Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Audi S4 (B8) 3.0 TFSI mennyire...

Audi S4 (B8) 3.0 TFSI mennyire megbízható autó?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Következő autónak 300 LE körülit szeretnék. Egyik esélyes az 5. generációs Mustangból lenne a 3.7 V6-tal, illetve még ezek az S4-ek is eléggé tetszenek, és hasonló árban mozognak. Mindegyik mellett és ellen is van érvem.


Viszont ezt az A4 / S4 generációt annyira nem ismerem. Turbós motorjaikról nem sok jót hallani. Konkrétan az 1.8 / 2.0 TFSI-ről nem olvastam még pozitív véleményt (hosszútávon). Ugyan ez igaz a 3.0 TFSI-re is? mennyire minősül megbízhatónak? Mennyire kényesek? Nagyon oda kell rájuk figyelni?

A generációban van még A4 3.2 FSI, szívó V6. Jobb választás lehet egy ilyen mint a 3.0 TFSI?


Összességében tudom, hogy az átlagosnál magasabb fenntartási költségei vannak ezeknek (meg egy Mustangnak is) mint egy átlag autónak. Ezzel nincs is gond, ezt elfogadom. Viszont egy ilyen 10 éves német prémiumtól, pláne ekkora teljesítménynél kicsit tartok még én is.

Családban (nem nekem) volt már egy A6, és most is van. Azok szívó V6-osok voltak, gyakorlatilag a kötelezőn kívül semmi bajuk nem volt (Ráadásul az előzőben a km-ek száma a 400 ezerhez közelített).


Kérlek a másik zsebében turkálást hanyagoljuk, tudom mit engedhetek meg magamnak és mit nem. Nem havi 160 ezres keresettel tervezek ilyen autókat. És nem Pistike voltam aki álmodozik :D.

Köszönöm előre is!



2020. júl. 30. 08:27
 1/8 anonim ***** válasza:
3%
Magyarul ugyanaz vagy, aki kiírta a Bentleys kérdés,t utána egy következő kérdésben azt fejtegette, hogy miért esnek neki annak aki drága autókról kérdez, utána meg talán valami S Mercis, BMW-s kérdés is volt a végére.
2020. júl. 30. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
18%
1-es igen valszeg :D Milyen szájbakúrt silány élete lehet egy ilyen prolinak, akinek egész nap ilyen vágyai/gondolatai vannak...
2020. júl. 30. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
0%

Szerintem a Mustang szebb és jobb autó mint egy S4, bár az tény, hogy könnyebb kicsúszni vele (majdnem vettem ilyet, egyáltalán nem kezdő autó).


Ha Audi, akkor én a TT-t választanám (vettem is a hármasból a közelmúltban), kb. ugyanaz az árkategória mint a V6-os Mustang, kb. ugyanazzal a gyorsulással is, bár csak 4 henger (ahhoz képest viszont jó hanggal).


---


Viszont abban egyet kell értenem az első kettővel, hogy teljesen felesleges beírnod a kérdésbe az utolsó részt, mert csak veszekedés lesz belőle. Leírod amit akarsz, a hasznos válaszokat megvárod, a többivel nem foglalkozol. Így csak invitálod a konfliktust.

2020. júl. 30. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
0%

Te Józsika vagy aki hülyeségeket irkál.

Ezt is lepontozhatod mint a többit.

2020. júl. 30. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:

1+2: Nem írtam ki semmilyen Bentley-s kérdést, nem is láttam. Linkeld be, elolvasom. Az, hogy ki mit akar venni, meg meg milyen gondolatai vannak, nem értem miért foglalkoztat. Ha tankot akarok venni, ahhoz se lenne semmi közöd.


4: Amióta kiírtam a kérdést, most nézek rá előszőr --> Nem én pontoztam le a az első kettőt (eddig :D).


3: Köszi az értelmes választ.

2020. júl. 30. 12:08
 6/8 anonim ***** válasza:
73%

Egyik ismerősnek tavasszal döglött meg az elektromos vízpumpa a 3.0TFSI-ben ( S5,ez két vízpumpás, gondolom a B8-is). A vízpumpacsere, munkadíjjal ~400 000 volt.


Tesóm nemrég adta el a 3.2FSI A5-öt, abban az S-Tronic döglődött, arra valamelyik váltószervízben azt mondták neki, hogy 800 000-tól :D


Ez két példa az elmúlt fél évből és bár ez statisztikailag semmit nem jelent mert rengeteg fut ezekből, de jó példa arra hogy bizonyos konstrukcióknál a "normális" fenntartási költségek elérhetnek egy olyan szintet aminél már -szerintem - azt nem ésszerű megvenni.


Egy jó 10-12 éves 5 millás S-Tronicos S4-nél ha beüt a krach akkor akkor becsúszhat, hogy két év alatt eltapsolsz akár 1,5-2 milliót "szervízre" ami irreálisan sok. Nominálisan is sok , meg ahhoz képest is sok amit egy S4 nyújt.


Ha az élmény miatt vennél ilyen autót és ez a forma tetszik akkor picit drágábban én inkább egy kézis, szívó RS4-et néznék. Igaz ennék meg egy fékgenerál annyi, mint egy kisebb autó ára.. :)


A Mustangot nem ismerem, de gyanítom a szívó V6 vagy V8 kézi váltóval nem akkora betegágy, mint egy öreg S4. Számomra ez a B8/C6/C7 korszak ez pont az ahonnan nem vennék S-t, meg nagyon Audit sem.


Ha a teljesítmény kell és a német prémium "érzés" akkor inkább valami 335i,440i-t néznék vagy valami benzines Mergát.


Ha a teljesítmény kell csak akkor meg akármi mást ami erős ( akár nagyobb köbcentiból is ) de nem ennyire túlbonyolított. Egy Mustang vagy akár egy Dodge Challenger technikailag azért nagyon messze van egy korabeli RS Auditól. :D

2020. júl. 30. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:

Köszönöm a választ, ment a zöld.


Benzines Merga van jelenleg is. BMW-ért mint márka annyira nem vagyok oda. Nincs velük bajom, van ami kimondottan tetszik, csak X pénzért inkább vennék mást.


És nagyjából én is úgy gondolom, amit leírtál. Hogy egy ilyen S4-nél jobban el tud szaladni a ló, mint egy Mustangnál, vagy egy egyszerűbb, bármilyen más amerikai szarnál (pl. Challenger).


És nyilván messze vannak technikailag az amerikai izomautók / ponycar-ok a német "power" sedan/kombikhoz. Egyébként az autózás ezen része kevésbé mozgat. Hogy milyen technika van mögötte. Meg milyen elektronika. Meg a fenszi gedzsitek.

Úgyse viszem pályára. Városban meg olyan mindegy, milyen felfüggesztés dolgozik a kocsi alatt, laikusként alig érzek különbséget.


Tényleg sokkal puritánabb egy Mustang, mint egy ugyan olyan korú S4 / A4, szinte minden téren, ezt beláthatjuk. Mégis afelé húz a szívem.

2020. júl. 31. 08:33
 8/8 anonim ***** válasza:
Ha a felé húz a szíved akkor min gondolkodsz? Árban nincs lényeges különbség, én hagynám a V8-ot, néznék egy V8-at és megvan minden amit akartál. Erő,hang és Mustang.
2020. júl. 31. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!