Kezdőoldal » Emberek » Tanárok, iskolatársak » Miért van egyes humán szakos...

Miért van egyes humán szakos tanároknak ilyen rabszolgahajcsár stílusa (meg kettős mércével való szemlélete)?

Figyelt kérdés

A magyartanár megtudta, hogy matekból, fizikából szinte szín ötös vagyok, a legutóbbi feleletemnél magyar órán pedig azt mondta, hogy "aki a matematikát meg a fizikát jeles szinten tudja, annak magyarból, töriből a csillagos eget is kívülről kellene fújnia". Az a helyzet, hogy a magyarhoz nincs igazán akkora affinitásom, nem is értek az ilyen verselemzésekhez meg műértelmezéshez. Töriből éppen 3-as vagyok, de az is amolyan szerencse kérdése hogy ez így is marad-e év végéig.

Miféle szemlélet ez, hogy aki matekból jeles annak mindenből úgy kellene teljesítenie? És akkor én meg mondjam erre azt, hogy aki magyart kívülről fújja, az tudja kezelni a telefonját, meg tudjon bekötni egy lámpát? Ez talán a kettős mérce?


17/F



#magyar #matematika #fizika #felelet #jeles #kettős mérce #rabszolgahajcsár #részre hajlás
2015. nov. 14. 19:14
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
ne sértődj meg, valószínűleg kedveskedni akart a tanárod. Az igazság az, hogy mindenkinek másra áll rá az agya. Na jó, van, akinek semmire sem. Attól, hogy valakinek jó érzéke van a matekhoz, nem feltétlenül fogja bevágni az életrajzokat, meg a törit. Illetve valaki könnyen szerez lexikális tudást, de a logika terén nem remekel.
2015. nov. 14. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
hát nekem meg pont ez volt, hogy töriből, németből, magyarból tök jó eredményeket értem el, csoport, meg osztályelső voltam, bioszból épp meglett a kettes, fizikából a hármas... és én is megkaptam, hogy micsoda dolog, hogy egyikből jó vagyok másikból meg ennyire gyengén teljesítek. nem mérnök lettem, vagy orvos, netán ápoló, hanem történelem szakra mentem... valakinek egyikhez van tehetsége, valakinek a másik tárgyban...
2015. nov. 14. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Ne vedd fel, aki színötös matekból meg fizikából annak semmi szüksége arra amit középiskolában tanítanak humán tárgyakból, nem lesz vele előrébb.
2015. nov. 14. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
80%

Nekem az a véleményem, hogy ha egy diák valamiből jó, akkor nem várhatom, hogy mindenből az legyen. Az a lényeg, hogy tudja, mi az, ami érdekli, leköti, és ha épp nem az én tárgyam, akkor abból nem csinálok ügyet, csak min. 2-re tudja, és ne zavarja az órát. Mindenkivel meg lehet egyébként szerettetni a humán tárgyakat is, ha játékosan, érdekesen tanítják.

egy humán tanár

2015. nov. 15. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 Tom Benko ***** válasza:
Valószínűleg neki is magolnia sikerült a matekot meg a fizikát, és úgy véli, akkor mindenkinek. Amúgy nem ez a kettős mérce. Igazság szerint a tanítást úgy kellene megoldani, hogy a diákot érdeklő területeken keresztül adjuk át az ismereteket, és ez az, amire a magyar iskolarendszer tökéletesen alkalmatlan.
2015. nov. 15. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

A tanárod magából indul ki. Valószínűleg ő annak idején egyáltalán nem értette a matekot meg a többi reál tárgyat, és amúgy ezzel a többség így van. Azt hiszi, hogy aki azt megérti az valami zseni, és csak lustaságból vagy rossz az ő tárgyából.

Nekem ezt múltkor meg is mondta a magyartanárom, aki egyébként az ofőm. Meggyőződése, hogy valami miatt őt nem kedvelem és ezért nem tudom sose a magyart. Pedig csak szimplán fizikai fájdalmat jelent elolvasnom egy verset meg ilyenek. Nem is értem az elemzésüket, a magolás se nagyon megy... Reál tárgyakból elég figyelnem órán és tudok mindent. Ez van :P

18/L

2015. nov. 15. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Nem pont ide kapcsolódik, de ami az igazi kettős mérce, amikor az én egykori magyar tanárom és ofőm nem átallotta azt mondani tanórán, hogy csak az irodalom képes "ennyire" jól kifejezni az érzelmeket meg mindent. Kis késéssel tette csak hozzá, hogy na jó, még a zene is...de addigra én már vadul b..megeltem magamban, hogy hova kerültem. (Mellesleg a képzőművészetekre nem is gondolt.)


Na de legalább nem úgy jártam, mint a kérdező, pedig a helyzet ugyanez volt. Csak a töritanár lepődött meg valamelyik osztályozó értekezleten, hogy nem hülye vagyok, csak nem érdekel a szövege meg a magolás, hisz ott a tankönyv meg a lexikonok, én meg nem lexikonnak készülök.

2015. nov. 17. 00:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!