Mitől van az Ikarusoknak ilyen jellegzetes hangja?
Figyelt kérdés
Az érdekelne, hogy a régi Ikarus híd, differenciálmű hangja mitől ennyire jellegzetes? Aki szereti azt kirázza a hideg, ha meghallja, ami érthető, de mi okozza ezt a jellegzetes "visító" hangot? Köszönöm a válaszokat előre is!2020. ápr. 5. 09:17
1/7 anonim válasza:
A differenciálmű fogaskerekei süvítenek, de vannak itt akik profibban Ikarus témában, és leírják majd, hogy pontosan miért és hogy van ez.
2/7 anonim válasza:
Nem láttam még szétszedve Rába hidat, de gondolom a fogaskerekek kialakítása miatt ilyen. Pl a legtöbb személyautónak hátramenetben is van egy jellegzetes süvítő hangja a váltónak, mert a hátrameneti fogaskerék nem ferde fogazású.
3/7 anonim válasza:
A hang a hátsó hídból jön. A 200-as Ikarusokban használt hathengeres motorok gyengék voltak, ezért nagyon rövid végáttételt igényeltek, hogy biztosan meg bírják mozdítani a buszt. Ezt egy érdekes kétfokozatú megoldással valósították meg: a második fokozatot nem a differenciálmű elé építették be, hanem a féltengelyek végén, a kerékagyakban volt egy-egy lassító bolygómű. Ezeknek a megmunkálása és megvezetése viszont nem volt sikertörténet, így a sebességtől függő frekvenciával búgtak, ez az a hang, amire gondolsz. Az ilyen, bolygóműves hidakat onnan lehet felismerni, hogy a hátsó agy háza ormótlanul nagy és Rába-felirat van rajta. Később, a 400-asok megjelenése után már újabb típusú, bolygómű nélküli hidakat is használtak, ezeknél eltűnt a jellegzetes hang.
4/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat!
Erre a hangra gondoltam, ha esetleg valaki nem tudná, mire gondolok.:)
2020. ápr. 5. 10:02
5/7 anonim válasza:
Köszi 3-as:
És az, hogy majdnem minden Ikarus 200-as szériának ugyanolyan motorhangja van, holott többféle (alap)motortípus van bennük, mitől van?
6/7 anonim válasza:
A kipufogórendszer, dobok ugyanolyanok, és a hang színezéséért ez a csőrendszer felelős.
7/7 anonim válasza:
A 200-asoknál valóban többféle motort használták, de túlnyomó többségükben Rába-MAN D2156 vagy Rába D10 motor dolgozik. Mivel a D10 a D2156-on alapul, nagyjából uyanolyan a hangjuk. Ezektől eltérő motort csak az alvázas kivitelekben, a midibuszokban és a késői Classic 200-asokban használtak, ezekből pedig itthon nagyon kevés fut.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!