Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Problémás gyerekek » Van joga a Szakértői Bizottság...

Van joga a Szakértői Bizottság által kijelölt fejlesztést végző szakembernek megkérdőjelezni a szakvéleményt?

Figyelt kérdés
Annak alapján, hogy a fejlesztő pedagógus úgy véli, nem az a probléma, amit a szakvéleményben (gyerekpszichiáter) leírt?
dec. 7. 17:29
 1/7 anonim ***** válasza:
74%
Nem biztos, hogy a fejlesztő pedagógus téved!
dec. 7. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
90%

Ez szerintem nem jog kérdése. Ő foglalkozik a gyerekkel, Ő látja a problémát, a felülvizsgálatnál fogják kérni a szakvéleményét.


Mert mit mondott amúgy? :)

dec. 7. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
88%

A jog nem jó szó. De jelezheti, ha máshogy lát valamit.

Viszont olyat nem csinálhat, hogy megtagadja a fejlesztést azzal, hogy "szerintem semmi baja a gyereknek".

dec. 7. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
44%

Lehet, hogy igaza van. Attól függ, mit mondott, de tényleg ő látja többet a gyereket.

Egyébként nálunk az volt, hogy én elvittem a kisfiamat a Vadaskertbe, mert az óvónők folyton csesztettek, hogy kezelhetetlen és tuti, hogy autista. 1 hetes bentalvós kivizsgálás után leírták, hogy adhd-s.

Erre az óvoda hívott egy autista szakos gyógypedagógust, ő fejlesztette. Viszont a nő nekem a szemembe megmondta, hogy jó lenne már, ha elfogadnám, mert az autizmus minden jelét mutatja a gyerek, és a Vadasban tévedtek. Ezen a férjem teljesen kiakadt, és közölte vele, hogy neki nem dolga diagnosztizálni, csak fejleszteni.

dec. 7. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
0%

Nálunk többször is volt. Egyszer az, amit a 3as írt, a gyerekem járt logopédiára, szerintem szüksége van/volt rá, 30%os beszédértést produkált és furcsán beszélt. Sulikezdésnél a nő felmérte(Előtte fél évvel született a szakvélemény), közölte, hogy szerinte nem szorul rá, egyébként is mit akarok, már folyékonyan olvas. Nem mondta, de a többiek jobban rászorultak, közel volt a felülvizsgálat, nem tartotta meg a heti 2 logopédiát a felmérése után.


Ezen felül járt a gyerekem gyógypedhez auti+adhd kódokkal is, de adhdsat csak az auti csinált vele, mert másik ember nem volt, szerinte nem szorult rá, de autisra kicsit igen, mert sok konfliktusa volt(nagycsoport). Aztán suliban az auti fejlesztő szerint nem szorult rá és mindent tudott, de azért csinálni kellett, mert ki volt írva, szerinte inkább figyelmi gondja van, de nagy lelkesen mesélte az utánzós meg mindenféle játékot, hogy már nem tud mit kitalálni, mert minden szoc.helyzetet is tud a gyerekem, csak nem tudja mindig kivitelezni, mert konfliktustól feszült lesz.


Elvittem magánba, ott is mondták, hogy szerinte nem autista, mit akarok mindent tud és remek szociálisan, ott viselkedési gond sem volt, mert csak egy nem sok vizet zavaró kisebb auti gyerekkel volt, suliban konfliktusok voltak sok, figyelmi gond fel sem merült, mint a villám végzett hibátlanul, párszor voltunk. Annyit emelt ki a nő, hogy a gyerekem sokszor próbálkozott kibújni a feladat alól macskázni.


Aztán másik suliban új emberek, egyéni, csoportos, szakszolgálatos nem magán, mint az előző. Egyéninek nem látták értelmét, egy évet végig nyomtak vele ennek ellenére, figyelminek sem(ez a kód közben lekerült), de továbbra is fedi egymást az auti meg az adhd "fejlesztés". Autinál sem láttak különösebb problémát, annyiban látják a problémát, hogy gyengébb képességű társait nehezen tolerálja, a problémát gerjesztő(veszekedősebb) gyerekekkel veszekszik, egyébként mindent gyönyörűen csinál magától(auti feladatokat), minden más területen jó, mindenben társai felett végez, mittudomén érzéseiről részletesen mesél magától a csoportnak, kérdezget, érdeklődik. A nő szerint ettől is auti, mert ez rugalmatlansága, hogy könnyebben felbosszantja magát ilyeneken, és ugyan érti, hogy az egyik gyerek nem direkt viselkedik máshogy, vagy nem direkt old meg csoportos feladatot rosszul, de zavarja és nem tud higgadt maradni, amikor valaki folyton belebeszél a feladatokba, és ha valami hülyeséget mond a gyerek, az enyém rávágja, hogy az hülyeség és fejezze be/nincs igaza.


