Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha rossz a hőmérséklet jeladó...

Ha rossz a hőmérséklet jeladó akkor a műszerfalon lévő visszajelző is minden esetben hamis adatot mutat?

Figyelt kérdés

2020. okt. 2. 20:29
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
Természetesen igen. A műszerfalon lévő mutató csak egy buta műanyag darab, olyan adatot mutat amilyen a jeladóból érkezik hozzá.
2020. okt. 2. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

De lehet akár testelési hiba is.


Nekem a motor és a váltó közötti testkábel öregedett el és szakadozott szét.


Olyat csinált a vízhőfokmutató, hogy felment 90fokra amikor már üzem meleg volt az autó (alapból 88 fok az üzemihőmérséklet nálam).

Rátettem a tompítottat akkor felugrott úgy 92 fokra :D

Felnyomtam a refit akkor már 100 környéke...


refi + ablakfűtés + elektormos ablak leengedése = 120 fok :D

2020. okt. 2. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 Beviz Elek ***** válasza:
100%

Ha a hozzá tartozó hőmérséklet jeladóról beszélünk, akkor igen.


Az enyémben 3 van.

2 a motorban:

1 a műszerfalon lévő visszajelzőt üzemelteti, ha lehúzom a csatit akkor leesik a mutató és kész.

1 az ECU-ra megy, ez az OBD-vel olvasható adat, ehhez igazít az ECU, ha lehúzom a csatit akkor vészüzemmódba vált a kocsi, feldobja a csekkendzsint és beröffenti a ventilátorokat


1 van a hűtőn, a fenti példa kivételével ez alapján kapcsol ki-be a ventilátor

2020. okt. 2. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Többnyire már a műszerfali mutatót is a motorvezérlő irányítja, nincs külön jeladója. Emiatt szeretnek hazudni ezek a műszerek, ameddig nagyjából jó a vízhő, nem fogja a sofőrrel közölni a termosztát nyitás-zárás, vagy a ventilátor ki-be kapcsolás miatti pár fokos ingadozásokat. Ameddig 88-95 fok (nem pontos érték, csak tipp, egyszer megnéztem OBD-n keresztül, de már nem emlkékszem a pontos számokra) között van a hűtőfolyadék, a mutató rezzenéstelenül áll középen.
2020. okt. 3. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Jah, mai kocsik szeretnek kamuzni...


Nekem a jó öreg merciben nincs ECU, közvetlen a műszerfalba megy 2 érzékelő kábele és nagyobb emelkedőn fel is mászik 88-ról 90fokra a víz, illetve lejtőn 88-ról lemegy 86-ra.

Mai autókban szinte már meg sem moccan ha nincs nagy baj.


Faterom autójában úgy forrt fel a víz majdnem, hogy álltam M0 dugóban és középen volt a mutató.... ránézegettem azért és mindig középen volt, aztán egyszer csak már pirosban :D

2020. okt. 6. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!