Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » GYÁS, GYES, GYED, GYET » Jár-e nekem T-Gyás, Gyed, ha?

Jár-e nekem T-Gyás, Gyed, ha?

Figyelt kérdés
Nappali tagozatos főiskolai hallgató vagyok, mellette EV több mint 1 éve. A szülés időpontjában a vállalkozás és a halgatói jogviszony is aktív lesz. Amit kell, fizetek magam után.
2014. máj. 11. 15:14
 1/8 A kérdező kommentje:
Tb-t ilyenkor a suli fizeti utánam, de tőlem még Szja-t és Eho-t is vonnak. Illeve fizetem.
2014. máj. 11. 15:15
 2/8 anonim ***** válasza:
szerintem tuti jár, de csak a józan eszem mondatja ezt, nem a szaktudásom.
2014. máj. 11. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Igen, jár, de csak a "diplomás gyed" bevezetése miatt, a mellékállásban űzött egyéni vállalkozás nem számít ebben az esetben.
2014. máj. 11. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
OOO, hogy érted, hogy nem számítana egyéb esetben a mellékállásban űzött vállalkozás? Akkor mire fizet az ember ilyenkor?
2014. máj. 11. 17:22
 5/8 anonim ***** válasza:

Ha TB-t nem fizetsz te magad, pl. be vagy jelentve a vállalkozásba és magad után fizeted a járulékokat, na ha ez nincs meg, akkor diplomás gyed jár, sima nem. Az, hogy mint tanulóként a TB-d fizetve van, az csak azt jelenti, hogy jogosult vagy ingyenes orvosi ellátásra, mint az, aki nem dolgozik és maga után fizeti a havi kb. 6600 Ft-ot, de ő sem jogosult gyedre, csak mert magának fizeti a TB-t.

Tehát, ha a munkaviszonyból nem származik TB befizetés, akkor a diplomás gyed jár.

2014. máj. 11. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
akkor az Eho a TB-n kívül milyen célt szolgál?
2014. máj. 11. 21:54
 7/8 anonim ***** válasza:
Arra fizet az ember ilyenkor, hogy jövedelmező tevékenységet folytat, és bevételre tesz szert. Ha főállásban csinálnád, jóval többet kellene fizetned magad után, mint így, hogy csak mellékállásban űzöd. Viszont abban az esetben rendes gyedre is jogosult lennél.
2014. máj. 12. 16:26