Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hibrid autó ahol a motor csak...

Hibrid autó ahol a motor csak az akkut tölti. Miért nem nyerő ?

Figyelt kérdés

Elvétve akad egy-egy olyan megoldás, ahol az autó hajtása teljesen elektromos, viszont van benne benzin vagy dízelmotor ami direktben egy generátort hajt és az szükség esetén az akkut tölti.

Miért nem terjed ez a megoldás ?

Olyan szempontból logikus lenne szerintem, hogy a vezérlőelektronika mindig az optimális és gazdaságos tartományban járatná a motort.

De mik a hátrányok ami miatt nem terjed ez a megoldás ?



2020. júl. 24. 00:17
 1/6 anonim ***** válasza:
20%
Azért, mert az akksit töltő belsőégésű motor ugyanúgy pöfékeli kifelé a gázokat, így meg semmi értelme nem lenne egy full elektromos meghajtásnak.
2020. júl. 24. 07:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
plusz energia vész el az akku töltésnél és az elektromotor akkuról mhajtásánál.
2020. júl. 24. 07:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

Szinte tökéletesen ugyan ez a kérdés volt már korábban. Keresd vissza! Akkor részletesen leírtam miért értelmetlen ez a megoldás.

A lényeg, mindenhol van veszteség: generátor, töltés, tárolás, villanymotor, stb. Tehát amit a belő égésű motorral megtermelsz mechanikai energiát, amit a kerekekre át tudnál vinni hasznos energia formájában azt alakítgatod, át, tárolod, mind-mind veszteséggel.

A hajtáshoz így is, úgy is szénhidrogént használsz, amiből káros anyag lesz elégetés után. A különbség csak, hogy a te megoldásodban a veszteségek miatt többet kell felhasználni. És a nagyobb tömegről nem is beszéltünk.

Nem véletlenül nem terjedt el ilyen megoldás. Értelmetlen személyautóknál. Viszont az 50-60 évvel ezelőtti szovjet dízel mozdonyok így működnek. Ott a dízelmotor egy generátort hajt, ami meghajtja a kerekeket hajtó villanymotorokat. De ennek más oka van! Még pedig az, hogy legyen 0 fordulattól irdatlan nyomaték, bonyolult sebességváltó és kuplung nélkül, a nehéz teherszerelvény megmozdításához. Mire sok ezer tonnát megmozdítasz hagyományos csúsztatott kuplunggal, az első elindulásnál le is égne.

2020. júl. 24. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Vegyél egy elektromos autót, hozzá egy honvédségi aggregátort és azt tudod húzni magad után.

Ez termel annyi áramot hogy sose kell megállnod tölteni.

2020. júl. 24. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
A tisztán elektromos autónál ha az erőműben elégetünk egy köbméter gázt amiből felszabadul x kJ energia, aztán abból villamos áram lesz továbbítják akkut töltenek vele és az autóban mozgási energia lesz belőle annak mekkora a hatékonysága. Hány százaléka megy veszteségnek ?
2020. júl. 24. 10:29
 6/6 anonim ***** válasza:
Ezt soros hibridnek hívjuk. Az összes régi elektromos meghajtású dízelmozdony ilyen, csak akksi nélkül. Ez a legprimitívebb elrendezés. Hatalmas villanymotorokat kell alkalmazni, de a belsőégésű motornak is nagynak kell lennie, hogy igény esetén a nagy teljesítményt le tudja fedni. Ráadásul külön kell egy villamos gép, ami csak arra szolgál, hogy a motor teljesítményét villamos energiává alakítsa. Egy Toyota féle teljesítményosztó hibrid, de még egy párhuzamos hibrid is csak jobb ennél. Ha komolyan érdekel a téma, olvass utána szakirodalomban.
2020. júl. 24. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!