Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Miért számít bele a szorgalom...

Miért számít bele a szorgalom egy tantárgyi jegybe alsó évfolyamon?

Figyelt kérdés

Tanítók véleményére is kíváncsi lennék, mert nem értem, ha egy gyerek megírja tökéletesen a dolgozatokat, megcsinál mindent, amit kell, csak éppen nem az a „padból kiesős” típus, így nincs kétszázhetven kisötöse órai munkára, akkor miért nem kaphat ötöst az adott tárgyból?

Nem arra van a külön szorgalomjegy, hogy ott fejezzék ki a tanítók azt, hogy nincsenek tökéletesen megelégedve a gyerek buzgalmával?


Ne értsetek félre, nem gondolom, hogy mindenkinek mindenből kitűnőnek kell lennie. Azt gondolom, hogy vannak olyan típusú gyerekek, akik eminensebbek, és olyanok, akik valamiért (tán mert nem szívesen szerepelnek mások előtt) nem ilyenek. De ha tudják az anyagot, akkor miért számít bele a jegyükbe, hogy mennyit jelentkeznek?



2014. máj. 17. 13:29
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Én ugyan gimnáziumi tanár vagyok, de teljes mértékben egyetértek veled. Én is hallottam hasonló példákat szülőktől, és nem tudtam mire vélni.

Én magam kitűnő tanuló voltam egész általánosban, de soha nem csináltam többet annál, amit kellett, és az órákon sem nagyon aktívkodtam. Féltem mások előtt szerepelni (főleg attól, hogy rosszat mondok esetleg), és otthon sem volt nagyon időm plusz feladatokra, mert versenyszerűen sportoltam, állandóan edzésre jártam. De mivel a dolgozataim, feleleteim mind 5-ösök lettek, kérdés sem volt soha, hogy ne legyek 5-ös a tárgyakból..

Ez szerintem nagyon negatív hozzáállás a tanítók részéről, és a félénkebb, csendesebb diákoknak a kedvét is elvehetik a tanulástól.

2014. máj. 17. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Örülök, hogy gimnáziumi tanárként leírtad a véleményedet, mert én alsós gyerek szülőjeként pont azon morfondírozok, hogy ha számítanak a gimis felvételinél a gyerek általános iskolás jegyei, akkor mi lesz azokkal, akik a fent leírtak miatt nem kitűnők…
2014. máj. 17. 14:29
 3/6 anonim ***** válasza:
Mondjuk én nehezen tudom elképzelni, hogy 4-est kap a gyerek akkor, ha az összes jegye, vagy legalábbis a többsége 5-ös. Olyan lehet, hogy a két jegy között ingadozik, és amiatt, hogy elég passzív órákon, a rosszabbik felé hajlik a tanár.
2014. máj. 18. 22:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 klopusz ***** válasza:
100%

Nálunk is hasonló a helyzet, Veled értek egyet, bár nálunk a magatartás miatt fújok..


Most harmadikos a fiam. Tavaly és tavalyelőtt is négyes volt magatartásból - de csak abból. Nem egy átokrossz kölyök, szerintem olyan, mint minden korabeli.


Év végén a tanárnő megemlítette a kitűnő tanulók nevét. Persze a fiamét nem, mert "valamiből "csak" négyes".

Szegény gyereket nem győztem vígasztalni, hogy a tanár ellenében nekem az a véleményem, hogy a tanulmányi eredménye igenis kitűnő.

2014. máj. 20. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:

A 3. hozzászólónak:

Persze, ha csak ötöse van, akkor valószínűleg nem kap négyest azért, mert nem elég szorgalmas. De mondjuk 4,8-as átlagnál már igen.

Mondom, a kérdésem annyiban elméleti, hogy nekem bővem elég, ha tudom, hogy a gyerekem érti a dolgokat, tudja, amit kell, nem akarom arra presszionálni, hogy kitűnőnek kell lennie. Csak azért „szomorú” ez, mert manapság sokszor igen korán iskolát kényszerül váltani egy gyerek, és a felvételinél nyilván nézik a jegyeket is.


A 4. hozzászólónak:

Tudod, szerintem nem az a gond, hogy a kitűnők között nem említik a fiadat ilyen esetben, hanem az, hogy a tanítónőknek nincs annyi pedagógiai érzékük, hogy mindenkinek mondjanak egy jó szót bizonyítványosztáskor.

A fiad reakciójából is látszik, hogy mennyire meg szeretne felelni egy ennyi idős gyerek a tanítónak, és hogy készpénznek veszi, amit a tanító mond. Szuper, hogy te dicséred otthon, viszont nem lepődnék meg, ha egy idő után az ilyen bánásmód miatt rájönnének a gyerekek, hogy nincs szoros összefüggés a jegyek és az elismerés, sőt, a jegyek és a tudás között.


Elhiszem, hogy nagyon-nagyon fárasztó tanítónak lenni, és a gyerekek, szülők, illetve az állam kénye-kedve szerint működni, mégis gyakran elcsodálkozom, miért nem tesznek meg olyan kicsi dolgokat, amivel a saját életüket is megkönnyítenék. Mert szerintem, ha a hármas-négyes tanuló Pistikének azt mondja év végén a tanítója, hogy ebből és abból nagyon ügyes volt, szárnyakat tud kapni egy gyerek, és nagyobb az esély rá, hogy a többi tárgyból is teperni fog a tanító elismeréséért.

2014. máj. 20. 16:33
 6/6 klopusz ***** válasza:

4-es vagyok ismét.


Teljesen igazad van. A baj most már az, hogy a gyerek egyáltalán nem akar megfelelni a tanár elvárásainak. Tömören szólva: utálja az egész iskolát. Két-három sráccal jóban van az osztályból, velük jól eljátszik, de semmi más nem érdekli.

Szerintem a tanárnő viselkedésének eredménye, hogy hetente kétszer-háromszor úgy kell belöknöm a suliba, mert kiveri a víz az iskola gondolatától is. A négynapos erdei iskolába sem hajlandó idén elmenni. Csak abban bízom, hogy felső tagozatban jobb lesz a helyzet, de ez is csak egy remény.


Lényeg, hogy itt a nyár és el lehet felejteni az iskolát.

2014. máj. 21. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!