Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Van egy autóm, a vételár...

Van egy autóm, a vételár 3-szorosát ráköltöttem 5 év alatt, mégis tele van hibával. Hogyan adjam el?

Figyelt kérdés

Az autó egy dízel bmw. 19 évesen vettem saját pénzből, mert gyerekkori álom volt.

5-6 hónapig kerestem az igazit, majd a hasznaltauto.hu legtetejéről vettem szinte.

240k km, full extra, gyári m pakett.


Márkaszervízve vittem 90 perces átvizsgálásra 25.000ft-ért, ahol 2 hibán kívül (30.000ft-os alkatrész) hibátlanra mondták az autót, törésmentesre, jó vételnek.


Megvettem, majd sorra jött elő rajta minden.

Nem akarok belemenni, mert napestig írnám, de konkrétan szinte minden új az autóban. A blokk, turbó gyári, meg a hátsó lengőkarok. Többi dolog szinte mind cserélve lett gyári vagy prémium márkás alkatrészekre.


Bárdiból minden 50% vagy az alatt lett rendelve hozzá, plusz szerelő órabére. Minden számlát eltettem róla, az 5 éve vett 1,7M ft-os autóm jelenleg 4,8M ft-ban áll.



Felvettek egyetemre, elkezdem az orvosképzést, de az autó kell a bejárásomhoz, nem tudok nélküle bejárni, mert 25km bár, de buszal, átszálásokkal 2 óra az út csak oda, ha nincs késés. Autóval 30-40 perc.


Fel lehet venni diákhitelt, 2% kamattal, októberben 1,25M ft-ot, illetve van további 550 ezrem félre téve. Szülők max 300 ezer ft-tal tudnak segíteni.

Így lesz max 2,1m kp-m maximum.



Az volt a terv, hogy kap egy polírt az autó és felteszem a kínálat tetejére, de egy parkolóban nekem tolattak, lámpa is tört.

Fényező+bontott alkatrész összesen 100.000ft-os tétel, plusz az egyik hásó sárvédő elkezdett rohadni 1 éve, az csúnya már, az további 80.000ft lenne.



Kérdés, hogy tegyem fel az autót így ahogy van, de kb ár alatt 200-250 ezer ft-tal, vagy hirdessem meg 1,7 millióért?


(Ezt a típust gyári m pakettel 1,3-4 millió alatt nem láttam még, de a nem pakettesek 1M körül mozognak)


Viszont az én autóm összes ülése szinte repedésmentes, combtámaszos bőr, kormány is újra lett bőrözve, minden beltéri műanyag és elem tavaly kiszerelve és lekezelve karcmentesre, újra festve, szélvédő is új, gyári.


Tehát szerkezetileg, motorikusan, beltérileg hibátlan az autó, kasztni viszont csúnya.

Első lökhárítón 4-5 nagyobb kavics, de a lámpák burkolata újra lett cserélve, motorháztetőn van egy pici benyomódás, mert egy viharban ráesett egy faág. Tető picit mattabb, mert nyílt udvarban parkolok már 5. éve és a hátulja lekoccolt ugye, picit benyomódott az elem, le van horzsolva, lámpa berepedt. És a sárvédő is csúnya.



Nem merem megtartani, mert 16 éves autó és 350.000km-rel. És fenntartani sem tudom, havi 30-50 ezret tudok az autó szervízelésére áldozni max.



Az a terv, hogy 3,5-3,7M ft-om lesz és vennék valami új, keveset futottat első tulajtól, ami még szinte garanciális, max 3M-ért.

Esetleg ha tavaszig várok, ott tudok felvenni még 750.000hitelt, plusz tudok spórolni 250 ezret max, ha a bmw-nek addig nem lesz baja.


Ti mit tennétek? Mit csináljak?


2020. aug. 9. 15:19
1 2
 1/11 A kérdező kommentje:

Remélem sikerül a problémára koncentrálni, és nem ragadunk le ott, hogy szar a bmw...

Levonom a következményeket, de a probléma megoldásán gondolkozom épp.

Köszi előre is mindenkinek!

2020. aug. 9. 15:20
 2/11 anonim ***** válasza:
69%
Sehogy
2020. aug. 9. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
83%
Szerintem se add el, neked semmi eszed nincs.
2020. aug. 9. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%

Sokakkal ellentétben úgy gondolom, szabad öreg prémiumot venni (nekem is az van), abban az esetben ha

- pénz nem számít (tudnál venni újat is, esetleg van is, de neked kell egy ilyen/is) vagy

- értesz hozzá, ismered a márkát, tisztában vagy az alkatrészek beszerzési lehetőségeivel, az autós szakmák mindegyikéből van megbízható, jól dolgozó ismerősöd, esetleg sok mindent magad is képes vagy megoldani.

Nekem úgy tűnik, nálad egyik sem adott, ebben az esetben minél előbb szabadulsz, annál kevesebbet buksz.

2020. aug. 9. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
74%

Vegyél egy Daciát és 10 évig szinte semmit nem kellene ráköltened.

Az új autó mégis csak új.

De a BMW-re nem mi mondjuk hogy szar , hanem te amit leírtál az világos hogy nagyon szar a BMW.

Pont így járt a kollégám, a sógorom is meg a szomszédom is a BMW-vel.

Ők is egy darabig tartották a frontot, de végül feladták, nem bírtak vele.

Aztán ők is megszabadultak tőle.

2020. aug. 9. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%

5.


Nem csak a te környezetedben menő ez.

7-es BMW másfél milláért, aztán...

2020. aug. 9. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
100%

Az a probléma, hogy alapesetben, ha szépen megvan csinálva és az új gyári minőségű alkatrészekkel kitűnő állapotú a gép, akkor ez most megérne 3-4 milliót is a piacon simán.


Viszont senki nem fogja ennyiért elvinni, méghozzá azért, mert az utolsó telepi paraszt hülyegyerek is óccsó bömöst akar héccázé, azt is lízingre, ennyiért viszont csak régi lerúgott hányadék van. Ez a jelenség pedig két lábban tapossa a földbe az árakat.


Fel lehet tenni normális áron, de évekbe fog telni, mire elviszi valaki annyiért. Ebből kiindulva én megtartanám, ha most már nem kér többet az autó.


Többek között ezért sem szabad régi prémiumot venni, csak újonnan/újszerűen.

2020. aug. 9. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
Sehogy, max ha hozzád hasonlóan valaki beugrik a csapdába. Ezt a kocsit senki sem fogja megvenni max bagóért. Ez a kocsi tipikus szopóroller, meghirdetik olyanoknak akik nem állapotra vesznek kocsit hanem kilóméterre. Amúgy ha rendesen karban lenne tartva ennek a dupláját is simán megfutná nagyobb hiba nélkül. Sajnos ezért kell odafigyelni mit vesz az ember. Beleléptél a csapdába, szinte lehetetlen ebből kimászni.
2020. aug. 9. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
Az a baj, hogy lassan már veterán korba lép a kocsid. Ott pedig általában csak két véglet van. Van a "jólvanazúgy" hozzáállású tulaj szemétdombja, és van a rendes veterán kocsi amire sokmilliót költöttek. Ha annyira ragaszkodsz a kocsihoz sajnos be kell látni hogy sokba kerül a további felújítás és üzemeltetés, vagy kénytelen leszel eladni olcsón, mivel nem adnak érte sokat "félkészen".
2020. aug. 9. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Hiába új benne minden szerintem ez egy véget nem érő szopás marad... ha van mellette még pénzed akkor add el és vegyél valami jóval újabb autót
2020. aug. 9. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!