Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ezek lehetnek egy rossz...

Ezek lehetnek egy rossz akksira utaló jelek? Suzuki Swift,2000-es évjárat.

Figyelt kérdés

Néha nehezen indul az autó időjárástól függetlenül, de ezt az is magyarázhatja, hogy nincs napi használatban az autó, néha 2-3 hétig be sem indítom. Próbálom elindítani, nem megy, vissza forgatom a kulcsot, várok 2 másodpercet, újra próbálom és egyből indul.


Az elektromos ablakok lassan és nyögve nyelősen mennek fel, az utas oldali lassabban, mint a sofőr oldali, plusz ráadásként a sofőr oldali ha gyorsan megyek, fent 'ereszt', amit eltudok képzelni, hogy az okoz, hogy nem megy fel rendesen teljesen az ablak. Vagy nagyobb a baj és deformálódott valami, de remélem nem... :D


Új ékszíj lett beszerelve az autóba, nagyjából 1 éve, azóta nagyon maximum 2 000 km került az autóba, de talán még annyi sem. Friss indításkor, mikor már (még?) hideg a motor, egyszerűen nyikorog pár másodpercig. De menet közben, vagy mikor piros lámpa miatt megállok, stb, sosem nyikorog.


Valamennyire megpróbáltam utána járni magamtól a dolgoknak, de mielőtt szervízbe vinném, gondoltam megkérdezlek titeket is. Az ablak részét megpróbáltam pusztán logikával összerakni. Az ékszíj nyikorgásra olvastam olyat, hogy ha gyenge az akksi és nem tudja rendesen megforgatni, akkor csúszhat és nyikoroghat (remélem érthető a fogalmazásom). A nehezen indulás meg szimplán lehet, hogy a 2-3 hét állás miatt van, sőt szinte biztos vagyok benne. Volt példa, hogy pár óra elteltével újra kocsiba ültem és pöccre indult. Ilyenkor az ékszíj sem nyikorgott, ha jól emlékszem. Az elektromos ablakra nem nagyon van alternatívám. Arra, hogy "ereszt", van, de a lassúságára nincs.


Teljesen pontosan egy Suzuki Swift 1.3 GLS, 3 ajtós 2000-es évjárat az autó.


Válaszotokat előre is köszönöm!



2019. nov. 13. 15:02
 1/7 anonim ***** válasza:
Igen!
2019. nov. 13. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
72%

Lesz ennek a regénynek folytatása ?

Méresd meg az akkut és megtudod.

2019. nov. 13. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
47%

Generátor mikori? Elképzelhető hogy hogy nem tölt

vissza rendesen, szénkefék kopottabbak kosz van benne.

Mindenképpen rá kellene mérni!

2019. nov. 13. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Mérd meg a feszültségét multiméterrel, és azt is hogy milyen hamar megy fel 14,4 voltra.

Ha két-három hét állás után már kicsit gyengébb, az lehet normális, van önkisülés, és az autó is fogyaszt valamennyit - igaz minimálisat.

Ha viszont túl gyorsan felmegy a feszültség indítás után, akkor már nagy az akku belső ellenállása és/vagy lecsökkent a kapacitása.

2019. nov. 13. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:

Az a baj, hogy nincs itthon multi méterünk. A generátor sajnos nem tudom, mikori. Mióta nálam az autó, nem lett hozzányúlva és nem emlékszem, hogy az előző tulaj mondott e róla bármit.


De köszönöm szépen a válaszokat! Valószínűleg szerelőhöz fogom vinni és fogom tudni mondani, hogy esetleg mi lehet a baj. Fékek miatt úgyis viszem majd a közeljövőben, 2 legyet egy csapásra legalább.

2019. nov. 13. 20:21
 6/7 anonim ***** válasza:
Úgy általában sem árt otthonra egy olcsó, 3-4000 forintos multiméter. Máskor is jó, hálózati feszültséget ellenőrizni, kábelszakadást keresni, elemet megmérni.
2019. nov. 13. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Megfontolom egynek a beszerzését! Köszönöm szépen!
2019. nov. 14. 19:35

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!