Kezdőoldal » Ezotéria » Jóslás » Az ASTRO SHOW-ról milyen...

Az ASTRO SHOW-ról milyen tapasztalatotok van?

Figyelt kérdés
Nem keverendő össze a másik kiváló jós műsorral az EZO TV-vel. Kifejezetten az Asztro showról milyen tapasztatod van?
2014. aug. 3. 14:03
 1/6 anonim ***** válasza:
az hogy jól pofánb@..nám azt a csaló, irritáló, köcsög műsorvezetőt, meg az ehhez asszisztáló csapatát is.
2014. aug. 3. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Mindkettő egy hulladék, egyik se különb a másiknál, csalók egytől egyig.
2014. aug. 3. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
90%

Magyarország az utóbbi években szinte észrevétlenül televíziós nagyhatalom lett - már ami a betelefonálós tévévetélkedőket illeti. Azokra a kvízműsokra kell gondolni, amelyek Virítom!, Pénzeső, Telefortuna, Nyerő vonal, Kvízaréna és egyéb néven futnak a kisebb-nagyobb adókon. A játékokban a nézőknek egy egyszerű feladványt kell megoldaniuk, és a válasszal egy percenként 300-500 forintba fájó telefonszámot feltárcsázniuk. Aki műsorba kerül, a szerencsétől és több más körülménytől függően akár meg is nyerheti a néhány tízezertől több százezer forintig terjedő összeget.


Nagyhatalmi státuszunk abból fakad, hogy e műsorok java részét egyetlen magyar cégcsoport készíti. Annak is zászlóshajója, a Telemedia InteracTV Kft., mely nemcsak idehaza egyeduralkodó a piacon, hanem a világ ötven országába érdemi versenytárs nélkül sugározza vetélkedőit - egyenesen Bel-Budáról, a Böszörményi útról. Itt találhatók a cég központi stúdiói, ahonnan több mint ötven ország tévécsatornájának naponta 140 órában közvetítik műholdon - rendszerint Magyarországra utaztatott anyanyelvi műsorvezetők segítségével - a játékaikat. Ezzel évente százmilliónál is több emelt díjas hívás és SMS gazdagítja őket, illetve a tévéadókat és telefonszolgáltatókat. Arról pedig, hogy sok kicsi milyen sokra mehet, a Telemedia-cégcsoport forgalma árulkodik. A Telemedia Call Centre Investment Limited nevű máltai offshore vállalkozás birtokában álló médiabirodalom az utóbbi három esztendőben évi tízmilliárdos bevételre tett szert Magyarországon; és akkor még nem beszéltünk a máltai anyacég és más külföldi bejegyzésű vállalkozásaik helyi forgalmáról.

A Telemedia többségi tulajdonosa egy, a nyilvánosságot jobbára kerülő - a Heti Válasz megkeresésére sem reagáló - milliárdos, Törőcsik Jenő. Az eredetileg matematikus vállalkozó cége telemarketing-szolgáltatásokkal kezdte, majd a Szerencsekerék című vetélkedő, a Big Brother, a Survivor és más valóságshow-k telefonos szavazásának lebonyolítójaként vált ismertté. A nagy áttörést az hozta, amikor emberünk rájött: az emelt díjas hívásokra önálló adást is lehet építeni. Így születtek meg a telefonos tévévetélkedők, melyeknek egy a célja: a sokszor bugyuta kérdésekkel és különféle manipulációkkal minél több nézőt rávenni, hogy emelje fel a kagylót.

Utóbb aztán Törőcsikék arra jutottak: nyereményt sem kell fizetni ahhoz, hogy nézők ezrei eszüket vesztve betelefonáljanak a tévébe. Meglovagolták hát azt a világtendenciát, melynek értelmében emberek milliói kilátástalanságukban az asztrológiából, azon belül is a jövendőmondásból merítenek vigaszt. És hogy ez mekkora tömegeket érint, arról a Tárki és az Image Factory közvélemény-kutató intézetek tavalyi felmérése tanúskodik. Eszerint a lakosság negyven százaléka hisz született gyógyítókban, 31 százalékuk vallja, hogy vannak, akik meg tudják jósolni a jövőt, és minden negyedik polgártárs meggyőződése, hogy a horoszkóp "kihat a természetünkre".

