Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy lehet úgy 2-esbe váltani,...

Hogy lehet úgy 2-esbe váltani, hogy ne rántson az autó?

Figyelt kérdés

Friss jogsis vagyok, és akárhogy figyelek, a 2-esbe váltásnál mindig ránt egyet az autó. Vagyis ha 1-esből váltok 2-esbe, akkor nem, úgy szép simán megy a dolog, ha 2-ből 3-ba, szintúgy, de ha 3-ból szeretnék visszaváltani 2-esbe, mondjuk kanyarodás miatt, akkor mindig ránt egyet rajta. Mit csinálok rosszul? Túl gyorsan engedem fel a kuplungot? Vagy a felengedés előtt is kellene egy kis gázt adnom?


Előre is köszönöm, aki tud segíteni!


2019. okt. 30. 13:08
 1/7 anonim ***** válasza:

Igen, próbáld meg, hogy kicsit lassabban engeded fel a kuplungot.

Evvel így gyakorlatilag kímélsz minden erőátviteli alkatrészt(kivéve a kuplungot, de hát az erre van) féltengelyeket, tartóbakokat, felfüggesztéseket, váltót, stb.

Az a lényeg, hogy próbálj közelíteni ahhoz, hogy minél észrevétlenebb legyen, ahogy váltasz.

2019. okt. 30. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Csúsztatni kell a kuplungot, amikor nyomod a gázt, azzal együtt engeded lassan felfelé a kuplungot, most még gyorsan leveszed a lábad a pedálról, azért ránt. Nem fokozatosan megy rá a fogaskerékre az átvitel.
2019. okt. 30. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
16%
Elsőben éppen csak indítsd meg a kocsit és egyből válts. Visszakapcsolásnál pedig kuplung ki, 3ból üresbe, kuplung felenged, gázfröccs, kuplung ki, 2be be, kuplung fel. Ez a duplakuplungos visszakapcs totál rántásmentes így váltanak a menők mint én💪😁 Pár nap azt belejössz de ha Siófok nincs messz hétvégén meg is mutatom.
2019. okt. 30. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%
Menők, hát persze. Dupla kuplunggal több évtizede nem vált vissza normális ember mivel semmi értelme. Esetleg lehet gazfroccsos visszavaltasrol beszélni a kuplung teljesen fölösleges felengedese nélkül. De utcán az emberek 1 százaléka sem csinálja így.
2019. okt. 30. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
0%
Nincs érteme? Az életed során soha nem csináltad és nyilatkozol. Dilettáns. Mint írtam totál rántásmentes. Továbbá kigyorsításnál pl 3. 1200as fordulaton nincs töltőnyomás ha rálépsz a gázra szívóként húz az autó míg meg nem indul a turbó puff karambol, beragadtál. Duplakuplungnál a gázfröccs miatt a turbó felpörög és egyel kisebb sebességben belevág az ülésbe és elkerülsz egy balesetet mert menő is lehetnél. A verseny pilóták biztos nem menők mert enélkül be sem ülhetnek a kocsiba. És a Vin Dizel is emlegeti az iramos filmben de az se túl menő. Bújjál el!
2019. okt. 30. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Friss jogsisként szerintem semmi szüksége a kérdezőnek az extrább visszaváltásokra. Előbb szokja meg az autóját, meg hogy milyen fordulatnál érdemes váltani, aztán majd gyakorlottabban már úgy bűvészkedhet a pedálokkal, váltóval, ahogy akar.

(Egyébként most mondjam, hogy szerintem meg a heel-toe az igazán menő? Mondjuk én még csak szívó benzineseket vezettem, ott elég hatékony módszer. Meg a sima gázfröccsös visszaváltás is.)

Szóval kérdező, lassabban engedd fel a kuplungot (meg persze időben és eléggé lassíts le visszaváltás előtt), akkor nem fog rántani az autó.

2019. okt. 30. 22:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Visszaváltásnál a motor lassabban forog, mint az adott fokozatban, adott sebességen kéne neki. Pl. 30-nál visszarakod kettesbe, a motor forog mondjuk 900-at, de amúgy 30-nál kettesben 2300-at kéne neki. Tehát, ha hirtelen leugrasz a kuplungról, akkor ez a különbség nagyon rövid idő alatt egyenlítődik ki, ezért egy nagy rántást fogsz érezni. Ez amellett, hogy kényelmetlen, a motor és a hajtáslánc alkatrészeinek sem tesz jót hosszú távon.

Két megoldás van erre a problémára:

1) 1-2 másodpercig csúsztatod a kuplungot, így van idő a fordulatszám-különbségnek kiegyenlítődnie, tehát nem lesz rántás. Kezdő vezetőknek ez a módszer javasolt.

2) A motort felpörgeted arra a fordulatszámra, amin az adott fokozatban, adott sebességen forognia kell. Tehát benyomod a kuplungot, kettesbe rakod, közben gázt adsz, hogy a motor 2300-at forogjon és ekkor akár le is ugorhatsz a kuplungról, nem lesz rántás, mert nincs fordulatszám-különbség.

2019. nov. 1. 07:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!