Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A rokonom dízele miért bírja...

A rokonom dízele miért bírja még a városi használatot?

Figyelt kérdés
Mozgáskorlátozott azaz egy d4d Toyota automata váltós, mióta megvette csak városba használja, napi 2 km-t 3 év után múlt héten hagyta el a város táblát, semmi baja, szépen megy mint amikor megvette.
2020. jan. 15. 14:49
 1/9 anonim ***** válasza:
91%
hát éppen ezért, mert nincsen túlhajszolva...
2020. jan. 15. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Ha én egy hétig használom a tdi-t (1.9) máris érzem, hogy gyenge meg úgy hisztis, el kell vinni az elkerülőre , hogy újra élet menjen bele. Pedig nekem a turbó is új.. Ennyit számít, hogy automata és a turbó nem tapad le?
2020. jan. 15. 15:00
 3/9 Athlon77 válasza:
76%
Biztos nincs abba a típusban még részecskeszűrő. Ha benne lenne, már elkokszosodott volna. A D-4D-s motorokon állandó geometriás turbó van. 1850-es fordulaton tolnak. Ez tehát annyira nem érzékeny a kokszra mint a német változó geometriás turbók. Lehet ez a magyarázat. Egyébként a D-4D-s motorok nagyon el lettek találva. Nekem is az van.
2020. jan. 15. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 D. Brasco ***** válasza:
29%

Valóban,a D4D annyira hibátlan és jól sikerült,hogy gyakorlatilag dobogós helye van a valaha gyártott leghulladékabb motorok nem túl előkelő listáján!

A totalcarnak is van rola cikke a 20legrosszabb motor cím alatt megtalálható:


"Indok: A maga idejében a Toyota négyhengeres dízelmotorja az abszolút csúcs volt kategóriájában. 177 lóerejével és 400 Nm nyomatékával mindenre elég volt, ráadásul úttörőként használtak benne részecskeszűrőt (DPF) kombinálva katalizátorral és szelektív katalitikus redukció (SCR) rendszerrel, a káros nitrogén-oxid csapdába ejtésére.Az első gondok a meglehetősen komoly füstöléssel járó részecskeszűrő-tisztulással adódtak, majd csatlakozott az EGR-szelep, végül a vízkör nyomásproblémái. Ezt leginkább a hengerfej túl kemény anyagból készült tömítése okozza, amely szó szerint nyomot hagy magán a hengerfejen és a blokkon is. Ha időben észleljük a problémát, még síkba lehet hozni mindkettőt, de kicsivel később már csak a motor teljes cseréjével orvosolható a gond, ami többmilliós tétel. A probléma nem csak a legerősebb 2.2 D-CAT-ra jellemző, hanem a hasonló évjáratú (2005-2009) kisebb teljesítményű 2.2 D4-D-motorokra is."


Cimborámnak is volt egy ilyen avensis-e......sosem müködött normalisa .....

2020. jan. 15. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
74%

Lassan egy éve vagyok kénytelen én is a dízel autómat napi 2-szer 5 km-re használni. Ez változó geometriás turbós, de még részecskeszűrő nélküli.

Engem is paráztattak, hogy szét fog hullani és hasonlók... Eddig semmilyen negatív változást nem veszek észre. Az ünnepek alatt volt egy hosszabb autópályás utam is, ami kapcsán volt alkalmam megkergetni egy kicsit. Eddig semmit nem vesztett az erejéből.

2020. jan. 15. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 Beviz Elek ***** válasza:
71%

#4

Azt ne felejtsd el, hogy nem csak 2.2-es D4D van. A 2.0, főleg az egyel korábbi típusban halhatatlan.

2020. jan. 15. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Hát nem tudom hogy használod te a TDI-t, de nekem volt 1.9, most van 2.0 és egyik sem lustul városozástól
2020. jan. 15. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Na neeee, egy példa, hogy nem kell motort cserélni 2 hónap után egy városban használt dízelmotor esetében? Hihetetlen.
2020. jan. 15. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:

1.4 d4d 90 lovas.


Én 2.5 ezer környékén váltok el ha hideg, márpedig amíg nem írja ki, hogy 56foknál melegebb az olaj addig nem is tolom neki, utána 3 ezernél váltok :D.

2020. jan. 15. 20:38

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!