Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Problémás gyerekek » Lehet-e hiperaktív egy olyan...

Lehet-e hiperaktív egy olyan gyerek, aki képes megnézni egy órás mesét akár?

Figyelt kérdés
2 éves 8 hónapos fiam van.Iszonyatosan mozgékony, ha ül,akkor is mozog,locsi-fecsi, de lekötik játékok, mesék,mondókák, és ha úgy néz ki,nem nagyon figyel,később igazolja,hogy figyelt. Érdemes belemenni egy esetleges vizsgálatba vagy még várjunk ezzel? Köszönöm!
2012. márc. 2. 21:37
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

Nem valószínű,hogy hiperaktív.

De minél előbb rájönnek,annál jobb.Nincs mire várni.

2012. márc. 2. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
Szerintem ettől lehet hiperaktív. A mesében folyamatos képmozgás van, egyfolytában jár az agya a gyereknek, a szeme is.
2012. márc. 2. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:
Értem. Köszönöm!
2012. márc. 2. 22:05
 4/12 A kérdező kommentje:
Ezért igyekszek vele aranyos meséket nézetni, amiket szeret,nem ilyen Ben10 meg Pokemon, hanem Bogyó és Babóca pl.
2012. márc. 2. 22:07
 5/12 anonim ***** válasza:

nem, nem lehet!

a túlmozgásosság az lehet hipermotil is és számos más oka is lehet. a hiperaktivitás az egész mást jelent.

2012. márc. 2. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
Hiperaktív kisfiú anyukája vagyok ,igen képes egy hiperaktív gyermek megnézni egy órás mesét ha érdekli és éppen olyan kedve van.
2012. márc. 3. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
Kizárt ha 1 óráig nyugton van nem hiper legfeljebb a szűlő képzeli be.
2012. márc. 6. 01:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

"Kizárt ha 1 óráig nyugton van nem hiper legfeljebb a szűlő képzeli be"


Bővíteném és pontosítanám az ismereteidet ,a felkiáltójelekkel megjelölt részt leginkább érdemes elolvasnod :


Általában az iskolában derül ki először, hogy ezekkel a gyerekekkel valami baj van. A hiperaktív gyerekek egyáltalán nem, vagy nagyon nehezen követik az utasítást, nem képesek önállóan dolgozni, nem tartják be az iskola szabályait, rendjét. Mindezt általában úgy teszik, mintha a szabályokról nem is tudnának. Gyakran rendetlenek, szervezetlenek, feledékenyek, nem várnak a sorukra, a tanár figyelmét folyamatosan lekötik, mindent és mindenkit félbeszakítanak. Jellemző, hogy nem bírják a várakozást, hamar kiborulnak, gyakran sírnak, dühöngnek, indulatosak. Nemigen tudnak együttműködni másokkal, látszólag nem törődnek a másik érzelmeivel, hajlamosak a basáskodásra. Miután társaik körében nem igazán népszerűek, nem kortársaikkal, hanem fiatalabbakkal vagy idősebbekkel barátkoznak inkább. Az osztály munkáját, az iskola rendjét zavaró viselkedéssel könnyen kiválthatják környezetüknek elutasító magatartását, ami járulékos sérülésekhez vezethet (pl. negatív önértékelés).

A hiperaktív gyerekek ugyanakkor általában értelmesek, okosak, nagyon tevékenyek, segítőkészek és remek ötleteik vannak. Rendezvény után ők biztosan ott maradnak és lelkesen pakolnak. Ha a tanár elfelejtett valamit, ők az elsők akik kiugranak a padból és már rohannak is a naplóért, krétáért stb. Szeretik a nagy mozgásokat, a kerékpározást, rohangálást.


!!!!!!!!!!!Nem tudnak egy helyben maradni, de órákig ülnek a televízió vagy a számítógépes játékok előtt. Ez nem véletlen, mert azok a dolgok tartják fel figyelmüket, amelyekben folyamatosan cserélődnek az ingerek.!!!!!!!!!


Emellett fontos számukra a cselekvést követő azonnali sikerélmény, mert ez tartja fenn az érdeklődésüket.

Iskolai teljesítményük sokszor elmarad attól, amit életkoruk és értelmi képességeik alapján elvárhatunk. Gondjaik a motoros nyugtalanságból, az impulzivitásból és figyelemzavarból fakadnak ("jó eszű gyerek, de túlságosan játékos"). A legtöbb probléma azért itt tűnik fel, mert az iskolában ritkán adódik olyan helyzet, amelyben a hiperaktív gyerekek jól teljesíthetnének. Idejük nagy részét az osztályteremben töltik. Folyamatosan alkalmazkodniuk kell a szabályokhoz és eleget kell tenniük az előírásoknak. Nem ritkán egyszerre több utasítást kapnak, ami el se jut a fülükig. Gyakran kell önállóan megoldaniuk számukra unalmas, ismétlődő feladatokat, amelyek nem járnak sem megerősítéssel, sem helyreigazító visszajelzéssel. Pedig némi segítséggel nagyon jól beilleszthetők a hagyományos iskolai rendbe. Ennek feltétele, hogy a szülő és a pedagógus egyaránt ismerje a tünetcsoportot és a várható nehézségeket. A szülők és az iskola tudjanak együttműködni, illetve, ha szükséges, mind a gyerek, mind a vele foglalkozó felnőttek kapjanak szakmai segítséget, legyen mód pl. pszichológus, pszichiáter, fejlesztő pedagógus stb. bevonására a gyerekkel való mindennapi foglalkozásba. Ez különösen fontos, ha egyéb társult tünetek (pl. speciális tanulási probléma) is jelentkezik a gyereknél.

2012. márc. 6. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:
Ez azért ennyire nem jellemző a gyerekemre, megnyugodtam!
2012. márc. 8. 14:23
 10/12 anonim ***** válasza:
ezt a linket honnan szedted? az igazi hiperaktív gyerek hidd el, már suli előtt eljut szakemberhez, mert a szülei beleőrülnek a nevelésébe...
2012. márc. 9. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!