Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A simson S50b-m leáll mikor...

A simson S50b-m leáll mikor felmelegszik, pedig már mindent cseréltünk benne! Miért lehet ez?

Figyelt kérdés
Röviden: A motor ált kb 10 évig, aztán kivettük a fészerből hogy megjavítjuk! Kezdetektől fogva egy baj van vele: felmelegszik (kb 1km után) és leáll! Szikra van ilyenkor de a motor nem akar beindúlni! Most jött meg a (gyári) fúrt henger is, a karburátor is be lett állítva (szakértővel)! Szerintem elállítódik a gyújtás, mert kb 1 hétig tökéletes volt de most be se akar indulni! Szerintem valami áthúz, vagy a megszakítónál van valami baj, de már az is lett cserélve! Kondenzátor is cserélt + ki lett kötve kívűlre! Főtengely is új, minden új kb. de valami baj van! A válaszokat köszönöm!

2019. júl. 29. 21:29
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Tisztelt Kérdező!

Simsonés más keleti motorok restaurálásával foglalkozom, ne hobby szinten. Az egyik leghálásabb és általam legjobban szeretett motorblokk típusról tett fel kérdést, ha nem sértem meg vele szívesen leírom az általam javasolt lépéseket, hogy egy kiváló és üzembiztos motorja legyen.

M53 blokk előnye és egyben hátránya az olajban futó főtengelycsapágy megoldás, mely elnyűhetetlenné egyben nehezebben javíthatóvá teszi a blokkot, de annyira nem komplikált, csak talán időigényesebb, de idő szokott lenni.

Engedje meg, hogy egy mondatára reagáljak, miszerint -A motor ált kb 10 évig - mielőtt őrült alkatrész cserébe kezdene néhány fontos döntést meg kell hozni és fel kell mérni a motor állapotát.

Érdemes ki indulni a gyertyakép vizsgálatából, ha olajos akkor esélyes a motor a szimering cserére ez esetben kell egy nagy felújítást elvégezni.

A gyertyakép szép ősz barna, vagy inkább szegényes keverékre utal, vagy beégettek a pólusok akkor az első a gyújtóberendezés átvizsgálása. Érdemes az elemeket ellenőrizni multiméterrel. Gyárilag trafó nélküli gyújtó tekercsel szerelték ezt a blokkot.

a szekunder tekercs is az alaplapon van, a primerrel egy "egységben", és trafó nélkül, itt van kivezetve a gyújtókábel. Ennek a fajtának a tekercs szigetelése szokott problémát okozni, ha megsérül zárlatot okoz, csak cserélni lehet, javítani nem. Ha a hiba ez, akkor érdemes külön trafós tekercset berakni a helyére és trafót felszerelni. Kondenzátor kivezetése nagyon helyes döntés volt.

Ha külön trafó van már a motoron akkor érdemes a trafót multiméterrel megvizsgálni, mérési pontok és értékek az alábbiak:Primer (1-es, 15-ös pontok között mérve) kb. 4 Ohm, Szekunder (1-es/15-ös és a gyújtókábel kivezetése között mérve) kb. 9-9,5 kOhm. Ha nagy eltéréseket tapasztalunk, akkor valószínű, hogy a trafó nem tökéletes. Ha picit tér el, az a multiméter pontossága miatt is lehet.

Megszakító ellenőrzése: szemrevételezve, hogy nincsennek "beégve" a pogácsák. Amikor nyit a megszakító akkor jön létre a szikra, még helyesen beállított előgyújtás és hézag esetén is beéghet a megszakító!

Kondenzátor ellenőrzés: Nagyon helyesen ki lett vezetve, fontos a stabil test pont!

Gyújtás beállítás: felső holtpont előtt 1,8 mm a helyes előgyújtás, a megszakító hézag 0.4 mm legyen max.

Ha jól emlékszem, akkor a légrés a tekercsmag és a lendkerék között a gyári hézag 0,15 -0,20 milliméter között van, ezt sokan elfelejtik ellenőrizni, pedig nagyban befolyásolja a szikra minőségét.

Remélem tudtam segíteni!

2019. júl. 30. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Nagyon megtisztelő a válasz, köszönöm szépen! Sokat segített evvel az igényesen, és érthetően megfogalmazott válasszal! A minden csere alatt azt értettem hogy cseréltünk benne: Csapágyakat,szimeringeket, főtengely újításon ment át, a hengert megfurattuk + új dugó és gyűrük, új a gyútó tekercs is (nincs külön trafó), a megszakító is, gyútókábel, gyújtó pipa, (új gyertya; magas hőértékű NGK gyertya) korábban említett kondenzátor is (jó a testelése), és hirtelen enyi jutott eszembe! Amit elfelejtettem említeni az az, hogy a gyertya gyakran koszolódik, egészen fekete kormossá válik! Eddig azt hittem hogy a dús keverék miatt, de aztán csökkentettem az olaj mennyiségét (1:35-ös a keverék, mert még bejáratos, illetve dynamikus olajat használok)! A karburátoron is állítottam hátha sok benzint kap! De ugyan úgy kormolódik a gyertya!De szerintem a gyújtás mászik el, mert most meg beindítani se lehet! Nem akar belobbani a benzin a hengerbe, pedig fecskendővel is adtam neki egy kis benzint a hengerbe, de akkor se! Korábban valaki mondta nekem hogy a megszakítónál a csavar nincs valami jó állapotban, ezért megnézem egy új alaplapon, új csavarral, és beállítom a gyújtást a megadott értékeknek megfelelően! Nem hinném hogy ez a baj, de ki tudja? Egy próbát megér! A további válaszokat előre is köszönöm!
2019. júl. 30. 13:34
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

Tisztelt Kérdező!


