Milyen autót ajánlanátok nekem?
Ennyi pénzért még azért kell bizonyos kompromisszumokat kötni.
Ha tényleg a legfőbb használati módja hosszú autópályázás lesz, akkor dízelmotoros autót lenne érdemes venni. Viszont azokból ennyi pénzért vagy a világ összes kilométere benne van, vagy gyenge.
Ha pályán nem akarsz 140-150-nel tolakodni a belső sávban, hanem elvagy a 130 körüli átlagos tempóval, akkor már egy 100le körüli motorral sem lesz gondod.
Ha ekkora távokra használod gyakran, akkor fontos, hogy megbízhatóan működjön - ezért félretennék 2-300 ezer forintot arra, hogy megvétel után minden előjövő problémát lehessen orvosolni.
800 ezer forint körül kapható már nagyon szép állapotú Chevrolet Lacetti a 2 literes dízellel, ami egy elég jó motor, erős, takarékos, nem kifejezetten problémás - természetesen turbódízel lévén figyelj, hogy főleg autópályás menet után leállításkor legyen ideje a turbónak visszahűlni, mert turbózni nem olcsó mulatság, de ez minden turbómotorra igaz.
Egyébként a Lacetti önmagában kicsit talán ingerszegény, de élhető autó.
Itt van például egy:
A Volkswagen PD TDI motorjait (főleg a 2 litereset, de az 1,9-et is) kerülném, tudnak komoly szervizszámlákat generálni. A Ford TDCi-t sem erőltetném, ahogy a Renault 1,5 dCi motorját és a Fiat-Alfa 1.9 jtd-jét sem, ebben az árkategóriában sajnos ezek mennek leginkább.
Az Opel 1.7 CDTi motorja még vállalható, sok modellüket szerelték vele, Zafira, Astra van vele ennyiért.
Esetleg ha nem félsz a kicsit régebbi autóktól, 1.9 TDi Golf IV-et, Passatot, esetleg Seat Leont találhatsz, de ezeknél a többi költség a motoron kívül nem annyira kevés, mint mondjuk a Lacettinél, vagy egy Astra H-nál, és gyárilag azért nem is olyan erősek pályán.
VAG TDI, akkora amekkorára igényed van. Szerintem már a 90 lóerős adagolós is elég erre, de 131 lóerős PDTDI-ig van választék.
Méretre meg ami kell neked. Golf IV-től Passat kombiig széles a paletta beleszámolva a csatolt márkákat is (Seat, Skoda)
#3, 700 ezer és 1 millió között tényleg PD TDI-t akarsz ajánlani neki?
Az adagolós sima TDI-vel nincs gond, de a PD TDI ennyi pénzért vagy taxi volt, vagy már egy ideje szarnak rá, és azért ha ott a sok közül csak egy PD elem elfossa magát (márpedig ez nem ritka eset, minden szervizben megfordulnak minimum heti rendszerességgel), akkor mehet bele a pénz, aztán ki tudja, mikor szarik be a következő. Az összeset egyszerre lecserélni meg feleannyi, mint a vételár.
#4: Árban nincs sok különbség egy TDI és egy PD Golf IV között. Az állapot dönt. A tévhitekkel ellentétben az 1.9 PD nem problémás a PD rendszer miatt. Természetesen benne van a hibalehetőség, de messze nem akkora kockázat, mint a 2.0 PD, azok kerülendők többnyire.
Ugyanúgy lehetett taxi mindkettő, nem az üzemanyagrendszeren fog múlni. TDI és PD is a Golf IV, Passat B5/B5.5 kategóriára értendő, nem pedig Golf V és B6. Az fontos, lehet nem votl egyértelmű, ahogy írtam.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!