunk. Szerintem ez ebben a mértékben oké, de ennél tovább menne már túl kevés tudást adna.

2021. jan. 10. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
bocsánat 7-es vagyok. éneket vagy rajzot.
2021. jan. 10. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Sztem ez borzalmas lenne. Max. az lenne nekem oké, ha a készségtárgyakat nem osztályoznák, vagy azokból elméletet. Ill. azt nem tartom hülyeségnek, hogy bukásnál csak a tárgyat ismételje a gyerek, de az gáz, ha arra neveljük őket, hogy kb. sz.ják le magasról azt, ami nekik nem tetszik.


Nekem több okból sem tetszik az, hogy:

1. Meg kell tanulniuk a kölköknek azt, hogy igenis lesz olyan az életben, hogy olyat is meg kell csinálni, és nem himi-humi szinten, amihez nincs kedvünk. Az iskola nemcsak tudást ad, hanem felkészít ilyen módon az életre is. Hogy a munkahelyén is lesz olyan munka, amit nem szívesen végez el, de akár a magánéletében, háztartásban is találkozhat ilyesmivel. Takarítani sem úgy takarítunk pl., hogy "tessék-lássék arrébb rakok 2 cuccot, úgy már megvan a kettes"

2. A diákok többsége nem is tudja azt, hogy mi érdekli igazán. Vannak, akik kb. 12.-ben jönnek rá, hogy mihez lenne igazán érzékük... ha addig nem feküdtek erre rá, mert nem úgy gondolták, nem fogják tudni behozni a több éves elmaradást, ráadásul ha nem is kaptak rá osztályzatot előtte, hogy fogják megoldani, hogy igazságos legyen az elszámolás nekik is, meg azoknak is, akik 4 évig vért izzadtak az osztályzatért pl. matekból?

3. Az alapműveltség fontos dolog, nem tudhatod, mikor lesz szükséged azokra a dolgokra, amiket tanulsz. Főleg a reáltárgyaknál... azt könnyebben átverik egy munkaszerződéssel, a boltban, aki mindig csak a kettesre hajtott matekból...

2021. jan. 11. 01:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Így is elég alacsonyan van a léc.
2022. márc. 17. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!