Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » Alsó tagozatos gyermekednek...

Alsó tagozatos gyermekednek mennyi számítógépezést vagy mobilon/tableten játszást engedsz egy nap?

Figyelt kérdés
Mennyit hétköznap? Hétvégén? Iskolai szünetekben?
2016. okt. 26. 11:23
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
Hétköznap max. fél óra. Vagy semmi. Hétvégén lehet egy-két órát.
2016. okt. 26. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
48%

Nulla.

Sőt, néhány mesefilmtől eltekintve nem is tévézhet.


És nem azért, mert vmi elvetemült tuskó vagyok, hanem sajnos a nagyobb gyerekemre ( 8 éves) borzasztóan rossz hatással van minden ilyen eszköz.

Én is engedtem neki a tévét, táblagépet. Megdöbbentünk, hogy utána órákig(!) úgy viselkedett, mint akit bedrogoztak.

Nem tudom, van-e másnál is ilyen.

Hála az égnek 2 nap alatt túltette magát rajta.


A múltkor kijött este a szobájából, hogy pisilnie kell. Elment a tévé előtt, elkezdte nézni menet közben. Nem szóltunk rá. Megállt és meredten nézte percekig. Úgy, hogy pisilni indult... Hát ezért nem nézhet semmit.

2016. okt. 26. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:

Nem szabályozom, hanem igyekszem más alternatívákat kínálni számára. Nekem bevált, mert ha a gyerek választhat, hogy számítógépezzen/tabletezzen, vagy mondjuk társasozzunk, kiránduljunk, együtt főzzünk, olvassunk (10 évesen is fontosnak tartom, hogy én IS olvassak neki a saját olvasmányai mellett), vagy bármi mást kínálok számára, garantáltan az utóbbit választja.

Ennek megfelelően vannak napok, amikor többet játszik (ami szerintem normális, hiszen én is el tudok merülni egy-egy tevékenységben), máskor meg egyáltalán nem, csinálunk helyette mást. Átlagosan szerintem napi fél-egy óra jut digitális eszközökre. Megjegyzem: olyan játékokat játszik, amikből tanul, például az angol szókincse 80%-át játékokból szerezte.

2016. okt. 26. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
Általában napi 20 percet játszhatnak fejenként, de mivel szeretik egymást is nézni közben, napi 40 percet töltenek el vele. Ez hétköznap és hétvégén is így van. Ha nagyon muszáj, hogy csendben legyenek, mert mondjuk olyan látogatónk van, akkor lehet többet is, de ebből igyekszünk nem rendszert csinálni.
2016. okt. 26. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
Semennyit sőt tv-t is csak ritkán nézünk, de az iskolába sincs még informatika órájuk.
2016. okt. 26. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

Nyolc eves. Van, hogy napokig eszebe sem jut a tablet, de olyan is, hogy egy orat jatszik rajta.

Most kb. 1 hete kezebe se vette. Inkabb lego.

2016. okt. 27. 07:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
Nálunk semennyi "gépezés" nincsen. Telefonon zenét szokott hallgatni esténként és ilyenkor táncol, és nézni kell, hogy hú de ügyes :) CSak az a baj, hogy ugyanazt a 3 számot hallgatja százszor :) Ilyenkor vezeti le az iskola által beléfojtott mozgásigényt. A laptopot munkavégzésre használjuk, egy évben kb 3x nézünk rajta mesét, azt sem internetről, és együtt. Tabletünk az nincsen :) Mi vagyunk Marschlakóék :) Ja, 7,5 éves a gyerek.
2016. okt. 27. 08:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
88%

Halkan jegyzem meg: tőlünk nyugatabbra első osztályban minden gyerek kap egy tabletet, és használják is az iskolában. Ma ugyanis a tudás fő forrása nem az oktatás, hanem az internet...

Nálunk szerencsére (!) az iskola is támogatja a digitális tanulást: nem egyszer adnak fel önálló kutatómunkát, vagy interneten keresztül megoldandó házi feladatot (pl. matekból - nagyon jó kis oldalak vannak, ahol élvezetesen, élményszerűen lehet gyakorolni a műveleteket).

Nem tiltani kellene a gyereket a médiától, hanem rávezetni őket, hogyan lehet okosan használni. 10 éves lányom fél óra alatt többet tanul a Da Vinci Learningen, mint egy hét alatt az iskolában, rendre lenyűgözi a tanárait a tudásával (olyan dolgokat tud a gyerek, amit még a tanárai sem!).

2016. okt. 27. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
52%
Én meg direkt olyan iskolát választottam ahol nincs semmilyen elektromos kütyü, legalább alsó tagozatban(waldorf).
2016. okt. 27. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
EBben is sok igazság van, de aki látja, az tudja, hogy a gyerekeket beszippantja a gép. Függővé teszi őket, folytonos huzavona és vita tárgyát képezi, hogy mennyit "gépezhet" a gyerek. Nekem mindig az a szomorú kép jut erről eszembe, mintha lélegeztetőGÉPen lenne, és nem tudna élni nélküle. Szerintem bőven elég ezt kiskamasz korban elkezdeni, amikor a gyereknek már van némi belátóképessége, kialakult szociális tere, szokásai, amikhez ragaszkodik; nem kell már óvodában, meggátolva ezek kialakulását. Az első pár osztálynak egyébként nem az ismeretek gyarapítása a fő feladata, hanem az alapvető készségek fejlesztése. Ebben is segíthet a számítógép, de nem jobban, mint a hagyományos módszerek. Másfelől viszont hosszan lehetne sorolni, hányféleképpen hátráltatja a számítógép az egészséges fejlődést, legyen szó testi, kognitív vagy lelki fejlődésről. Úgyhogy tőlünk nyugatabbra egyáltalán nem biztos, hogy okosabbak, csak mert több pénzük van.
2016. okt. 27. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!