Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi történik,ha a gyári előírás...

Mi történik,ha a gyári előírás szerinti 0w20 olajat váltod 0w30 vagy 5w30ra?

Figyelt kérdés
2020. szept. 15. 09:16
1 2 3 4
 21/32 anonim ***** válasza:

"Amúgy ami még megbízható autónak számít és viszonylag korrekt áron van hozzá márkaszerviz az a Suzuki, Opel."


A fentiek tükrében ez vicces lesz. :) Opel Astra, B16DTR motor. Komplett vezérműlánc készlet csere, mert már menet közben is fémes csörgő-zörgő hangja volt. Vezérlés a váltó oldalon van, minden belezni, bontani kell hozzá. Utána kettőstömegű lendkerék csere. Még mindig zakatolt valami: kuplung csere. Most is van hangja, a szerviz szerint ez ilyen, mert már mindent cseréltek. Mindenesetre nekem nem túl megnyugtató hogy ahogy nyomom ki, vagy emelem fel a kuplungot valami hangosan zakatol, kerreg a fogásponton. Ezen kívül lámpavezérlő elektronika csere + jobb oldali komplett led-mátrix fényszóró. Visszahívás keretében cserélték a teljes fék-kuplung hidraulikai rendszert, munkahengerekkel, ABS-kockával együtt. Igaz ezzel nem volt bajom, jól működött, biztonsági okokból kellett cserélni. Eddig itt tartunk 2,5 évesen 32.000 km futással. Még szerencsére van 1,5 év garanciám. Addig remélem minden egyéb hiba előjön. Inkább most a garancia alatt, mint később!


#18

2020. szept. 15. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/32 A kérdező kommentje:
De a kötelező szervizek nem drágák hozzá, azzal együtt. Már bocs, de ez az egyik legszerencsétlenebb motor a vezérlés helye miatt, de legalább megcsinálták neked. Bár nem az A merci is az. De ez úgy tudom már peugeot.
2020. szept. 15. 16:17
 23/32 A kérdező kommentje:
Mármint maga a motor. 1.6, 2.0 cdti nem a megbízhatóság mintapéldányai sajnos, de szerintem hogy most megcsinálták ezeket 100-150e km-ig nem lesz vele bajod.
2020. szept. 15. 16:27
 24/32 anonim ***** válasza:
Na ja, csak 100e-t egy szíjnak is illik elmennie gond nélkül, nem hogy egy láncnak... Új autót eredetileg pedig nem 100e km-re terveztem volna. :( Ahogy írtam köztes olajcsere 40e, éves szerviz 100e. Fényszóró 300-400e, vezérléscsere (főleg a munkadíj nyomja meg) 500e. Nem panaszkodni akarok, vannak sokkal drágábban szervizelhető autók. Tisztában vagyok vele. De az a sztereotípia, hogy az Opelt fillérekből lehet szervizeltetni, ma már (inkább jó 10-15 éve már) erősen kétséges részemről.
2020. szept. 15. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/32 A kérdező kommentje:
Garancia időn belül kb 2-3x drágább minden. Mint garancia időn kívül 4+szervizzel. Láncost csakis japán szívóbenzinesbők szabad. Azok min. 250e km-t elszaladnak egy lánccal. Németek vw se tud láncos motorból 1 jót se felmutatni.
2020. szept. 15. 17:44
 26/32 anonim ***** válasza:

Most meg nem mondom pontosan melyik láncos skoda motor de 200-at tényleg nehezen mennek el. Pont a héten beszéltem autószerelő ismerőssel és mondta, hogy látott már 190 ezernél elszakadt láncot meg 180-nál elszakadtat is.

A gyár szerint meg ugye nem kell cserélni.

2020. szept. 15. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/32 A kérdező kommentje:
Sokba selejtes volt a láncfeszítő patron és ez okozott nagy galibákat. De ezt a hibát vw már orvosolta úgy hogy kizárólag szíjas motorokat gyárt 2013 óta. Azt hiszem csak az 1.8tsi maradt láncos.
2020. szept. 15. 21:38
 28/32 anonim ***** válasza:
46%
Sok kérdésnél olvasom, hogy egyesek ragaszkodnak a láncos vezérléshez és kizárólag ilyen autót hajlandóak venni, szíjas leve kizárva. Én nem is értem ezt a láncfétist. A szíj is elmegy gond nélkül 100e km-t. A cseréje sokkal olcsóbb, egyszerűbb. Csendesebb. Nem értem mért ragaszkodnak egyesek a láncoz, és sajnos egyes gyártók is, akik az utóbbi években a jól bevált szíjról átálltak a bicikliláncra gyenge kispórolt feszítőkkel...
2020. szept. 16. 06:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/32 A kérdező kommentje:
Az van az emberek fejében hogy ha láncos, akkor 5-700e km-t is elmegy úgy hogy sose kell hozzányúlni. Azért akad ilyen motor még ma is, de ezt főleg a japán gyártók tudják, meg némelyik kisteherautó pl renault master 2.3Dci brutál mit kibír az a motor. Pedig nem vagyok oda a francia kocsikért amúgy. Már vw úgy árulja a szíjasait, hogy élettartam szíjat rak bele. Ez náluk a gyakorlatban 200-250e km-t jelent.. :D 1.5tsi, ami lássuk be nem túl sok km,aztán meg dobd el vagy cserélj benne motort.
2020. szept. 16. 10:55
 30/32 anonim ***** válasza:

"Ez náluk a gyakorlatban 200-250e km-t jelent.. :D 1.5tsi, ami lássuk be nem túl sok km,aztán meg dobd el vagy cserélj benne motort."

Nem is cserélhető benne a szíj? :O Mert ha így van, az sem egy Nobel-díjas megoldás. :(

2020. szept. 16. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!