Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan működik és hogyan...

Hogyan működik és hogyan osztja szét a karburátor a benzint?

Figyelt kérdés

Annyit nagyjából tudok hogy itt a motor szívó üteme szívja be az űzemanyagot.De hogy?Van olyan nagy szívó ereje?És ha egy karburátor van akkor pl négy hengert hogy táplál.Nem kellene mindegyik hengerhez egy?+ Hallottam karburátor tuningról.Ez mit takar?


Az értelmes informativ válaszokat köszönöm és kapják a zöldet.



2020. máj. 28. 11:56
 1/5 anonim ***** válasza:

GOogle-el többre mész.

A motor a levegőt szívja, a karburátorban a nagy sebességgel áramló levegő nyomása kisebb, mint a nyugalomban lévőé (Bernoulli törvénye).

Úgy van megtervezve a karburátor háza, hogy az úszóházban a benzinszint, a fúvóka átmérője a fojtószelepnyitás és a gázáramlás sebességének függvényében próbálja tartani az ideális keverékarányt. Ez csak nagyon durva közelítéssel szokott sikerülni. Mivel a szívósor ágazik el annyi felé, ahány henger van, nem kihegyezett motoroknál nem kell hengerenkénti karburátor, igaz, így valamelyik henger dúsabb, valamelyik szegényebb keveréket kap (épp úgy mint a központi injektornál), de ennyi még belefér.

2020. máj. 28. 13:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Venturi elv, keress rá!

"De hogy? Van olyan nagy szívó ereje?"

Igen, a hengerek által beszívott levegőáram magával rántja a benzint is. A gyakorlatban nem kell hogy akkora ereje legyen, mert az úszóházban pont úgy van beállítva a szint hogy a fúvókából ki ne csorogjon magától. Egy kis levegőára elég ahhoz, hoyg akkora nyomáscsökkenés jöjjön létre, ami pár csepp benzint magával tud vinni. Az úszóházig pedig ott az AC pumpa. Tehát nem a tankból szívják a hengerek.

"És ha egy karburátor van akkor pl négy hengert hogy táplál.Nem kellene mindegyik hengerhez egy?" Minek? Felesleges lenne. A benzin levegő keverék csak abba a hengerbe áramlik, ahol épp nyitva van a szívószelep és szívási ütem van. Egyszerre pedig ez mindig egy hengerben történik. A karburátor után a szívócsonk minden egyes hengerhez leágazik. Mindig ahhoz a hengerhez megy a keverék, amelyik épp igényli, máshova nem is tud.

+ Hallottam karburátor tuningról.Ez mit takar? Nem tudom pontosan. Gondolom nagyobb fúvókákat raknak be pl a gyári helyére. Ez által dúsabb lesz a keverék, a több benzin nagyobb teljesítményt adhat, de cserébe nő a fogyasztás + a tökéletlenebb égés miatt több a káros anyag a kipufogógázban.

2020. máj. 28. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 D. Brasco ***** válasza:
100%
Kismillio leiras meg video meg 3D-s animaci stb van a neten.Eloszor nezd meg azokat mert ennyire a nullárol elmagyarazni egy viszonlag bonylult dolgot nem lesz egyszeru
2020. máj. 28. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
Huh köszi srácok nagyon sokat segitettetek.Néztem animációkat is de valami még nem tiszta.Azért a karburátor és a szívószelep között elég "nagy" a tábolság.Nem csapodik le a benzin a szívócső falára
2020. máj. 28. 18:10
 5/5 anonim ***** válasza:
100%
Amíg hideg, addig de. Azért indul nehezebben, illetve kell a szivató, hogy dúsabb legyen a keverék, hogy a kicsapódást ellensúlyozza. Meleg motornál, a forró blokk miatt forró a szívósor is. Így nem csapódik ki, a benzin gőz állapotban lesz.
2020. máj. 28. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!