Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A 20-as, 30-as, 40-as években...

A 20-as, 30-as, 40-as években milyen autókat használtak Magyarországon, lehet ezt tudni valahonnan? Vagy valamilyen adatbázisban van erről infó? Esetleg van egyéb ötletetek? Polgári, nem katonai és nem szállító járművek érdekelnek.

Figyelt kérdés

2020. szept. 6. 13:05
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

A ksh oldalán találhatsz régi statisztikai adatokat.

Pl. itt egy 1926-os tanulmány a hazai gépjárművekről (8. oldalon találod a típusok szerinti megoszlást):

[link]


Ez meg egy 1937-es:

[link]

2020. szept. 6. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%
Ami egyértelműen látszik, hogy a Fiat és a MÁG volt a legnépszerűbb.
2020. szept. 6. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 Ifj. Paprikás Csirke ***** válasza:
100%

Azontúl, hogy nyilván sokkal kevesebb motorizált jármű volt úgy általánosságban, azok között is sokkal nagyobb volt a motorkerékpárok aránya. Így kicsit tisztességtelen volna nem megemlíteni, a DKW, Royal Enfield, BSA, Puch, BMW, Triumph, Indian vagy épp AJS márkaneveket, de akadtak magyarok is: Mátra, Méray, Weiss Manfréd.

Autókból még inkább az amerikai-brit tengely dominált, főleg Ford, Chevrolet, Sunbeam, Chrysler, Oldsmobile, Lincoln, Dodge, De Soto, Packard, Studebaker, Austin, Morris, Singer, Nash vagy Velie.

Budapesten sok volt a Peugeot, Renault, Citroen és kisebb-nagyobb olcsóbb és luxusabb francia márka amik már a feledés homályába merültek, mint Amilcar, Delage, Derby, Sizaire, Hotchkiss, Deguigand, Salmson, de ismeretes, hogy a nemesi családok között Bugatti tulajdonosok is akadtak (nem összekeverendő a mai Volkswagen-féle kirakat Bugattival).

Olaszok közül a FIAT már jelen volt - szinte ugyanúgy tömegmárkaként, mint ma -, de az Alfa Romeo legalább akkora luxusnak számított, mint az előbb említett Bugatti (nem véletlen Rejtő Jenő tizennégykarátos autója). Bianchit, Lanciát és OM-et is lehetett kapni.

A németeket szinte csak negyedikként érdemes megemlíteni: ugyan volt Daimler (Mercedes) és Opel is, de nem voltak különösebben népszerűek a Németországgal szemben még élő gazdasági korlátozások miatt, inkább csak a nácik hatalomra jutása után terjedtek el. DKW, Adler és NSU is létezett, mint mára megszűnt márkanevek és Volkswagen is ekkor jelent meg (ugye Hitler bácsi alapította).

A második világháború előtt nem sokkal létrejött a Tatra is, s létezett már Skoda is, de egyik sem számított gyakorinak.

Magyar autós próbálkozásokat ekkora főleg a Magosix illetve Weiss Manfréd típusok jelentették - egyik sem volt rossz alap, de nyilván egy kicsit elmaradtak a külföldi márkák mögött. Érdekesség, hogy a korai Tatra-kat Tátra-ként leírva magyarként is megpróbálták eladni, mivel hogy a kereskedő dobozos formában rendelte meg a csehektől, de ez nagyjából annyira volt magyar, mint a Suzuki, szóval érdekes, hogy már akkor is megpróbáltak kijátszani a nemzeti kártyát.

2020. szept. 6. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
Nagyon-nagyon köszönöm mindenkinek a sok hasznos választ, főleg neked Paprikás a bő hozzászólást! Ment a zöld is természetesen! :)
2020. szept. 6. 14:13
 5/5 anonim ***** válasza:
100%
Fortepanon is érdemes nézelődni, igaz ott csak képeket lát az ember, de az adott kor utcaképét azért láthatja, hogy mutatott.
2020. szept. 6. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!