Kezdőoldal » Ezotéria » Egyéb kérdések » Lehet hátulütője, ha a surja...

Lehet hátulütője, ha a surja namashkar-t (napüdvözlés) nem a nap felé fordulva csinálom?

Figyelt kérdés

2017. okt. 9. 13:26
 1/10 anonim ***** válasza:
51%

Akit ismerősként üdvözölsz, azzal sem fordulsz szembe?

Azért úgye, a moziban nem háttal ülsz a vászonnak?

2017. okt. 9. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Nem, ennyire azért nem kell ezt mereven kezelni. A nap felé hajolás szimbolikus, a lényeg belül történik, csak csináld szívből és légy jelen, figyeld, hogy mi történik a testben és az elmében... ;)
2017. okt. 9. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
Maximum előnye lehet: nem süt a szemedbe a nap.
2017. okt. 9. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!



1-nek:

Igen, ez logikus, de az ászánákat csinálhatom borult időben vagy olyan szobában melynek ablakán nem "lát" be a nap.

:)

2017. okt. 10. 10:20
 5/10 De La Cruse ***** válasza:
0%

Önmagában a jógázás is olyan gondolkodás felé sodor és felsőbbrendűség tudatot alakít ki benned ami a környezeteddel való jó viszonyodat is lassan rombolja.

Ismerek olyan eseteket ahol még vegetáriánussá is váltak a távol-keleti erkölcsök integrálói és a szülei felé meg a gyerekei felé is úgy viszonyult, hogy azok gyilkosok mert húst esznek.

Ennek megfelelően ma már válófélben vagy elvált állapotban sokkal boldogtalanabbak ként vegetálnak mint ahogy a jógázás vagy a buddhizmus esetleg az indiai vallási filozófiák megismerése előtt éltek.

Szóval amikor már azon filozofálsz, hogy a napot a nap felé fordulva kellene üdvözölnöd-e, elmondható, hogy a fejedben már romok vannak amik neked kényelmetlenek és a környezetedre is a kialakult harmónia megbontásának hatását gyakorolod.

Inkább ne csináld!

2017. okt. 15. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

Kedves De La Cruse!


Köszönöm óvó tanácsod!

Szerencsére nem "filozofálok" a kérdésen, hanem gyakorlatban döntök, az adott helyzetben.


Én pedig azt javaslom neked, előbb ismerd meg azt, amiről véleményt mondasz.

Amikor pedig ki akarod mondani a véleményed, először ellenőrizd véleményed kialakulásának módját magadban, és ne a felszíni "gondolkodásodban" kialakult, elsőre beugró sztereotípiához, előítélethez keres utólag alátámasztó, (és gyakran önbecsapó) logikát. (bár hozzászólásodban még ilyen logikát sem találtam)


Egyébként mit javasolsz, milyen utat kövessek?


Csak hogy lásd, nekem is vannak prekoncepcióim rólad ;) válaszolok neked előre:

"Önmagában a jógázás is olyan gondolkodás felé sodor és felsőbbrendűség tudatot alakít ki benned ami a környezeteddel való jó viszonyodat is lassan rombolja....Ennek megfelelően ma már válófélben vagy elvált állapotban sokkal boldogtalanabbak ként vegetálnak mint ahogy a jógázás vagy a buddhizmus esetleg az indiai vallási filozófiák megismerése előtt éltek."

Egyrészt:

Lk 12, 51-53

Gondoljátok-é, hogy azért jöttem, hogy békességet adjak e földön? Nem, mondom néktek; sőt inkább meghasonlást. Mert mostantól fogva öten lesznek egy házban, a kik meghasonlanak, három kettő ellen, és kettő három ellen. Meghasonlik az atya a fiú ellen, és a fiú az atya ellen; és az anya a leány ellen, és a leány az anya ellen; napa a menye ellen, és a menye a napa ellen. (Jézus)


Szóval úgy néz ki, a problémád más komoly tanításokkal is együtt járhat.... -hat, mert ugyebár azt nem tudod, hogy a feleségem is jógázik-e stb...


Másrészt:

Mt 19,29

És a ki elhagyta házait, vagy fitestvéreit, vagy nőtestvéreit, vagy atyját, vagy anyját, vagy feleségét, vagy gyermekeit, vagy szántóföldjeit az én nevemért, mindaz száz annyit vészen, és örökség szerint nyer örök életet. (Jézus)


Szóval, nézőpont és/vagy idő kérdése mitől vagyunk boldogtalanok, és mit nevezhetünk valóban boldogságnak.