Őszintén, ha engem összezárnának egy csomó rossz képességűvel, én is ezt csinálnám, tiszta őrület, bár ha tudnám, mennyire fontos normálisan viselkedni, akkor megpróbálnám betartani a szabályokat akkor is, ha mások zavarnak.. de én felnőtt vagyok, nem kisiskolás. Ráadásul nem is minden helyzetben mennem, nekem a pókok a gyengéim és a tű, ha ilyesmi helyzetben lennék, nem nagyon tudnék nyugodt maradni, gyerekként sem tudtam, de nem vagyok ettől autista. Az enyém a gyengén teljesítő/rosszul viselkedő gyerekektől jön ki a sodrából, pl ha az a feladat, hogy színezzen ki őszi leveleket, és az egyik gyerek piros fehér zöldet színez ki(zászló színűt), az enyém beszólt neki, hogy az nem őszi levél, vagy mikor valami videóról mondtak valamit, akkor mondta, hogy az a játék szr(és tényleg az, együtt megnéztük előző nap és mondtam, hogy ne barátkozzon olyannal, aki ilyet néz), csak nem tudta magában tartani. Azt is megértem, hogy amikor az egyik auti lány nem képes megnyomni valamit, nem tud olvasni, vagy bizarrul viselkedik az enyém bosszankodik. Nem kell mindenkinek mindent tolerálnia, joga van ahhoz, hogy ne kedvelje őket, hogy zavarják a zavaró dolgaik, és sikerült ehhez annyira hozzászoknia, hogy nagyritkán benyögi, hogy hülyeség, szr, vagy az nem is olyan, vagy haladjunk már. Hozzáteszem okosabb a többieknél, a tempója mindenben gyorsabb, mert az iqja magasabb, szerintem ezért nem bírja a feszültséget..


Szóval a mostani fejlesztő szerint ezért auti, de a heti 5 helyett 1et tart, és az is csoportos, és tavaly mondta, hogy úgy látja, hogy ennek a kódnak meg a fejlesztésnek nem sok értelme van(főleg mivel nem hat, hisz jó a feladatokban, csak arra jó, hogy többet legyen ilyen társaival és jobban tudjon velük együttműködni feladathelyzetben), de ezek közül kettő az osztálytársa(abban az osztályban meg még 10 gyerek kódos), pont eleget van problémás gyerekek közt, szóval később el is hagyhatjuk. Figyelemzavara úgy gondolja egyáltalán nincs semmilyen, attól nem figyel, ha nem figyel(ami nagyon ritka), ha feszült lesz. Szerintem is más a gyerekem, és elhiszem, hogy pár ember szerint beillik ebbe a kategóriába, pár szerint nem, de jelenleg többet árt, mint használ neki ez a kategória(oktatás terén), illetve hozzáállás terén, ezért én inkább szeretném, ha úgy állnának hozzá, mint aki nem auti. A figyelemzavaros részbe is be tudták nyomni, hisz elterelődött a figyelme, mert feszült volt, de csak ennyire illik be az autisba is. Én örülök, hogy ilyeneket mondanak, mert több szem többet lát, ráadásul a pszichiáter látta max 2 órát életében, a fejlesztő meg többet látta. A mi pszichiáterünk, aki rárakta az auti kódot az 5. pszichiáter volt, a többiek szerint nem auti, de onnantól, hogy egy másik szerint az, nem mondják, hogy nem az, szóval pszichiáterszinten sem olyan egységes a vélemény.


Szerintem ember a fejlesztő is, véleménye lehet, fejlesztést kell tartania, és mivel ő 10x annyit van a gyerekkel, a gyerek kódja meg majdnem mindig szubjektív megfigyelésen alapul, nyugodtan mondhatja, amit gondol. Leginkább azért fontos, mert autinak az általam kitöltött 40 oldalas septiben kitöltött teszt alapján nyomták be, azt se tudtam mit hogy kell, és mások máshogy töltik a tesztet. Pl kétszer volt, hogy másfélévesen hisztinél beleverte a fejét a falba, és az ajtófélfába, de egyet, max kettőt, aztán nem csinálta soha többet(fájt neki). A mi pszichiáterünk szerint akkor ez pont, mert csinálta, a másik szerint csak olyat kellett volna jelölni, ami jellemző volt rá, tehát sokszor csinálta. Illetve én máshogy is emlékeztem sok esetben, mint aki kevésbé figyel, és a memóriám is jobb(tényleg jobb), így pl sok esetben eltért a véleményem a tesztnél pl a nagyitól, aki csak a kirívó dolgokra emlékszik, vagy ami gyakran előfordult, hiába voltunk jelen bizonyos dolgoknál ketten is. Ha más töltötte volna ki, akkor nem ez az eredmény jött volna ki a teszten.