A keresztrejtvény tévéváltozatának kikiáltott tévévetélkedők után így Törőcsikék elkészítették a horoszkóp televíziós kiadásának szánt asztroműsorokat. Ezek az adások tavalyig csak kisebb zugtévéken szédítették a nézőket, mára viszont polgárjogot nyertek a két országos kereskedelmi csatornán is. A Telemedia társcége által készített Ezo.tv műsora naponta kétszer egy órában, kora délután, illetve késő este a TV2-n jelentkezik, az RTL Klubon pedig a németországi Questico AG Asztro Show-ja látható délutánonként. Utóbbi cég azonban nem tudta megrengetni Törőcsikék uralmát: a piacvezető Ezo.tv több mint 750 órányi adást sugároz havonta több mint negyven országba; a Böszörményi úti központ mellett világszerte 25 stúdiót működtetnek, ezernél is több anyanyelvi jóssal dolgoztatnak, köztük száz magyarral. A cégcsoport tízmilliárdos magyarországi bevételéből az Ezo.tv 2008-ban még csak 150 millió, 2010-ben viszont már 1,3 milliárd forinttal vette ki a részét.


A földi rögvalóságon túli világ aprópénzre váltása sosem állt távol a Telemediától: a cég SMS Ige néven már 2002-ben vallásos üzenetküldő szolgáltatást indított, melynek jegyében az előfizetők heti 475 forintért naponta egy transzcendens gondolatot kaptak mobiltelefonjukra. Most viszont már percenként kell ugyanennyit fizetni ahhoz, hogy valaki a 90-es előhívójú emelt díjas számon akár az adásban, akár azon kívül kapcsolatba kerüljön a megfelelő jóssal.

"Kérem a keresztnevét és a születési évét. Köszönöm, Éva, 1949, egy, kettő, három, már küldöm is a pénzenergiát" - ha bekapcsoljuk az RTL Klub Asztro Show-ját, ilyen mondatokat hallunk Lominitől, az egyenesen Atlantiszról szalajtott tisztánlátótól. Joviális külsejét állszakállal misztikussá maszkírozó emberünk mindenféle hókuszpókuszok közepette küldi boldog-boldogtalannak a pénzenergiát, avagy veszi le a rontást a telefonálókról. "A veséjében látok egészségügyi problémákat; anyagi helyzete októbertől fog jobbra fordulni. Ha műsor után felhív, konkrétabb tanácsokkal is tudok szolgálni" - ezt már Mystic, a domina külsejű jósnő darálja a TV2-n, miután kártyával kivetette a betelefonáló nyugdíjas néni jövendőjét.

"A tévéműsor csupán reklámja annak a szolgáltatásnak, amit csinálunk. A lényeg a telefonon keresztüli jóslás" - idézte Törőcsik Jenőt tavaly a Magyar Narancs. Valóban: a jövendőmondók a nap 24 órájában rendelkezésre állnak, hogy telefonon, sőt akár SMS-ben, e-mailben álljanak a kliensek - főként középkorú vagy idősebb nők - rendelkezésére; egy ötszáz szavas írásos jövendölés 7900 forint, az 1250 szavas prognózisért viszont már 18 900 forintot kell kiköhögni. Az Ezo.tv emellett kiterjedt partnerprogramot működtet: ha valaki a maga honlapján vagy más csatornáin hirdeti a céget, 15-20 százaléknyi jutalékot kap minden általa közvetített szolgáltatás után.

És hogy mennyire reklám a jósműsor, azzal kapcsolatban Koltay Tamás, a TV2 szóvivője megerősíti: az Ezo.tv a jogszabályok szerint televíziós vásárlás, ezért "esetében a kereskedelmi közleményekre vonatkozó szabályok irányadók". Vagyis az ilyen adásokból naponta legfeljebb két órát lehet bemutatni, a reklámcélúnak minősített bevételek hat százalékát pedig magyar filmek létrehozására kell fordítani. Kérdés, ezen túl a médiahatóságnak van-e lehetősége fellépni a jósműsorok ellen "Mi csak a televíziós vásárlások más médiatartalmaktól való elkülönítését, a műsorszámok megszakításának szabályszerűségét, a műsorok hangerejét, a televíziós vásárlás egy napra számított időtartamának megtartását vizsgálhatjuk. Eddig ezen szempontok alapján nem tártunk fel törvénysértést a jósműsorokkal kapcsolatban" - mondja a Heti Válasznak Kollarik Tamás, a Médiatanács tagja. Mint kiderült, a megtévesztést főként a tartalmi ügyekben leginkább illetékes Gazdasági Versenyhivatal állapíthatná meg, ám ők eddig csak a tévévetélkedők gyártóit marasztalták el és szabtak ki rájuk bírságot.