Milyen a szikra képe?

Mert ezeknél a gyújtótekercseknél gyakori hiba, a teljesen új alkatrészeknél is, hogy nem tud megfelelő gyújtófeszültséget generálni, ilyenkor a motor néha nem is indul, bár szikra van. A lila színű szikra az, ami a benzint könnyedén, határozottan képes meggyújtani, a kék színű már éppenhogy, zöldes, sárgás pirosas, fehéres, szikrák, már a gyújtóberendezés komolyabb problémájáról árulkodnak.

Javasoltam a külső trafós gyújtóberendezést és nem véletlenül. A másik fontos probléma, hogy az üzemanyag helyes beállítása csak tökéletesen működő gyújtásbeállítás után lehetséges.

Szerintem itt komoly gond nem lehet!

Gyújtás vezeték forrasztási pontjait a megszakító csatlakozását, annak rögzítését kell alaposan ellenőrizni.

Ez jó motor lesz!

2019. júl. 30. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
És elfelejtettem ide ezt leírni, hogy öreg motor lévén a gyertya hézag ne 0,4mm gyári érték legyen, hanem inkább 0,3 mm mivel a gyújtófeszültség 40év alatt jelentősen lecsökkent, a lendítőkerék igen csak veszített a mágnesezettségéből sajnos!
2019. júl. 30. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm az újabb válaszokat! Én is sokáig trafót akartam felszerelni, csak pár barátom a "sima" gyújtótekercsre esküszik! Címszó: "több vele a hibalehetőség, és evvel a tekercsel is mennie kellene!" Persze azt nem hiszem hogy bele kalkulálták hogy eltelt több mint 40 év, +10 évet állt!(A motor 1976-os gyártmány, és most az elmúlt 2 évben esett át nagyobb szereléseken!) A szikra egyébként lilás, vagy kékes nem tudom pontosan hirtelen, de azt tudtam hogy a vöröses nem jó! De át fogom nézni a gyújtórendszert és átszerelem trafósra!
2019. júl. 31. 22:32
 6/8 A kérdező kommentje:
Update: Kiderült hogy a gyújtórész nem állítódok el hanem több probléma is van! Van egy nagy gond és egy kicsi! Kezdeném a kicsivel! A gyertyapipával volt baj! Elméletileg van benne valami zavarszűrő vagy mi és az döglött meg! A hatalmas probléma ami miatt nagyon ideges is vagyok, hogy ahova bevittem furatni a hengert műhely, nos... nem a legjobb! Konkrétan e!b@xták a fúrást, és így 0 a kompresszió, ja és szorul a dugó + morzsolja lefele a henger belsejét is! Szóval furathatom megint, természetesen nem ezeknél a barbároknál fogom megtenni hanem egy minőségi helyen! JA és ez nem maszek hely volt, hanem, egy rendes hivatalosan ilyenekkel foglalkozó műhely! Amúgy garanciálisan megcsinálnák ingyen, amiről egy véleményem van! Más is pont ugyan így járt, pont ugyan ezen a helyen (de én hülye, gondoltam jó lesz ez csak nem rontják el hisz """"""SZAKEMBEREK"""")!!!! Mit érek vele ha garanciálisan megcsinálják de ugyan ilyen szarul, trehányul??? Egy hozzá értő barátom szerint mint a harmonika, olyan bemarások vannak a hengerben... Vicc az egész! Szerintetek vissza kérjem a pénzt, vagy kenjék a hajukra? Elnézést hogy kissé indulatos voltam, de gondoltam jó ha megosztom hogy más ne járjon így! Annyit tudok javasolni hogy jól nézzetek utána hova visztek furatni!
2019. aug. 9. 01:39
 7/8 Mickbro ***** válasza:
Elárulnád a műhely nevét, címét? Ez fontos, mert, akkor más nem megy oda. Hasznos tapasztalat.
2019. aug. 9. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
Üdvözletem! Nos kicsit elírtam mert az a helyzet, hogy van egy motoros bolt ahol lehet kapni minden félét veterán motorokba is! És a boltba adtam be a hengert, akik ezután valahova Pestre viszik ha jól tudom, majd ha kész a boltba kerül vissza! De a főtengelyt is így a bolton keresztül csináltattam meg, avval semmi gond nincs! De megkérdezem majd hova is viszik ezt! Mert nagyon szúrja a csőrömet az eset! De a pénzt már nem hiszem hogy vissza kapnám, max garancia javításba de azt kihagyom inkább! Pedig nem volt olcsó ezért a semmiért!
2019. aug. 9. 21:49

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!