Ettől függetlenül a gyereknek van valamilyen gondja, de már csak minimális problémát okoz neki, és elismerem, hogy korábban súlyos problémát jelentett a rengeteg szélsőséges konfliktusa másokkal, vagy amikor kudarc érte az önállósági/alkotós feladatokban. Ugyanezt alátámasztotta minden fejlesztő, és mindig a fejlesztő véleménye volt mérvadó a vizsgálatoknál-kódoknál, kivéve mikor "tesztet" vettek fel a gyerekkel a szakszolgálatban. Pl mikor feszült volt és nem rajzolt 12kört, mert az elején kevésbé szép lett, akkor a szakszolgálatos nő el akarta küldeni visszarakatni az adhd kódot, mert a teszt szerint ez figyelemzavar, és a rajzversenyes, matekversenyes gyereknek egész évben hibátlan dolgozatokkal azért nem ment, és beleírta a fejlesztői, a tanári, és a színötös jegyek ellenére, hogy koncentrációs és figyelmi problémája van és fejlesszék erre, hiába hogy mindenki szerint, még a pszichiáter szerint sincs ilyen baja, a nőt nem érdekelte, mert a teszt az teszt.


.....


Szubjektív megítélésen alapuló diagnózisoknál mindenki véleménye számít, ha normális a szakszolgálatos. Ha nem, akkor nem. Minden az emberen múlik.

dec. 8. 03:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
57%

5-ös, szerintem ennek nem így kéne működnie. Ha a gyerek kapott egy kódot, és ki van neki írva a fejlesztés, akkor a fejlesztőnek meg kéne néznie, hogy miben van a gyereknek nehézsége, és azt a területet fejleszteni. Nem azt mondani, hogy ebben sincs gondja, meg abban sincs, és 5 helyett 1 órát tartani.

Amúgy nálunk meg az van, hogy az összes gyereket egy csoportban fejlesztenek, és olyan feladatokat csinálnak, amire az én gyerekemnek egyáltalán nincs szüksége, és teljesen kiakad, hogy minek gyakorolnak ilyesmit. Pl. egy diszkalkuliás kislánnyal azt gyakorolták hónapokon át, hogy melyik szám a nagyobb a 3 vagy az 5, miközben a fiam már százas számrendszerben számolt oda-vissza. Na, ennek így semmi értelme.

A fiam is kiakad rajta, hogy "hogy lehet valaki ilyen hülye."

De ez nincs rendben így, nincs joga így leminősíteni másokat, én le szoktam érte szidni, hogy legyen elfogadóbb a másikkal. Nyilván nem kéne fejlesztésre betenni ilyen gyerekekkel, az más kérdés.

Szerintem itt 2 dolog van, az egyik az, hogy kevés a szakember, a másik meg az, hogy a szakember sem igazán tudja, hogy mit is kéne velük csinálni.

dec. 24. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Gondolod nem nézte meg? Olyan oldalas jellemzést írt, hogy minden területet megnézett, a gyerekemnek NINCS gondja, csak azzal, hogy a fejlesztő szerint "meggondolatlanul megbántja gyengébb képességű társait, akiknek a társaságát nem mindig tudja tolerálni, ha jó kedve van, akkor együttérző és segítő szándékú, máskor nem"


Egyébként mivel a disz is egy szélsőségesen nem tud valamit dolog, szerintem tök normális, hogy szélsőségesebb érzelmet kelt, főleg mivel nem "hat" rá a segítség, egy sziszifuszi munka, sosem lesz sikerélménye a tanárnak sem, és nagyon nagyon frusztráló, hogy mindent beleadsz és nem javul.. Nyilván nem jó lehülyézni valakit, mert pl az csak matek, de az én gyerekem csoportjában autik-adhdsok vannak, akiknek a viselkedése problémás, és én is hülye viselkedésnek hívom, amíg a matekhoz meg értelem kell-nem érti..


Teljesen örülök, hogy nem zárja össze több időre őket egymással, meg is kattanna a gyerekem.


Olyan jellemzést írt, hogy annál részletesebb nincs, de mondjuk értem, hogy heti 5 fejlesztéssel jobban hatna.. de gondolj bele, inkompetens kollégával te együtt tudsz dolgozni? Már az is kikészíti az embert, ha csak apróságot csinál rosszul a másik, nemhogy még komoly problémák legyenek vele.


Én tudom magamról, hogy nem bírom a nehezen viselkedő, rosszul teljesítő kollégákat, a sokan tagadják, de ők sem bírják őket, ha már lassan ad össze a kasszás kibuknak.

dec. 25. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!