Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kerékjáratban mennyi az...

Kerékjáratban mennyi az ajánlott hézag a gumi széle és a sárvédő széle között kb?

Figyelt kérdés
Hogy legyen elég helye rugózni. (illetve még egy kérdés hogy a kerék tud-e előre-hátra irányban mozogni vagy csak fel-le? Mert ha nem akkor gondolom ott kisebb hézag is elég mint a gumi teteje és a sárvédő széle között)
2020. jan. 11. 10:54
 1/7 anonim ***** válasza:
Előre hátra nem mozog csak fel le de amúgy amikor gyártják az autót úgy csinálják meg hogy a keréknek legyen elég helye mozogni.
2020. jan. 11. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Autót úgy egyébként láttál már közelről? esetleg mozgás közben?

Mert nem úgy tűnik.

2020. jan. 11. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
#2 gratulálok, hogy agy nélkül is képes vagy életben maradni. A továbbiakban nincs szükségem a válaszaidra. Viszlát!
2020. jan. 11. 12:03
 4/7 anonim ***** válasza:

a kerék pedig mozog valamennyit előre hátra is, amit a szilentek engednek.

álló helyzetben nem igazán tudod véghelyzetig beterhelni a rugókat sem, max ha ráparkolsz a tetejére egy másik kocsival. vagy rugóösszehúzóval.

a gyári kerék váltóméretét tedd fel. felni ET és a gumi szélesség is stimmeljen.

2020. jan. 11. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Hogy tud-e előre-hátra mozogni, az attól függ hogy milyen autóról van szó, milyen a futóműve. Általában előre-hátra is mozog a kerék a kerékjáratban. Például a klasszik Ladák hátul merevhidasak. A híd pozícióját a bekötőrudak adják meg, viszont mivel azok másik vége a karosszériához van rögzítve és mivel fix hosszúságúak a rudak, ezért a híd egy rádiusz mentén mozog: ha a statikusnál kisebb a hasmagasság (berugózás) akkor hátrafelé mozdul el a híd (a tengelytáv növekszik), ha pedig annál nagyobb, akkor előrefele jön egy kicsit. A teljes rugóút alatt ez mozgás pár milliméter, max 1 centi. Ja, és mivel Panhard-rudas a hátsó futómű, ezért ha változik a hasmagasság akkor nem csak fel-le és előre-hátra mozog a híd (ezáltal a kerekek a kerékjáratban), hanem jobbra-balra is.

Ha egy McPherson-típusú vagy egy kettős keresztlengőkaros futóművet nézünk (vagy egy multilink-et, ami általában ugyan az, csak ki van egészítve még egy pálcával), akkor ott is van előre-hátra mozgás. [link] Mivel van utánfutás, ezért rugózáskor a kerekek nem függőlegesen mozdulnak el a karosszériához képest, hanem az utánfutással megegyező szögben, ergo ott is mozognak előre-hátra a kerekek.

Az első tengelynél mindenképp kell lennie a kerék előtt és mögött helynek, mert különben a kormány eltekerésekor beleérne a sárvédőívbe a kerék. A hátsó tengelynél jó ha van 3-3 centi rés a kerék oldala és az ív között. Azért is kell, mert nem csak a hasmagasság-változás miatt tud előre-hátra mozogni egy kerék. Ha gumiszilentes a futómű, akkor az is engedi mozogni a kereket a karosszériához képest. (Ha PU-, netán fémszilentes vagy GE-szemes, akkor ez a mozgás elhanyagolható.)

2020. jan. 11. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 Nyakasparasztgazda ***** válasza:
Ahogy a gyári gumi felni kiadja....
2020. jan. 11. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat! Azért kérdeztem, mert gondolkodom magasabb oldalfalú gumiban és a legegyszerűbb az lenne ha nem kéne kisebb felnit venni hanem maradna a mostani (ami amúgy a 2. legkisebb ami még rátehető a féknyereg miatt). (a km óra mást fog mutatni tudom, de nekem ez a legkevésbé se fontos)
2020. jan. 11. 21:18

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!