Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Óvodák » Lehet egy óvodapedagógus...

Lehet egy óvodapedagógus mindenben jó?

Figyelt kérdés

Úgy értem hogy testnevelésben, képzőművészetben és zenében.

Mi van akkor, ha ének hangja nincs, de a másik 2 ág megy neki? Vagy mi van akkor, ha rajzolni nem tud, de a másik 2 ág megy neki?

Lehet egy pedagógus "mindenben" jó?



2020. nov. 3. 12:50
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
egy bizonyos szintet meg kell ütnie ahhoz, hogy diplomát kapjon, sőt, már ahhoz is, hogy felvegyék az egyetemre/főiskolára. Pl. beszédhibásan a világ legjobb bébiszitterét sem veszik fel óvó néninek (igényesebb helyeken), előbb el kell sajátítania bizonyos szinten a hiányzó készségeket. Amúgy meg nyilván nem kell sem világszínvonalú festőnek, énekesnek vagy épp tornásznak lennie, de az alapok megtanítására a kicsiknak képes kell, hogy legyen.
2020. nov. 3. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
Mi óvónőnknek átlagos énekhangja van, netről sok kreatív dolgot lehet összeszedni, tehát nem tudom mennyire kreatív, de legalább szorgos és sok kézműves dolgot csinálnak. Tesiből viszont kétlem, hogy ügyes, mert a tipikus könnyebb átlépni, mint megkerülni testalkatú.
2020. nov. 3. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
48%

Ha ép keze-lába, akkor kellő gyakorlással megtanulhatja azt, ami testnevelésből kell. Ha nem néma, akkor kellő gyakorlással megtanulhat annyira énekelni, amennyire kell. Ha épek az ujjai és nem Parkinson-kóros, akkor meg tudja fogni a ceruzát, az ecsetet, és kellő gyakorlással megtanulhatja azt, ami képzőművészetből kell.

Nem Pavarottinak meg Rembrandtnak kell lennie, de egy minimum szintet mindenből teljesíteni kell.

2020. nov. 3. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Ahogy írták, ez a diplomás szakma nem orientál adott szakterületre, nem specializált. Ellenben igen-igen sokrétű és felelősségteljes, legfőképpen gyermekszeretetet és a kisgyermeki lélek értését, arra való ráérzést vár el. Minden vonatkozó területből alap- illetve középfokú ismeret és képesség szükséges (attól függ), ezen kívül határtudományokról is tanulnak a hallgatók (összehasonlító pedagógia, neveléstörténet stb).


Felmerült pl a testnevelés a hozzászólókban. Ez az egyik legkiemeltebb tárgy a főiskolán -tesi módszertan, azaz az elmélet a fontosabb, hogyan fejlesszünk, míg a sportolási adottsága a hallgatóknak csupán az érettségi tesi szintnek felel meg, nem kell magsabb fokú.


A tesi mszt tehát kiemelt -bár nem tanácsos heti egy óránál többet tartani óvodásoknak-, kiemelt a főiskolai hallgatóknak, mivel az óvodás gyermek minden irányú fejlődésére a mozgás ún. transzfer (áttevő) hatással bír, tehát pl az érzelmi érés, a szocializáció és az értelmi képességek fejlődésének egyik legfőbb kulcsa a kisgyermekek mozgása (pl a térirányok miatt, az egymásra figyelés miatt, egyensúlyérzék, összhang, nagymozgások, finommotorika, koordináció, koncentráció miatt stb).


Még az is jellemző (és elfogadható), hogy szinte minden óvodapedagógusnak van egy "mumusa", mármint fejlesztési területek közül, pl az egyik nem szeret mesét olvasni (ettől még persze kell olvasni nekik, és muszáj beleéléssel), a másinak a testneveléssel van baja, a harmadik épp csak tisztán énekel, de nem szeret énekelni, a negyedik utálja a barkácsolást, de könyvből és fantáziából kompenzál, az 5. ovpedes meg utál furulyázni, stb.


És ez rendben van így.


Azonban minden fejlesztési területen el kell érni egy bizonyos minimumot (erről már írtak a többiek), pl nem kell énekművésznek lenni, de gyermekdalt tisztán kell tudni énekelni, mert az óvodás elsődleges tanulási formája az utánzás, nagyon fontos a megfelelő példa (tehát nem a kiváló példa, hanem az elég jó pálda, hiszen nem énektechnikát tanítunk, sőt, nem is szabad szinte semmit sem iskolás, direkt módszertannal tanítani az ovisoknak). Éneklünk, játsszunk velük, a pedagógusnak kell tudatosnak lennie tervezéssel és annak mentén rögtönzéssel, míg -ha nem akarjuk gátolni az ovis fejlődését- az ovis nem szabad, hogy észrevegye, hogy "fejlesztve van", az agyi érés stádiuma miatt (agykéreg illetve az alatti álomány stb kérdésköre).


(Hasonló lehet a helyzet a tanítóképzősöknél is, gondolom én.)

2020. nov. 5. 00:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim válasza:
69%
1-esnek mondom, hogy beszédhibával simán felvehetnek a főiskolára óvodapedagógus szakra...van egy ismerősöm, úgy akar logopédus lenni, hogy beszédzavara van...jelenleg is gyógypedagógiára jár...
2020. nov. 11. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
82%
5-ösnek: 1-es vagyok, ezért írtam, hogy igényesebb helyeken. Van logopédus ismerősöm, aki felvételiztet óvodapedagógus szakra, és ott feltétel, hogy ne legyen beszédhibás. Ha az, akkor elküldik logopédiára, és jövőre próbálkozhat újra. Szóval persze nem kizárt, de elméletileg elvárás a tiszta beszéd.
2020. nov. 11. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
48%

Elég nagy baj, ha nem tiszta beszéddel akad, ahol felvesznek logopédus, illetve ovped jelöltet. A gyermekek számára ezen szakmabeliek minták, modell értékű személyek. Hogyan fejlődhet zavartalanul vajon a kisgyermekek beszéde, ha a pedagógus, a logopádus nem beszél tisztán...?


(Más kérdés a tájnyelv, az rendben van. Minden tájnyelv az adott nyelv kapcsán a nyelv része, a gyermekek kihallják ösztönösen, hogy az ugyanaz a nyelv, viszont következetesen máshogyan: sajátos hangrendszer tekitetében eltérő, így nem zavarja őket, hanem mint más hangrendszer észlelik, de egyúttal hasonló kifejezésformaként. Léteznek rengeteg tájnyelvvel rendelkező nyelvek pl mára az angol. A kisgyermekek beszédfejlődésére alapvetően a szülei kiejtése hat és a tágabb környezetéé, sok mindentől függ, hogy e 3 tényező közül melyiket teszi magáévá, de ez már egy másik téma volna.)

2020. nov. 11. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!