Mi erről a véleményed? (iskolaérettség)
NEm értek egyet. Nem gépek vagyunk ebben a korban 1-2 év nagyon sokat számít.
Nézd csak meg a finn modelt alig vannak iskolában házi alig van és mégis élen járnak az európai oktatásban.
Ez így van. Csak nincsen megfelelö fejlesztés.
Ami inkább fontos lenne, hogy a megfelelö oktatás alsó tagozatban. Ahol ha kell több pedagogus vagy pedagogus segéd is legyen. Ès egy normálisabb tanterv.
Nekem tetszik az amerikai oktatási rendszer. Amikor 5 évesen iskolaelőkészítő van,de az az év még inkább a játékról szól,nem a tényleges tanulásról. Abban az évben sokmindent ki lehetne szűrni,és fejleszteni,ha erre van szükség.
Nem értem,ezt nálunk miért nem lehet bevezetni? Sajnos a nagyfiam diszes,tapasztaltam a tanítási rendszerünkben az SNI-s gyerekek szenvedését. Mondjuk,ez épp az a kategória,ami akármikor kezdi a sulit,akármilyen fejlesztést kap,akkor is jelen van. Már felnőtt,20 éves,de a mindennapokban még mindig megkeseríti az életét. (-lexia és -gráfia). Egész életében gondja lesz az írással,olvasással. Úgyhogy igen,ezen az idő múlása nem segít,de igazából a fejlesztések sem.
A fejlesztés is idő.
Az én lányom most 6 éves. Idegrendszerileg éretlen, de ez tavaly derült ki. 4 éves elmúlt, hogy kezdte az óvodát, mert későn lett szobatiszta, így egy év felmentést kapott. Már a szobatisztaság is gyanús volt, de mindenki legyintett rá, majd megérik. 5 elmúlt, amikor a pedagógia szakszolgálat javasolta a fejlesztést. Fél éve jár, de ez nyilván kevés. És mi szerencsések vagyunk, mert megengedhetjük magunknak, hogy (nem kevés pénzért) magánúton fejlesszük. Így jár heti 2x 1,5 órát. Aki ezt nem teheti meg, annak marad a szakszolgálati heti 1x 45 perc.
Nem értek egyet, sok gyerek érne meg az iskolára "spontán" módon. Figyelem, feladattudat, az érdeklődés a betűk és számok iránt, laterális dominancia ("jobb vagy bal kezes lesz"), absztakt gondolkodás csak néhány példa.
Elfelejtitek, hogy a gondolkodás mozgással és játékkal fejlődik. A fejlesztés akkor kell, ha valami "gond" van, pl nagyon egyenetlenül fejlődnek a képességek.
És sok gyerek pont azért jár az iskolai fejlesztésre, mert kellett volna az az egy év.
A finnek iskolarendszere sokkal korszerűbb, de amíg a miénk ilyen, addig legalább az iskolaérettséget komolyan kéne venni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!