Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dacia Logan/Sandero autót...

Dacia Logan/Sandero autót tényleg nem jó autópályán használni?

Figyelt kérdés
Ár tekintetében vonzóak, de sok helyen írják, hogy alacsony teljesítmény miatt nem nagyon lehet vele normálisan pályán menni. Nem az lenne a fő használati irány (elsődlegesen munka, bevásárlás), de azért ha pl el akarnék menni tengerpartra akkor azért jó lenne ha menne a dolog.
2020. jún. 23. 18:56
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
79%

Ez csak annyi jelent, hogy 70-ről 130-ra nem gyorsul 10 sec alatt... és ha előzni akarsz 130 felett, az kb 1 perces művelet.

De most komolyan, láttál már suzuki swift-et is autópályán, nem? akkor meg.

Hány ember jár dízel autóval is és megy vele 5km-t a meloba vagy annyit se, na az nagyobb baromság szerintem, mint az, hogy ezzel nem lehet autópályán menni.

2020. jún. 23. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
89%

Teljes mértékben használható autópályán, persze vannak hátrányai:

Nyilván nem gyorsul úgy, mint egy erősebb autó, ezért a felhajtáskor, előzéskor kicsit előrelátóbbnak kell lenni. Emellett zajos és kényelmetlen.

Most ha naponta 100+ km-t ingáznál autópályán, arra nem lenne igazán jó. De arra, hogy egy évben 1-2 alkalommal elmész Horvátországba simán vállalható.

2020. jún. 23. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%

Mi az az alacsony teljesítmény?

Annyit tud mint a többi hasonló kategóriájú autó.

2020. jún. 23. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:

#1

Nem nagyon járok pályán. Sokan pedig sokan az mondják, hogy jobban használható a Swift.


#2

Igen, kb ez lenne. Hogy érted, hogy kényelmetlen, zajos?


#3

A kis cm3 szám miatt kérdeztem. A kinézett modellekben 1000 alatt van.

2020. jún. 23. 19:13
 5/12 anonim ***** válasza:
55%

Kényelmetlen: 1-2 óránál többet nem tudok ülni benne, muszáj kiszállnom belőle és nyújtózkodnom, mozognom. (persze ez csak én vagyok, lehet, hogy más jobban bírja)

Zajos: 130-nál kb. 60-70 dB lehet a zajszint. Tehát beszélgetéshez fel kell emelni a hangodat vagy ha rádiót hallgatsz, fel kell hangosítanod.

2020. jún. 23. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 Barnabas333 ***** válasza:
100%
Én részben azért mondtam le az Új Daciáról, mert hosszú távon kényelmetlen az ülése... Zajos, hogy nem valami jó a zajszigetelése ilyen sebességnél. És tényleg ha tele van, nagyon kell figyelned pályán, hogyan előzöl vele. De ez az olcsóság ára, lehet azért használni aki ezekkel együtt tud élni, több ismerősnek van. Nekem fontos, hogy örömmel üljek be az autóba, élmény legyen vezetni, ez nem az a kategória. Így én inkább vettem drágább autót.
2020. jún. 23. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
Tényleg nem alkalmas rendszeres pályázásra, főleg ha 140el akarsz haladni.
2020. jún. 23. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

Alkalmas mindenre, de rendszeresen én sem pályáznék velük. Arra, hogy évente párszor autópályázz néhány órát, minden jó. Nekem fiatalként a Logan ülései se kényelmetlenek 2 órán keresztül (többet nem ültem benne). Tehát ha alapból nem vagy derékfájós, akkor szerintem bajod nem lesz tőlük.

Nem tudom milyet vennél, ha jól tudom 3 motorral szerelik újonnan. Van az 1 literes szívó, 72 (?) lóerővel, van most már egy 1 literes turbó 100 lóerővel, régen volt egy 900 köbcentis turbó is 90 lóval, meg van egy 1,5-ös dízel talán 95 lóerővel. Na, most szerintem az 1 literes szívót leszámítva a többi totál átlagos teljesítményt jelent, simán lehet velük pályázni. A hasonló súlyú és méretű autókat a többi gyártó sem szereli ezeknél (jelentősen) erősebb motorral.

A hangszigetelésük autópálya tempónál eléggé szembeötlően gyenge, de erre ugyan azt tudom mondani, mint az ülésre meg a motorra: évi pár alkalommal nézve szerintem tök mindegy.

2020. jún. 23. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
47%

Dede, ezt én is megtudom erösíteni, hogy a Logan, Sandero és Duster ülései katasztrofálisak, pedig nem vagyok finnyás. Egy 1310- Dacia ülései 100szor kényelmesebbek, viszonyításképp.

A Sandero esetében nem is a lóerő a szűk keresztmetszet, hanem a futómü, a fék, a hatalmas zaj, és az egyenesfutás is kihívás 110 felett.

2020. jún. 23. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
100%

Nem tudom ki hogy szokott előzni autópályán, de én nem szoktam közben gyorsulgatni. A tempomat a megengedett sebességhatárra van állítva. Ha lassabb autót utolérek, még mielőtt teljesen beérném, belenézek a tükörbe, ha nem jön senki kirakom az indexet. Kimegyek a belső sávba és változatlan sebességgel a gázpedál érintése nélkül elmegyek mellette, majd index és visszatérek a külső sávba.

Nyilván azért csinálom ennyire bénán, mert gyakorlatlan vagyok. Csak 2011 óta van olyan munkám, amihez 200 km-re ingázok és munkaidőben céges személyautókkal is rendszeresen járok napi 600 km-t főleg pályán.

Daciám még nem volt. Sanderoban már vittek, de csak városban. Általában az ilyen autó nem hosszabb utakra vannak kitalálva. Azaz ahogy írták órákat ücsörögve benne kényelmetlen. A motorzaj, gördülési zaj, szélzaj jobban bejön nagy tempónál. Emellett esetleg a váltó sem pályára van hangolva. Összességében egy-egy hosszabb autópályás útra simán el lehet vele menni. 80-100 lóerő erre tökéletesen alkalmas. De a fentiek miatt rendszeres autópályás ingázásra nem a legoptimálisabb, vannak nála ebből a szempontból sokkal komfortosabb autók.

2020. jún. 24. 07:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!