Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Csak szerintem vannak túlhajsz...

Csak szerintem vannak túlhajszolva a gyerekek az iskolában?

Figyelt kérdés
Sziasztok! Kezdeném azzal, hogy nem szülőként látok az iskolások életét hanem diákként. Most vagyok 14 éves és 9. es vagyok (szakközép). Eddig általánosban naponta 5-6 óránk volt most heti 4-szer van 7 óránk és egyszer 8. Pedig ez nem egy elit suli. Egy haverom szakmunkásba jár neki háromszor van 8 órája kétszer 7 pedig az egy szakmunkás. Vagy ha már kettő iskolát mondtam akkor egy gimis ismerősömnek 0. órába van úszás. Csak szerintem vannak/vagyunk feleslegesen túlterhelve? Persze ezt egy kívülálló nem biztos, hogy átlátja de ez kb olyan mint egy 8 órás munkaidő csak idegesítő kollégák, helyett többnyire idegesítő diákok vannak meg háklis tanárok. Aztán nem csak végig kell ülni a nyolc órát hanem otthon kb még kettőt (vagy többet) kell tanulni házit írni stb. Szóval 10-11 órás elfoglaltságot csinál egy átlagos középiskolásnak ez csak szerintem nem jó így? Ismerek olyat is akinek minden nap 8 órája van. Most meg elvileg az általános iskolások is 4-ig lesznek bennt (de abba most ne menjünk bele). Aztán csodálkoznak, hogy sok az ingerült, agresszí, ideges gyerek. Miért kell egy gyereket ennyire hajszolni, terhelni? (Persze minden tanár azt mondja, hogy az ő tantárgya a legfontosabb ìgy mindenre rengeteget kell tanulni). Arról nem is beszélve, hogy állandóan vándorolunk a termek között a dög nehéz iskolatáskával aztán meg gerincferdülés miatt járhatnak a gyerekek gyógytesire. Tudom, hogy a felnőtteknek se könnyebb de ez már túlzás. Nektek mi a véleményetek? Előre is köszönöm az értelmes válaszokat! 14/f

2013. szept. 3. 20:25
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
65%
Amikor gimibe jártam, azt hittem, az a világ legnehezebb dolga, rengeteg órám volt és utána két tárgyból, amiből tovább akartam tanulni, fakultációk. Rendszeresen tanultam otthon is, volt, hogy éjfél körül feküdtem heti 3-4x is, és utána teljesíteni kellett másnap. Azt hittem, ez életem legnehezebb időszaka. Aztán rájöttem, hogy a világ, ami a suli falain kívül van, százszor nehezebb, mint suliban ülni és utána otthon olvasni a tanulnivalót. Az első olyan munkahelyemen, amit egyetem mellett vállaltam, hogy eltartsam magam, ahol két nap alatt ledolgoztam 32 órát és még a fizumat sem adták oda, pedig nem érte el az órabérem a 400 forintot, akkor rájöttem, mi is az igazi szívás valójában.
2013. szept. 3. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:
86%

abszolút egyetértek. és azt nem veszik figyelembe, h. mind a 8. órán figyelni, tanulni, jegyzetelni kell, maximálisan oda kell tennie magát a diáknak, és még este tanulni másnap 2-3-4 dogára, órára, no meg otthon a szülőknek is megfelelni. és akkor még nem pihent.

16 évig jártam suliba, de soha nem mennék vissza.

sztem egy munkahely sincs, ahol napi 10-12 óra maximális figyelem, folyamatos agytorna szükséges, új ingerek és megjegyeznivalók érnek.

2013. szept. 3. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 A kérdező kommentje:
Tudom, hogy a munka, főiskola se könnyebb sőt... de 10-12 óra folyamatos koncentráció tényleg sok. Vagy mondok másik példát a tanár elmondta ma, hogy ha valaki 10 percig nem figyel az órán azt otthon háromszor annyi idő bepótolni na akkor képzeljük el milyen ha valaki egy hétig beteg. Emellett sokan vannak akik csak melegedni meg muszájból járnak be és végigbukják az éveket de az egy másik kategória. Utána még arra is gondolnak, hogy nyáron se tudj pihenni mert sok helyen hallom, hogy 11 KÖTELEZŐ olvasmányt adtak fel, olvasónaplóval. Az kb egy hónap de akkor minden nap órákat kell ezzel foglalkozni. A másik legérdekesebb az iskolatáska súlya amikor a 20 kilós elsős kisgyerek viszi a hátán az 5 kilós táskát. Lehet, hogy ez most valami erőltetett nyavajgásnak tűnik de nem az.
2013. szept. 3. 21:21
 4/19 anonim ***** válasza:
87%

