Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Mi erről a véleményed? (iskola...

Mi erről a véleményed? (iskolaérettség)

Figyelt kérdés
Ha valaki 6+-an nem iskolaérett, annak oka van. Ezen az idő múlása nem segít, ki kell deríteni, mi áll a háttérbe és a megfelelő fejlesztés időben, akár 4-5 évesen elkezdeni.
2020. jan. 24. 10:00
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
84%

NEm értek egyet. Nem gépek vagyunk ebben a korban 1-2 év nagyon sokat számít.

Nézd csak meg a finn modelt alig vannak iskolában házi alig van és mégis élen járnak az európai oktatásban.

2020. jan. 24. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
84%

Ez így van. Csak nincsen megfelelö fejlesztés.


Ami inkább fontos lenne, hogy a megfelelö oktatás alsó tagozatban. Ahol ha kell több pedagogus vagy pedagogus segéd is legyen. Ès egy normálisabb tanterv.

2020. jan. 24. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
88%
Nem normális, hogy ennyire szorosan mérik a gyerekeket, mindenkinek más a fejlődési üteme. Nem kell 2 meg 4 évesen fejleszteni egészséges gyerekeket, hogy alkalmasak legyenek iskolába menni. Békén kellene őket hagyni végre. Ha valakinek fejlődési rendellenessége van, akkor igen, járjon fejlesztésre, de csak azért, mert valaki nem 5 év 3 hónaposan van felkészülve az iskolára, hanem 7 év 1 hónaposan, nem kellene megszivatni. Szánalmas rendszerben élünk!
2020. jan. 24. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
75%

Nekem tetszik az amerikai oktatási rendszer. Amikor 5 évesen iskolaelőkészítő van,de az az év még inkább a játékról szól,nem a tényleges tanulásról. Abban az évben sokmindent ki lehetne szűrni,és fejleszteni,ha erre van szükség.

Nem értem,ezt nálunk miért nem lehet bevezetni? Sajnos a nagyfiam diszes,tapasztaltam a tanítási rendszerünkben az SNI-s gyerekek szenvedését. Mondjuk,ez épp az a kategória,ami akármikor kezdi a sulit,akármilyen fejlesztést kap,akkor is jelen van. Már felnőtt,20 éves,de a mindennapokban még mindig megkeseríti az életét. (-lexia és -gráfia). Egész életében gondja lesz az írással,olvasással. Úgyhogy igen,ezen az idő múlása nem segít,de igazából a fejlesztések sem.

2020. jan. 24. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
83%
Szerintem is az lenne a megoldás, ha lenne iskola előkészítő évfolyam, ami átmenet lenne az óvoda és az iskola között. Nem hiszem, hogy egy plusz év óvoda bármit segítene, mert az nem készít fel az iskolára.
2020. jan. 24. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
79%

A fejlesztés is idő.

Az én lányom most 6 éves. Idegrendszerileg éretlen, de ez tavaly derült ki. 4 éves elmúlt, hogy kezdte az óvodát, mert későn lett szobatiszta, így egy év felmentést kapott. Már a szobatisztaság is gyanús volt, de mindenki legyintett rá, majd megérik. 5 elmúlt, amikor a pedagógia szakszolgálat javasolta a fejlesztést. Fél éve jár, de ez nyilván kevés. És mi szerencsések vagyunk, mert megengedhetjük magunknak, hogy (nem kevés pénzért) magánúton fejlesszük. Így jár heti 2x 1,5 órát. Aki ezt nem teheti meg, annak marad a szakszolgálati heti 1x 45 perc.

2020. jan. 24. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
90%
Mint ahogy a magasság sem egyenlő ütemben változik a gyerekeknél, úgy az idegrendszer sem egyformán fejlődik. Lehet, hogy hat évesen még nem derül ki valakinél, hogy melyik az ügyes keze, de hét évesen már egyértelmű. Többek között ez is az iskolaérettség része. Ez amúgy olyan, mintha egy kamasz lánynál ijedeznénk, hogy nem 12 évesen menstruál hanem 13 évesen. Tehát nem feltétlenül van baj, ha a gyerek még nem kész.
2020. jan. 24. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
59%
Milyen fejlesztést? Ami az oviban van, ami egyenlő a 0-val? A fiamat magánba vittem haci 60 ezer volt 10 hónapon keresztül, megérte, mert behozta a lemaradást és szinte osztályelső, de szerinted ezt hányan engedhetik meg maguknak. Előtte volt az oviban fejlesztésen, még a probléma közelében se jártak, nemhogy fejleszteni tudták.
2020. jan. 24. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
47%
Egyetértek.
2020. jan. 24. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
60%

Nem értek egyet, sok gyerek érne meg az iskolára "spontán" módon. Figyelem, feladattudat, az érdeklődés a betűk és számok iránt, laterális dominancia ("jobb vagy bal kezes lesz"), absztakt gondolkodás csak néhány példa.

Elfelejtitek, hogy a gondolkodás mozgással és játékkal fejlődik. A fejlesztés akkor kell, ha valami "gond" van, pl nagyon egyenetlenül fejlődnek a képességek.

És sok gyerek pont azért jár az iskolai fejlesztésre, mert kellett volna az az egy év.

A finnek iskolarendszere sokkal korszerűbb, de amíg a miénk ilyen, addig legalább az iskolaérettséget komolyan kéne venni.

2020. jan. 25. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!