Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Általános iskola kiválasztásán...

Általános iskola kiválasztásánál mik a főbb szempontok számotokra? Mi a legfontosabb?

Figyelt kérdés
Nyílt napon lehet beszélni a leendő tanítókkal is? Mi alapján döntöd el hogy szimpi-e?

2016. máj. 6. 09:42
 1/9 anonim ***** válasza:

Beszélgetés alapján csak emberileg tudnám eldönteni, hogy szimpatikus-e, úgy, mint bárki másról, akár az utcán, boltban. Nyilván, ha valami fontos nekem, rákérdeznék, hogy miként gondolkodik róla, ez konkrétabb dolog.


De ami alapján igazán dönteni lehet szerintem, az az, ha látom-hallom őt gyerekek között. Lehet bemutató órán is, bár olyan órákat senki nem tart a valóságban, erre sokszorosan felkészülnek, stb. de azért néhány dolog ebből is leszűrhető, mert teljesen senki nem tud kibújni a bőréből. Az igazán hasznos, amikor például udvaron, folyosón hallom beszélni a gyerkekkel, látom mozogni köztük, látom, hogyan viszonyul hozzájuk.


FOntos még nagyon, hogy módszertanilag mennyire felkészült, hogy tudja kezelni az eltérő képességű gyerekek igényeit, tudja-e biztosítani, hogy a gyengébbek is apránként felzárkózzanak, ugyanakkor a tehetségesek ne unatkozzanak, hanem nekik is biztosítson élményeket.

2016. máj. 6. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Szerencsére a munkahelyemen sok olyan kollégám van, aki a környékünkön lakik, köztük vannak olyanok is, akiknek a gyereke már néhány éve iskolás, olyan is, aki már tovább ment középiskolába. Tőlük szoktam érdeklődni, hogy mennyire elégedettek, stb. Pl. mint megtudtam a legközelebbi iskola (habár érdekes plusz lehetőségeket biztosít) eléggé gyenge. 8 éven keresztül ajnározzák a gyereket, hogy milyen okos, csupa jó jegyeket osztogatnak, aztán középiskolába átlépve kiderül, hogy ez nem teljesen így van, csomó dologról még csak nem is hallottak a gyerekek, amit már 5-6 osztályban legkésőbb tanulniuk kellett volna.
2016. máj. 6. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
62%

Nagyon rossz emberismerő vagyok,így a tanítónő személye számomra nem annyira fontos,mert majd a gyakorlatban látszik beválik-e fogja-e szeretni a lányom.

Én anno egy nagyon népszerű iskolába jártam,ölték a szülők egymást hogy az ő gyerekük kerüljön be.De utáltam,és még nagyon sokan.Szóval az ilyen sulikat messzire kerülöm,a gyakorlókat is.Így is túl vannak terhelve a gyerekek,nem szeretném lóistállóba járatni.


Nekem többek között ilyen szempontjaim vannak: legyen sportolási,nyelvtanulási lehetőség.Legyen reggel-délután ügyelet,be lehessen menni a szülőnek az iskola épületébe (itt van nálunk egy olyan suli,hogy a szülő nem mehet be,16-kor kihajtják a gyerekeket,azt se látva kiért jöttek kiért nem) 17-ig legyen nyitva (van amelyik csak 16-ig én addigra nem érek oda) könnyen tudjak parkolni,kis létszámú osztályok legyenek.Vigyék őket sokat színházba,múzeum,kirándulni sztb

És mivel Szabolcsiak vagyunk,nekem fontos,hogy ne legyen tele az osztály "hátrányos helyzetű" gyerekkel.

2016. máj. 6. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Fontos a tanítónő személyisége, de nem szabad csak az alapján dönteni, hiszen nincs garancia, hogy tuti ő lesz ősszel is a tanító... Több ismerősöm járt úgy, hogy mégis mással kezdték a gyerekek az évet, vagy első év végén valami miatt csere lett.
2016. máj. 6. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Persze, fontos a tanár személye, de sajnos pont ő a legkevésbé biztos pont, hiszen bármi történhet (tapasztaltam).

Az iskola szemlélete fontos és a sportolási stb. lehetőségek.

Nálunk az is szempont volt, hogy ne legyen messze, hiszen egyszer majd egyedül fog közlekedni a gyerek és mivel Bp. agglomerációjában lakunk, ne kelljen majd órákat buszoznia-vonatoznia, elég lesz majd középiskolában.

