Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » 2 évesednek megvan a 100...

2 évesednek megvan a 100 szavas szókincse?

Figyelt kérdés
Mi még csak kb 20 szónál tartunk. Nagyon aggódok miatta. Státuszon az orvos csak legyintett rá. Azt mondta, majd beszél annyit nemsokára, hogy unni fogom... Nem nyugtatott meg. Most olvastam, hogy 2 évesen már minimum 100 szót kellene használniuk. Ettől elég messze járunk. Más gyerekek ilyenkor már mondatokban beszélnek.
2015. ápr. 15. 12:40
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
2 éves a kisfiam, 100 szót még nem tud kimondani, de mostanában minden napra jut 1-2 új szó is. Szerintem kb. 50 szót érthetően kimond. Ezeken felül angol szavakat is egyre többet mond. Én angoltanár vagyok, hallja, ahogy foglalkozom a tanítványaimmal, plsz rengeteg angol gyerekdalt is tudok, úgyhogy nem direktbe, de foglalkozom angol nyelven is a fiammal. Úgy látom, van értelme, mindent megért, ráadásul egyre több szót ki is mond. És nem keveri a nyelveket.
2015. ápr. 15. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:

22 hónapos fiamnak max 20 szavas szókincse van, ha szónak lehet nevezni azt is, hogy tátá, pápá, meg persze a nem szó ami elég sűrűn hangzik, ezen kívül: ita (hinta), aja (anya), ci (cica), gól (labda), apa, kocsi, mama, iii (inni), ké (kérek) és még egypár hasonló.

Nem aggódom, a hangokat tudja képezni, a bonyolultabb szavak még nem mennek, de minden más téren ügyes, mindent megért. A nagyfiam 2 éves koráig meg sem szólalt, a középső lányom meg 1 évesen mondatokban beszélt, viszont ő pl. járni nem járt csak 15 hónaposan, ennyire különbözőek a gyerekek.