Ecu hogyan szabalyozza a turbonyomast?
Nem vagyok se autószerelő, se nem bütykölöm itthon az utóm(még), sőt még jogsim sincs, de van egy kis minimális tudásom ezen a téren autóbvziként, hátha tudok segíteni. Az aftermarket boost controllereknek van egy nyomás érzékelőjük, ha az ki van kötve, nem tud csinálni semmit a wastegate-el kapcsolatban, annyi mintha ott se lenne. Gondolom a gyári turbosoknál is igy van.
Szóval, ha az ECU nincs a képben, csak a wastegate-el lehet szabályozni a nyomást mint a régi szép időkben, mondjuk attól függ milyen új az autó, mert mostanság már mindenre van szenzor és lehet valami ami beleszól majd a wastegate működésébe, hogy legyen ECO az autó. Ha csak a wastegate van, akkor maximum nyomás annyi lesz mennyit az rugó enged(ami lehet nem a legjobb ötlet, mert okkal van nyomás szabályzó rajta). Ha pedig a szabályzó működik akkor nem kellene változzon szerintem semmi.
Mégegyszer, nem vagyok szakértő! Tudom nagyjából miről beszélek de jól nézz utána ennek mielőtt belevágsz, nem akarom, hogy miattam tedd tönkre az autót.
Amugy is több levegőt nyomni a hengerbe nem sokat ér üzemanyag nélkül, sőt, még rosszabb lesz. Szóval kell egy remap így is úgy is(ha csak nem valami üzemanyag-levegő keverék szenzoros az autód), szóval nem lehetne átálítani, hogy nagyobb nyomást engedjen az az ECU? Attól még mehet a keményebb rugó bele, lehet fog is kelleni attól függ milyen van benne, és mennyit erőt akarsz kihozni a motorból.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!