Noha a jósdák azzal büszkélkednek, hogy a legkiválóbb jövendőmondókat alkalmazzák, felettébb önleleplező, hogy amikor a panaszok miatti lehetséges jogkövetkezmények alól akarják mentesíteni magukat, mennyire elhatárolódnak munkatársaiktól. Az Asztro Show szerződési feltételeiben a gyártó Questico AG például felsorolja, mi mindenért nem vállal felelősséget: a jósok által szolgáltatott információk helyességéért és minőségéért, pontosságáért, biztonságáért, időszerűségéért, jogszerűségéért, alkalmazhatóságáért. "Különösen nem felel a szolgáltató olyan károkért, amelyek abból adódnak, hogy a hibás információkat a felhasználók követik" - áll a szövegben, mely így annak közvetett beismerése: az egész hatalmas humbug.

"A tanácsadók nem alkalmasak arra, hogy különböző betegségeket diagnosztizáljanak" - folytatódik a szabályzat; ez a kitétel nyilvánvalóan nem teljesül, hiszen a jósok majd' minden műsorban megállapítják, hogy a betelefonáló idős hölgynek - minő meglepetés - ízületi, keringési vagy veseproblémái vannak. Arra a kérdésre azonban, hogy ez alapján el lehetne-e marasztalni a jövendőmondókat, Fülöp Zsuzsanna, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szóvivője nemmel felel. "Akkor tudnánk eljárni, ha a jós a betegséget nemcsak diagnosztizálná, hanem a gyógyításával kecsegtetne, de ez rendszerint nem fordul elő" - mondja.

Kérdés továbbá, hogy ha a jósok szolgáltatásait a gyártók szabályzata szerint csak nagykorúak vehetik igénybe, miért nem látható a képernyő sarkában a 18-as karika. "A televíziós korhatárjelzés nem arra vonatkozik, hogy kik vehetik igénybe a jósok szolgáltatásait, hanem arra, hogy ki az, aki megnézheti az adást. Ebből a szempontból viszont a televíziós jóslásnál nem lenne indokolt a 18-as karika" - nyilatkozza Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója. Kollarik Tamás ugyanakkor felhívja a figyelmet, hogy a törvény szerint a kereskedelmi közlemények nem tehetők közzé olyan időpontban, amikor tartalmuk miatt nem volna helyük a képernyőn. "Helyes lehet tehát az a médiaszolgáltatói magatartás, amely a jósműsorokat a késő esti órákra helyezi, amikor a kiskorúak már feltehetőleg nem televízióznak" - vélekedik a Médiatanács tagja.

A jelek szerint tehát meg kell barátkozni a gondolattal: a hatályos törvények lehetővé teszik a telejósdák működését. A lap szerint azonban illetékes hatóságok között "megindult a párbeszéd arról", miként lehetne jobban érvényesíteni a nézők védelmét ebben a kérdésben. És hogy addig is milyen esetben lehetne megfogni a jövendőmondókat? "Esetleg akkor, ha ki lehetne mutatni, hogy milyen kárt szenvedett a telefonáló. Ha például valaki bizonyíthatóan a jóslat hatására fektette be rosszul a pénzét, és ebből kára származott, akkor meg lehet próbálni perelni" - válaszolja a lapnak Futó Barnabás ügyvéd. Persze a telejósdák sem most jöttek le a falvédőről: nyilván ezen eshetőség kivédésére szögezik le az Asztro Show szerződési feltételei, hogy jósaik nem adhatnak pénzügyi, befektetési tanácsokat.

Jogászi vélemények szerint felmerülhet még egy lehetőség: ha egy telefonálót a jövendőmondó nyilvánosan rossz színben tüntet fel - például azt állítja, rontás van rajta -, s a néző be tudja bizonyítani, hogy szomszédai emiatt fordultak el tőle. Kérdés persze, hogy az eset eljut-e az ítéletig, avagy az ügy már menet közben kudarcba fullad - például azért, mert nem akad bíró hazánkban, aki röhögés nélkül le tudná vezetni a tárgyalást.


Nem kell ezeknek bedőlni.

2014. aug. 3. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Forrása a Heti Válasz.
2014. aug. 3. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Pedig nekem mindkettőről és az össze hasonló műsorról ugyanaz a véleményem és tapasztalatom kóklerek mindegyszálig pénzéhes szemfényvesztők ezek a műsorról, csak azért vannak, hogy lehúzzák az embert ezáltal bevételhez juttassák a csatorna tulajdonosát a közszolgálati tévéknek ez is egy pénzforrás, aki pedig bedől ennek megis érdemli.
2014. aug. 3. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Legális bűnözés.
2014. aug. 3. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!