Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Első osztályos matematika...

Első osztályos matematika tanításában segítene valaki?

Figyelt kérdés
Egyelőre 0-5-ig tanulják a számokat összeadni kivonni. Azoknál a feladatoknál, amikor az első vagy a második tag ismeretlen, teljesen elbizonytalanodik a lányom. Nem következetesen hibázik. Ugyanazt a feladatot (ugyanazokkal a számokkal) van amikor helyesen, van amikor rosszul oldja meg. Nem értem a gondolatmenetét, szerintem az ujjait is rosszul használja. Már az is megfordult a fejemben, hogy diszkalkuliás. Eddig ez nem derült ki, amikor még nem számokkal, hanem ábrákkal számoltak, nem volt baj. Most van. Tud valaki segíteni? Hogy magyarázzam el neki?
2020. dec. 4. 18:32
 1/8 anonim ***** válasza:
94%

A pótlásnál csak összeadás van, vagy kivonás is? A kivonás elég nehéz. Ha a kettőt váltogatják, érthető, hogy elbizonytalanodik.

Segíts úgy, hogy "lefordítod" neki: mennyit kell hozzáadnom a kettőhöz, hogy négy legyen?

Ha így is nehéz, rakjátok ki korongokkal, vagy apró tárgyakkal.

Aki első osztály decemberében még nem tud pótolni, az nem diszkalkuliás ám. :)

2020. dec. 4. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a választ. Sajnos ez a magyarázat így szóról szóra nem jött be. Ezért gondolom, hogy valami nem stimmel a gondolatmenetével. Van összeadás és kivonás is. Ha az első két tagból valamelyik ismeretlen, akkor van a baj. Valamennyi meg 3 egyenlő 5. Valamennyi ből 2 egyenlő nulla. És persze 2 meg valamennyi egyenlő 5 illetve 4 ből valamennyi egyenlő 1. Ha két számot kell összeadni vagy kivonni, az rendben van. De ezekre az egyenletekre valahogy találnom kell egy módszert, amivel letisztul benne. Olyan nehéz, mert ugye nekem ránézésre megvan. Ő meg belemélyed, gondolkozik és rávág egy hibás számot, aztán tippelget.
2020. dec. 4. 21:09
 3/8 anonim ***** válasza:
52%

A tanító is problémaként érzékeli és jelzi ezt feléd? Lehet, hogy nem ő az egyetlen, és még nem tartanak ott, hogy ez letisztuljon.


Egyébként tényleg rakjátok ki koronggal, vagy mittudomén vállfára 2féle színű ruhacsipesszel (munkáltatóbb megoldás, lehet segít ráhangolódni). üres hely meg 3 piros csipesz, másik oldalra 5 zöld csipesz. Mennyi piros kell még, hogy ugyannnyi legyen mkét oldalon?

2020. dec. 4. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
60%

Tanítsd meg neki hogy ilyenkor hogyan tud visszafelé számolni.

Pl. ha kivonásnál az első tag hiányzik x-2=1, akkor megtanítod, hogy ha az 1-hez hozzáadja a 2-t akkor kijön a szám. Csak a műveletet kell megfordítani.

2020. dec. 5. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
48%
Ne! a #4-es tanács nem jó! Ilyen kicsi gyerek nem képes ilyen szinten elvonatkoztatni. Megtanulja, megcsinálja, de összezavarja.
2020. dec. 5. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
35%
Utolsó, ezt így KELL kiszámolni, máshogy nem tudja, szóval de, ezt így kell megtanulnia, nem hülye egy elsős, megérti.
2020. dec. 6. 08:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
16%

NEM így kell kiszámolni. Elsőben ezeket tapasztalati úton, kísérletezgetéssel számolják, így tanítják.

Valamennyiből kivonunk 2-t, az eredmény 1 lesz. mennyiből vonjuk ki a 2-t? Na? Vonjuk ki mondjuk 5-ből. 5-2 az 3. Nem, ez nem jó. 6-ból... húha, ez még több, akkor próbáljuk a másik irányba... 4-ből, 3-ból... 3ból 2, igen, az 1. Nagyszerű, sikerült megoldani. Ebből a KJÍSÉRLETEZGETÉSBŐL lesz az, hogy megtapasztalja, megtanulja, és egyszercsak már első ránézésre felismeri.


Nincs egyenlet, nincs mérleg elv! Még 4.-ben sem!

2020. dec. 6. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
55%

Tapasztalati úton lenne a legjobb. Ez normál esetben a suliban is megy. Lehetőleg többféle módon. Kirakod korongokkal mindkét oldalt, az egyik legyen piros a másik kék. feladattól függően megkérdezed mennyit kell elvenni vagy hozzáadni a piroshoz, hogy annyi legyen mint a kék. Építesz legó tornyot. Megkérdezed mennyit kell hozzátenni vagy elvenni, hogy ugyanolyan magas legyen mint a másik(ami az eredmény). Kiraksz y mütyürt az asztalra. Eldugsz belőle vagy hozzáteszel. Megkérdezed, hogy mennyit vettél el/tettél hozzá. Mindezt mindig le is írjátok "számtannyelven", hogy leessen az az összefüggés, hogy ami oda van írva annak mi köze van a valósághoz.

Azt is megpróbálhatod, hogy megkérdezed, hogy pl itt valamennyiből elvettem és ezt kaptam. Szerinted itt kisebb vagy nagyobb szám volt mint az eredmény? Mennyivel kisebb/nagyobb? Ha ennyivel akkor hogy lehetne kiszámolni? - Ez utóbbi már egy kicsit elvontabb gondolkodás. Ennek az összefüggésnek az átlátásához nagyon jók az egy kép-négy művelet feladatok, mikor ugyanazzal a számhármassal kell négy műveletet leírni. pl. 2+1=3 1+2=3, 3-1=2, 3-2=1

2020. dec. 17. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!