2017. okt. 16. 06:47
 7/10 anonim ***** válasza:

A Surya Namaskarban egyáltalán nem számít a Nap helyzete, éjszaka is csinálhatod. Csak a belső folyamatok és a változás számít, nem a külvilági konkrét objektumok. A Nap csak felidéz valami szépet, kinek mit. Pl nekem hogy önzetlenül adja az energiát, és óriási a hálám iránta mert nélküle nem lehetnénk itt, Élet sem lenne. Számomra ennek az érzésnek a felidézése a lényeg, neked lehet más.

Ha neked ez csak úgy teljes hogy a Nap felé fordulsz akkor úgy csináld.

Amúgy ászanázást a jóga szútra szerint el se szabadna kezdeni amíg a yama-kat és niyamakat meg nem valósítottad az életedben pl ahimsa, satya stb.

Gondolj csak bele: amíg nem valósítod meg a nem-ártást az életedben, addig a hozzáállásodban, öntudatlan reakcióidban, gondolataidban ott lesz pl az erőltetés amit magadon is alkalmazni fogsz és egy adott ászanát pl a határaidon túl erőltetni fogsz és megsérülhetsz.

Vagy a satya azaz teljes igazmondás ha nincs az életedben akkor becsaphatod magad hogy haladsz, hogy jól csinálod vagy hogy pl te már meg is világosodtál és ezt fogod terjeszteni az ismerőseidnek ;)

Nem véletlenül mondta Patanjali hogy a sorrend fontos különben az ászanák vagy nem fognak célba vezetni, vagy ha csoda folytán mégis és megkapod az ászanákkal járó képességeket, azokat rosszul vagy rosszra fogod használni.


Nem tudom te hogy vagy vele, én tíz éve foglalkozom a jógával de még mindig nem tartom magam késznek az ászanázáshoz.

Mondjuk sokak szerint a Surya Namaskar a legkevésbé ártó ha felkészületlenül csinálod, mivel gyors a mozgás, nem tartod sokáig ki a pózokat ezért nem várhatsz különleges siddhi-ket tőle egykönnyen de így is nagyon sok jótékony hatása van főleg az egészségre.

2017. okt. 16. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm!


ja, ja... gondoltam, hogy megosztom De La Cruse-val a jama, nijama elveket, mert valahogy az az érzésem ő az Ószövetségi 10 parancsolatban látja az erkölcsi alapokat...

Ami a napüdvözlés sebességét illeti: Én többnyire Iyengar tanítványoktól tanultam, tehát a helyességre utolsó kisujjam hegyéig törekednem kell... ez nem megy gyorsan...

Gondolkodni (hogy bellül mivan stb..) még annyira sincs idő, de meggyőződésem szerint az ászanának pont ez a lényege.

Először (mármint a jama-nijama után) tudatosuljunk testünkre és uraljuk... mert ha nem, akkor úgy sem fogjuk tudni uralni légzésünket, érzéseinket, elménket...

2017. okt. 16. 20:21
 9/10 Nemes Zoltán ***** válasza:
Persze
2017. okt. 17. 04:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Igen, és a test tudatosítása és uralása azért is nagyon fontos még mert anélkül nem tudsz majd akár órákat is egy helyben meditálva ülni mert vagy iszonyú fájdalmaid lesznek vagy egyszerűen nem tudsz stabilan mégis lazán ülni annyit.

Valójában ez az egész lényege, az egészség, hajlékonyság, energikusság igazából egy "lényegtelen" melléktermék, sőt még egy veszélyforrás is mert félő hogy a testeddel meg a benne megélt örömökkel fogsz foglalkozni (ami ugye mindenképp múlandó), esetleg ragaszkodni is fogsz hozzá, azzal azonosítod magad és ez az egész jóga céljával pont ellentétes (ti. a teljes belső szabadság a cél).


A test tudatosításának pont az a lényege hogy ez egy lépés ahhoz hogy elengedd hogy a testeddel azonosítsd magad, hiszen ez minden tévedés, téveszme és végső soron a bűn alapja.

2017. okt. 18. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!