Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Suzuki Ignis alapjárat ingadoz...

Suzuki Ignis alapjárat ingadozás ablakemelésre/leeresztésre?

Figyelt kérdés

Van egy 2005-ös 1.3-as benzines Ignisem. Érdekes dolgot vettem észre. Elindítom az autót, megy szépen az alapjárat 800 körül, de amint elkezdem az elektromos ablakot le/fel húzni, lemegy 4-500 körülre, de csak ameddig nyomom a gombot. Amint elengedem, visszaugrik 800 körülre.


Ez by design ilyen? :D Ha nem, akkor mit érdemes ellenőrizni? Semmi más elektromos dologra nem csinálja, lámpafelkapcsolásra, ablaktörlésre, ventillátor bekapcsolásra sem. Csak az ablakemelő gomb benyomására/felhúzására.



2020. szept. 4. 10:09
 1/6 anonim ***** válasza:
45%
Valahol érintkezési hiba van.
2020. szept. 4. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
66%
Teszteltesd le az akksidat.
2020. szept. 4. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
66%
Az ablakemelő egy aránylag sok áramot igénylő fogyasztó. Ha az akku gyenge, leterheli a generátort és ezáltal a motort is. Egy terheléses akkumulátor vizsgálatot ajánlatos megcsináltatni.
2020. szept. 7. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
44%
Természetes jelenség
2020. szept. 7. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Akksi kapacitása?
2020. szept. 8. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Köze nincs az aksihoz. Az Ignisben (is) korrigálja a motorvezérlő az alapjárati fordulatszámot. Az alapjárat szabályzó motorral vagy a vezérlésével lehet valami. Tapasztalataim szerint az Ignis nagyon jól kompenzálja a terheléseket, és tartja a fordulatszámot. Még a klíma bekapcsolásakor sem esik le. Akkor lehet tetten érni, ha az ember nézi valamilyen diagnosztikai programmal, az óránkénti fogyasztás változik az elektromos fogyasztók ki-be kapcsolására, az alapjárat marad egy nagyon rövid ingadozást kivéve állandó értéken.


Az akkunak ehhez semmi köze. A feszültségszabályzó 14,2-14,4V körüli értéken stabilizálja a generátor kimenő feszültségét. Legyen bármilyen jó egy akku, terhelésre a feszültsége valamennyivel csökken. Csökkenne, de a feszültségszabályzó növeli a generátor gerjesztését, mindezt olyan gyorsan hogy multiméterrel sem lehet észlelni a feszültségcsökkenést. Ameddig a generátor győzi, akármit kapcsolsz fel, marad a 14,2V. A nagyobb gerjesztés nagyobb terhelést jelent a motornak, leesne a fordulatszám, ha nem állítaná a motorvezérlő. Ha leesik a fordulat, a hiba inkább itt van, az alapjárati levegőt állító léptetőmotor környékén.

[link]

A kis videón az első felében látszik, ahogy az óránkénti fogyasztás leköveti az ablakemelő használatát. Kicsit késik a kijelzés, de a lényeg látszik. Egyszerre engedtem le - húztam fel a két első ablakot,hogy jobban látsszon. A második felében a két diagram: bal a számított terhelése a motornak, jobb oldali a fordulatszám. Látszik, hogy tartja a 700-at, leengedésnél egy picit esik a fordulat, aztán túlkompenzál, felhúzásnál leesik 600-ig, de azonnal kompenzál, és 700 fölé is emelkedik egy időre. Utána egy fényszóró be-ki kapcsolás történik, a végén a klíma bekapcsolása. Itt már tartósan magasabban tartja a fordulatot, hogy alapjáraton is legyen értékelhető hűtés.

2020. szept. 8. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2023, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!