Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Vegyes használatra benzines...

Vegyes használatra benzines vagy dízel motor jobb?

Figyelt kérdés

KB 50-50%-ban városi és országúti használat mellett.

Ha mindegy, akkor melyikkel van kevesebb probléma?


2020. máj. 23. 13:50
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

A diesel jobb, mert arányaiban kevesebbet fogyaszt.


"Ha mindegy, akkor melyikkel van kevesebb probléma?"

Ez így túl általános. Egy mai közvetlen befecskendezéses, turbóbenzinessel pont annyi probléma lehet, mint egy diesellel.

2020. máj. 23. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
74%
Nem az a lenyeg h hol hasznalod hanem hogy mennyit.
2020. máj. 23. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:

Beszéljünk mondjuk egy 10-12 éves, alsó-középkategóriás autóról. Legyen egy átlagos 1.6-os motor, benzines, és dízel.


Egyébként nem mennék többet vele havi 300-400 km-nél.

2020. máj. 23. 14:32
 4/9 Koplárovics Béci ***** válasza:
Ha ez azt jelenti, hogy napi 20km munkábajárás, akkor benzines. Ha havonta 1x elmész 200km-re vidékre, akkor egyik sem (nem érdemes azért fenntartani az autót, inkább mindig bérelj egyet 10-15000-ért már lehet).
2020. máj. 23. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Ez esetben benzinest javaslok. Ezek még viszonylag egyszerűek, ezzel szemben egy ilyen idős dieselre már lehet, hogy sokat kell költeni (turbó, nagynyomású, kettőstömegű, stb.) Meg nem is spórolnál szinte semmit az üzemanyagon, ha egy év alatt mész vele 4-5 ezer km-t.
2020. máj. 23. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

1-es válaszolóval egyetértek.

Előző autóm dízel volt. 300.000km-t elgurultam vele úgy, hogy semmivel nem költöttem rá többet, mintha benzines autóm lett volna. Semmilyen költséges rettegett dízel meghibásodás nem jött elő, amivel el szokták rettenteni az embereket a sízel autóktól. Persze ezzel sem akarok általánosítani. Lehet én voltam a szerencsés kivétel. És az is igaz, hogy optimális üzemben, hosszabb autópályás járatokban használtam az autót.

Egy mai benzinesben is ugyanúgy ott vannak a drága, kényes, bonyolult alkatrészek: turbó, injektor, kettőstömegű lendkerék, sőt ma már a részecskeszűrő is.

Egy szívó benzinesnek talán a legkisebb az esélye a meghibásodásra. Cserébe valami kommersz 1.2-1.4-1.6 szívó nem igazán csal mosolyt az arcodra ha jobban beletaposol a gázpedálba, ellentétben egy turbóssal.

Évente mész legfeljebb 5000km-t. Az nem sok. 20 évesen lenne az autódban 100.000km. Az alatt a szűrőkön, folyadékokon kívül nem sok mindent kell majd valószínűleg cserélni. Viszont pont azért mert keveset mész, a fogyasztás sem olyan lényeges szempont. Így mégis azt mondanám, hogy ilyen használatra benzinest vennék.

2020. máj. 23. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Ja, most olvasom, hogy 10-12 éves használt autóról van szó. Akkor egyértelműen benzinest! Ilyen korú dízelekben már van bőven km és több váratlan meglepi érhet, nagyobb lutri, mint egy egyszerűbb szívó benzines.

(6-os voltam ismét.)

2020. máj. 23. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat. Én is jobban a benzines felé tendáltam, a válaszaitok alapján egyre valószínűbb hogy az lesz belőle.
2020. máj. 23. 17:00
 9/9 anonim ***** válasza:
Dízelmotor minden szempontból jobb, hétköznapi használatra is. Sokat megyek évente mindenféle körülmények között, és voltak benzines, dízel autóim is.
2020. máj. 23. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!