Én 30-on felül vagyok, de ugyan ez a véleményem, amit írtál kedves 14 éves. Túlterheltek a tanulók és teljesen fölöslegesen. Óriási elméleti tudást akar minden tanár bemagoltatni a diákokkal, amire kb 1 hétig emlékeznek. Lehet szidni a nyugati oktatási rendszert, de akkor is többre tartom azt, mint ezt az évszámmagolós, több oldalas verset kívülről tudós, használhatatlan matek, kémia, fizika, biológia magolós oktatást. Közben meg nem tud sok elig gimnáziumon kívül tanuló diák megszólalni egy idegen nyelven, nem tudnak önéletrajzot írni, 1 db könyvet a kezükbe nem vesznek csak az olvasás öröméért, M.o szomszédos országait sem tudják felsorolni. Ez lenne az életre tanulás, nem a mit tudom én milyen kémia kötések rajzolgatása.

De kitartás, már a főiskola/egyetem is jobb lesz, mint a középiskola!

2013. szept. 3. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim ***** válasza:
86%
Középiskolában nálunk is 7-8 órák voltak, pedig ennek már több mint 10 éve. A fiam most kezdte az első osztályt, épp hogy betöltötte a 6-ot. 4-szer van 6 órájuk, és egyszer 5. Minden nap van nyelv órájuk. Ma második napon, 2 órányi házi feladatot kaptak. Úgy érzem sok nekik, bár egyelőre lelkes a gyerek :)
2013. szept. 3. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 A kérdező kommentje:
Az a baj, hogy az első pár hét után általában elveszik a lelkesedés és inkább kényszer lesz. Napi 10-12 óra tanulás mellett, hogy legyen időnk a barátainkra, hobbinkra vagy csak a pihenésre(?), mert nem lehet mindent hétvégére bezsúfolni. A töritanárunk azt mondta, hogy nem az a lényeg, hogy megtanítsák a sok évszámot stb mert egy hét múlva elfelejtjük hanem az, hogy megtanítsanak bennünket dolgozni. Szerintem azt kevesebb óraszámba is meg lehetne tanítani. Mellesleg már érzem magamon a káros hatását ennek a túlhajszolásnak; kezdek rászokni a kávéra pedig még nagyon nem kéne koffein de máskülönben nagyon fáradt lennék egész nap.
2013. szept. 3. 23:08
 7/19 anonim ***** válasza:
95%

Szia Kérdező!

Én 18 éves vagyok, most kezdem az egyetemet, és van két húgom is. Felháborodtam, amikor megtudtam, hogy a most kilencedikes húgomnak három nap is 7 órája van, egyszer 8, ÉS EGYIK NAP KILENC ÓRÁJA VAN. Az azt jelenti, hogy reggel 8-tól FÉL ÖTIG folyamatosan órái vannak az iskolában egy 14 éves gyereknek...

Én 12 évig kitűnő voltam, kitűnő lett az érettségim is, tudom milyen a túlterhelés, de ez még nekem is sok... 11.-ben volt a legdurvább évem, amikor NÉGY FAKTOT vettem fel, úgy, hogy kettőt kötelező, és max. hármat lehet... :) Akkor volt minden nap 6 órám, és két nap nyolc, de már az is teljesen kikészített fizikailag.


Nem tudom felfogni ezt a rendszert.

2013. szept. 4. 07:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 anonim ***** válasza:
100%
Rég nem vagyok már diák, de nekem sem tetszik ez a rendszer. Dögnehéz iskolatáskák, tesiórák, aztán büdösödhetsz mert tusolni se idő se lehetőség-ahogy sokszor a tesiórára sincs normális, vándorlással elmegy az egész szünet, a tanároknak meg nincs energiájuk a diákokkal foglalkozni (tisztelet a kivételnek) csak letolják az anyagot, és kész. Kevés az olyan tanár, aki igazán tud tanítani, aki mellett a gyerekek élvezik az órákat (minden tárgynál lehet ilyen órákat tartani)-tudom, kevés a fizetés, sok a diák. Ha a délután 4 órába már a tanulás és leckeírás is beleférne, az szuper lenne. Vagy ha lennének szekrények, ahol ott lehet hagyni a könyveket. Vagy ha a tesiórák normális háttere meglenne.
2013. szept. 4. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 anonim ***** válasza:
100%

Szia! Én is szülőként látom a mai oktatási rendszert, és elkeserít sajnos. Bár még alsós a gyerekem, így nem tudom, mi vár rá később, és hogy mi a helyzet 9.-ben hogyan mennek a dolgok… Magam egy „elit” gimnázimba jártam, ahol ugyan időnként volt 0. óránk, de nem volt 7 meg 8 óránk rendszeresen, az biztos.