2016. máj. 6. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
A nyílt nap csak hab a tortán....a fiamat októbertől vittem a kiválasztott suli iskola előkészítőjére 2 heti rendszerességgel.Ott kaptunk igazán reális képet a leendő tanítóiról.És nem én,hanem a gyerek döntött....közvetetten.
2016. máj. 9. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Bementem évekig az összes nyílt napra, amire csak lehetett, meghallgattam az igazgatói tájékoztatókat, megnéztem, milyenek a gyerekek, a szülők (!), akik a suli előtt várakoznak délután. Oda írattam be a gyerkmekemet, ahol a légkör kulturált, oldott, ahol nem mi vagyunk a kisebbsség, ahová beültem, és éreztem, hogy jó itt lenni, hogy odafigyelnek a gyerekekre, hogy én is szívesen járnék ide (ez utóbbi tudnám kiemelni mint lényeget), ahol kicsi az osztálylétszám és a lényegre helyezik a hangsúlyt, nem a sok ma divatos sallangra, amik amúgy valóban nagyon hasznosak is lehetnek, csak épp alsó tagozatban nem lényegesek.
2016. máj. 10. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Már felsős gyerek szülőjeként válaszolok, beleszőve az egykori gondolataimat, és a megtapasztalt valóságot is.


„Általános iskola kiválasztásánál mik a főbb szempontok számotokra?”

Főbb szempontok:

– milyen a gyerekem? Pl. sportos, izgő-mozgó, versenyorientált vagy lassabb, elmélyedősebb, kontemplatív típus – az előbbinek sporttagozat vagy „versenyistálló”, utóbbinak pl. művészeti orientáltságú vagy „családias” hangulatú iskola lehet jobb.


– mit várunk mi, szülők az iskolától? Pl. szeretné a szülő, hogy a gyerek már alsóban „hétzenés” legyen, teperjen, versenyekre járjon, sokféle szakkör, különóra kell neki vagy inkább azt szeretné, hogy legyen gyerek, maradjon ideje a szabad játékra, alakítson ki jó kapcsolatot a többi gyerekkel, ne versenytársként, hanem partnerként tekintsen rájuk?


– milyenek a tanítónők? Na ennek megállapítására nincs jó tippem, mi anno nagyon benéztük sajnos.


– milyen a többi szülő és odajáró gyerek? Ezt jól ítéltem meg, ilyen szempontból remek közegbe kerültünk.


– ne legyen túl messze az iskola. Nem akarom sem a gyereket sem magunkat azzal szívatni, hogy órákat caplatunk reggelente + az is igen jó, ha az osztálytársak a környéken laknak, így könnyebb közös programokat szervezni.


„Mi a legfontosabb?”

A fentiek közül számomra a közösség bizonyult a legfontosabbnak. Bár lehet, hogy a jó tanítók bármilyen „gyerekanyagból” közösséget tudnak formálni, de azért azt hiszem, nagyon nagy előny, ha a szülők értékrendje hasonló alapból.


„Nyílt napon lehet beszélni a leendő tanítókkal is? Mi alapján döntöd el hogy szimpi-e?”

Nem tudom, lehet-e beszélni a tanítókkal, nálunk rengeteg ember volt a nyíltnapokon…


„Mi alapján döntöd el, hogy szimpi-e?”

Ma már talán tudnám, hogy mit kell kérdeznem ehhez (a gyerekemmel kapcsolatban), de nem vagyok meggyőződve róla, hogy sikerülne valós képet kapnom a tanítónőről. A fiam szerint a nyílt napokon a tanítónők úgy viselkedtek (mikor ő volt 4.-es és jöttek az ovisok), mintha nem is ugyanazok az emberek lettek volna… Ez elég sokat elmond a nyílt napok életszerűségéről.

2016. máj. 12. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

"Mi alapján döntöd el hogy szimpi-e? "

Ez igen nehéz így ismeretlenül, ezért mi több ovis szülővel összefogva kutakodtunk mindenhonnan. Ismerős anyukáktol, akiknek a nagyobb gyerekük hozza járt, vagy jól ismeri, es tud róla véleményt mondani. Körbekérdeztünk melyik tanárt ajánlják a nagyobb gyerekek szülei. Az ovonoktol is meg lehet kérdezni, mert általában ismerik a korzetes iskola tanárait. Es nagyrészt ez alapján döntöttünk. (Hogy jól-e az majd kiderül.)

De az igaz, hogy tényleg nemcsak a jo tanár számít. A légkör, a társaság ugyanúgy fontos.

2016. máj. 12. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!