Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szívja valami az autóakkumulát...

Szívja valami az autóakkumulátort? Mekkora feszültségig jó, ill. feszültségtől rossz egy akku?

Figyelt kérdés

A három hónapja vett akksin 12.66V-ot mértem, illetve elkaptam egy olyan pillanatot, amikor leállás után ~ fél órával 13.08 Voltról 12.88 környékére esett a feszültség. Ekkor folyamatosan mérve azt láttam, hogy csökken pár percenként ~0.02V-ot.


Normális ugyanezen akkunál, hogy a saruinál savas folyást/foltot látok?

Hány voltnál tekinthető teljesen feltöltöttnek egy akku és hány voltnál kell lecserélni azt?

Lehetnek ekkora feszültség-különbségek egy olyan autónál ami kivétel nélkül minden egyes nap van használva 2*25 km-t?


(Feltételezzük, hogy az akkunak nincs baja, eleve azért lett bele új rakva mert a régi akku meghalt(?) és 0.11V-ot mértem rajta.)


2020. jún. 18. 13:28
 1/8 D. Brasco ***** válasza:
41%

Az akksi névleges feszültsége 12V.de ettől altalaban több van benne.Ha jar a motor jo generatorral 14V korul kell(ene) legyen a feszültség.

Én a helyedben elsőnek ezt mérném ki hogy van-e rendesen töltés,mert ha nincs akkor az uj akksi sem tud csodat tenni.Ha van rendesen akkor lehet tovabb nezni altalaban biztositekok kiszedésével,hogy mi szivja le.

2020. jún. 18. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Miért csak általában? Megpróbálom majd kimérni, de ha szívja valami akkor szinte biztos vagyok benne, hogy csak néha.
2020. jún. 18. 13:49
 3/8 anonim ***** válasza:
34%
Amúgy mi a baj? Lemerül rendszeresen az új aksi is?
2020. jún. 18. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Eredetileg a baj a központi zárral van, amikor közelítek a kulccsal akkor van mikor magától zár, de ezt csak időnként csinálja. Régebbi autó akkujánál nem tapasztaltam feszültségben ekkora eltéréseket, ezért gyanút fogtam. Az akku ami tönkrement 0.11V-ig merült és egy szakértő azt mondta, hogy mivel mind a négy cella nem szokott egyszerre tönkremenni, ezért vagy égve maradt valami (amit szerintem nem tettem), vagy valami leszívta az akkut. Így pedig gyanús, hogy a központi néha rakoncátlankodik, és elkezdi szívni az akkut, de persze biztosat nem tudok.
2020. jún. 18. 14:36
 5/8 anonim ***** válasza:
32%

Hát ha 0,1 voltra merült, akkor nagyon rajtafelejtettél valamit.

Nem 4 cella van az aksiban, hanem 6. A távirányítónak meg valószínűleg beragad a gombja, és ha hatótávolságon belül érsz, akkor bezár.

2020. jún. 18. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Ha annyit esik akkor semmi baja nincs.

Még ha a 13 V-ról leesik 12.30-ra az is jó.

2020. jún. 18. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
69%

Teljesen feltöltött állapotban 12.7 V körül kell lennie az üresjárási feszültségnek. (tehát ha nincs rákötve semmi)

A töltés magasabb feszültségen történik (13-15 V között), a töltés után kell egy kis idő (1-2 óra), amíg visszaáll az eredeti érték.

2020. jún. 18. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
#5: Nem hiszem, hogy rajtafelejtettem bármit is. Csinált előtte is furcsaságokat az autó, csak azokat nem írtam le. A gomb biztos nem ragad be, mert akkor folyamatosan világítana a LED a kulcson.
2020. jún. 19. 15:55

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!