Egyetértek azzal, hogy az egész rendszer jobbára felesleges információkkal tömi tele a gyerekek fejét, és sajnos azzal is, hogy a tanárok közül sokan fásultak, idegesek és kiábrándultak – amit, „hála istennek” a mostani oktatáspolitikai reformok is fokoznak csak. (Ha valakinek illúziói lennének, hogy most emelkedik a tanárok bére, és majd haj, de jó lesz nekik, annak elmondom, hogy vannak, akiknek a reformoknak köszönhetően csökkeni fog a bérük, ráadásul mindnyájuknak sokkal többet is kell dolgoznia majd. Mondom ezt úgy, hgoy nem vagyok tanár, csak ismerek jó párat, és mind döbbenetes sztorikat mesélnek erről.)


Ugyanakkor bennem felmerül a kérdés, hogy nem a „kereslet” határozza-e meg az oktatás jellegét? Nem azért kínálnak már nyelvtanfolyamot 0 éveseknek, mert szegény jóhiszemű szülők elhiszik, hogy a gyereket „terhelni kell”, különben lemarad? Nem azért özönlenek a szülők és gyerekek a versenyistálló sulikba, mert azt hiszik, különben nem lesz „rendes ember” a gyerekből, és a „mai világban” hajtani kell, mint az őrült?

Ebben az egészben az a szomorú, hogy mi, felnőttek bár a legjobbat akarjuk a gyerekeinknek nyilván, elvesszük a gyerekkorukat, a szabad játék lehetőségét, amiből a kreativitás virágozhatna. (Jaj, de patetikus vagyok. :)

El kellene azon gondolkodni, hogy azért, mert mi, felnőttek „szívunk” a munkánkkal, ezt kívánjuk-e a gyerekünknek is?


Másrészt a mostani új nemzeti alaptantervet jobbára akadémikusok írták, akik nyilván nagy szakemberei a saját területüknek, de nem értenek a tanításhoz, a pedagógiához. Ráadásul ezt is rohammunkában csapták össze, pl. nem egyeztetve az egyes tárgyak között. Azt hallom a tanároktól, hogy időnként olyan dolgokat kell mostantól tanítaniuk a gyerekeknek, amelyeknek a felfogására (korukból adódóan) még nem alkalmasak, vagy egy másik tantárgyból kellett volna addigra már tanulni ezt vagy azt, hogy megérthessék (de abból a tárgyból még nem tartanak ott a tanterv szerint).


Az alábbi linken egy szerintem nagyon érdekes videó van fent a mai nyugati oktatási rendszerről, és egyáltalán a tanulásról:

[link]


Végezetül egy (nekem már „szakállas”) vicc, amit nagyon szeretek az iskolákról:


Elemi iskola, 1915:

A gazda elad egy zsák krumplit 6 koronáért. A termelési költség 4 korona. Számold ki a gazda hasznát!


Általános iskola, 1950:

A gazda a TSZCS-nek beszolgáltat egy zsák burgonyát 10.- Ft-ért. A termelési költség 8 Ft 50 fillér. Mennyi a gazda haszna az egy zsák burgonyán?


Általános iskola, 1980:

Az ABC-ben kapható egy zsák burgonya 21.- Ft-ért. Ennek az előállítási költsége 18 Ft 70 fillér. Számold ki, mennyi a szocialista állam haszna egy zsák burgonyán!


Általános iskola, 2006:

Egy agrárközgazdász elad egy adott halmaz subterrain solanum tuberosumot egy adott halmaz pénzért (=G). G számossága 50. A G=g elemei számára g=G azonosság érvényes. A termelési költségek (=H) halmaza 10 elemmel kisebb számosság, mint a G halmaza. Számítsa ki a H halmaz, mint a G részhalmazának a képét, és adja meg az X megoldási halmazt a következő kérdéshez: Mekkora a nyereséghalmaz számossága? Számológép használata nem megengedett!


Waldorf-iskola, 2006:

Rajzolj le egy zsák krumplit, és énekelj hozzá egy dalt!


Nemzetközi iskola, USA, 2006:

Egy farmer elad egy zsák krumplit 50 dollárért, az előállítási költség 40 dollár, ebből következően a nyereség 10 dollár. Húzd alá a “krumpli” szót, és legalább 15, más kultúrkörből származó iskolatársaddal beszélgess róla! Fegyver használata nem megengedett!

2013. szept. 4. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:
73%
Szia! Én egyidős vagyok veled, és suliba járok. Hétfőn 10, kedden 9, a többi nap 7 órám van + sport (kötelező a heti 5 tesi miatt) Szerintem egyrészt sok ez egyszerre hirtelen, ámde tisztában kell lennünk azzal, hogy most tudjuk a legtöbb tudást felszívni ráadásul alapozunk az érettségire. :)
2013. szept. 4. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!