Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Audi A4 B8: 2. 0 tdi / 2.7...

Audi A4 B8: 2. 0 tdi / 2.7 tdi / 3. 0 tdi tapasztalatok?

Figyelt kérdés
Sziasztok! Véleményeket, tapasztalatokat szeretnék olvasni a fent említett motorválasztékokról, illetve a hozzájuk tartozó multitronic váltóról. (2008-2010 közti gyártmányok)

#Audi #Audi A4 #Multitronic #3.0v6 tdi #2.7v6 tdi
2019. aug. 19. 12:41
 1/3 anonim ***** válasza:
100%

Multitronic váltó nagyon okos, és nagyon kényelmes találmány. Elméletileg akár örökéletű is lehet, de a következő a baja: ha akár 10 lóerő elveszlődik a motorból, rövid időn belül a multitronic meghal, a legtöbbnek ez szokott a baja lenni. Ugyanis ha néhány lóerő hiányzik, akkor a multitronic állandóan kompenzálni próbál, ennek következtében pedig hamar meghal. Emiatt 10+ éves autót nem érdemes Multitroniccal venni, mert egy 10+ éves autóban már tuti nincs meg minden ló kisebb-nagyobb problémák miatt.

Motorok: a 2.0 PDTDI nem jó, a 2 hathengeres sokkal jobb választás: bikaerősek, szép hang, takarékosak. A 2.7 TDI egy az egyben egy 3.0 TDI konstrukció, mai napig nem értem mire kellett egy 300 ccm-vel kisebb verzió belőle. Cserében gyengébb, de nem fogyaszt kevesebbet, mint a 3.0 TDI. Szóval a tuti választás Audiból a 3.0 TDI Tiptronic váltóval, quattro hajtással (a quattróhoz jár Tiptronic, meg amúgy is baromi jó találmány). Nemhiába hajtom már a második ilyen A6-mat.

2019. aug. 20. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszod!


Lenne még pár kérdésem ezzel kapcsolatban:


1. A váltó meghibásodása, ha elveszik belőle pár ló? Igazából ez orvosolható egy chippel, ha jól gondolom, szóval ez nem lehet nagy probléma (?)


2. Motorválaszték. Akinek 2.0 tdi-je van, az azt isteníti, bár szerintem gyenge a maga 120-140 lóerőjével, ezért IS néztem inkább a 6 hengeres dízeleket. Tehát a 2.7-nek a hátrányai a 3.0-el szemben, hogy 300ccm-el kevesebb (meg jó pár lóval), illetve ritka/nem létezik quattro hajtású? Tehát a kérdésem, hogy nincsenek-e nagyobb hasfájásai a 2.7-nek a 3.0-hez képest.


3. Fenntartási költségei mennyire magasak (és mik a gyakrabban előforduló cserélendő alkatrészek) a 3.0-nek? Igaz nem A6, hanem A4, de gondolom hasonló összegek kellenek a fenntartására.

2019. aug. 25. 13:32
 3/3 anonim ***** válasza:

A chip nem megoldás erre, a Multitronic előbb-utóbb beszarik, bár láttam már 500 ezer km-el bontatlan váltós multitronic Audit.

A 2.0 TDI-ből a CRTDI-k a jók, 2010-ig még PDTDI-k voltak, ami nem annyira jó. Én 6 henger párti vagyok mindenképp. A 2.7 TDI-ből is létezik quattrós Tiptronic, de extrém ritka, mert aki rászánta a pénzt, az úgyis 3.0 TDI-vel rendelte.

Fenntartás? Nekem 2 A6 volt/van, az elsőnek a turbója halt meg, haza kellett trailerezni, fel lehetett újítani. Ez bármelyik dízellel megtörténik. Az általános szervízelés (olaj, fék, stb) is nyilván jóval drágább átlagos autóhoz képest, de megéri. Nekem más problémám abszolút semmi nem volt, az újabbik (C7-es) A6-osomon csak olajat és folyadékokat, fékeket cseréltünk még, pedig közelít a 350 ezer km-hez. Pedig 313 lovas BiTDI autóról beszélünk, 8 sebességes ZF Tiptroniccal.

2019. aug. 26. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!